Toggle menu
309,3 tis.
61
18
533,2 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Herod Antipa: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Bot: Automatski unos stranica
 
m brisanje nepotrebnog teksta
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Herod Antipa'''-->[[Datoteka:Jesus-och-Herodes.jpg|mini|Herod Antipa saslušava [[Isus]]a, tumačenje [[Albrecht Dürer|Albrechta Dürera]].]]
[[Datoteka:Jesus-och-Herodes.jpg|mini|Herod Antipa saslušava [[Isus]]a, tumačenje [[Albrecht Dürer|Albrechta Dürera]].]]
'''Herod Antipa''', je osoba koja se u Evanđelju po [[Evanđelje po Marku|Marku]], 6:14, spominje kao "kralj Herod"; zapravo je bio samo tetrarh [[Galileja|Galileje]] i Pereje, sin [[Herod Veliki|Heroda Velikog]] i Maltake. Vladao je poslije smrti svoga oca od 4. pr. Kr. sve do 39. poslije Krista, četvrtinom očevog carstva. Evanđelje po Luki 3:1 i 9:7 pravilno ga navodi kao tetrarha.
'''Herod Antipa''', je osoba koja se u Evanđelju po [[Evanđelje po Marku|Marku]], 6:14, spominje kao "kralj Herod"; zapravo je bio samo tetrarh [[Galileja|Galileje]] i Pereje, sin [[Herod Veliki|Heroda Velikog]] i Maltake. Vladao je poslije smrti svoga oca od 4. pr. Kr. sve do 39. poslije Krista, četvrtinom očevog carstva. Evanđelje po Luki 3:1 i 9:7 pravilno ga navodi kao tetrarha.



Posljednja izmjena od 7. ožujak 2022. u 04:57

Herod Antipa saslušava Isusa, tumačenje Albrechta Dürera.

Herod Antipa, je osoba koja se u Evanđelju po Marku, 6:14, spominje kao "kralj Herod"; zapravo je bio samo tetrarh Galileje i Pereje, sin Heroda Velikog i Maltake. Vladao je poslije smrti svoga oca od 4. pr. Kr. sve do 39. poslije Krista, četvrtinom očevog carstva. Evanđelje po Luki 3:1 i 9:7 pravilno ga navodi kao tetrarha.

U Novom zavjetu napisano je da se Herod Antipa oženio Herodijadom, suprugom svoga polubrata Heroda Filipa, što je žestoko osudio Sveti Ivan Krstitelj koji zbog toga biva pogubljen.

Čak i židovski povjesničar Josip Flavije opisuje brak Heroda Antipe kao nekonvencionalan. U istom konketstu spominje se i Ivanovo mučeništvo i da je ubijen u tvrđavi Makerontu, s istočne strane Mrtvoga mora. Kao razlog pogubljenja Ivana Krstitelja Josip Flavije navodi da je on skupio veliki broj pristaša i da se Herod Antipa bojao da će podići ustanak, iako se Ivan Krstitelj opisuje više kao pravednik nego kao politički agitator.(Judaicae 18:116-119). Arheološke iskopine svjedoče o postojanju tvrđave s palačom i dva triklinija, što odgovara evanđeoskom opisu prema kojem su Herod i muškarci bili u jednoj prostoriji, a Herodijada i Saloma u drugoj.

Herod Antipa spomenut je i u Evanđelju po Luki 23:6-12, kada na Isusovom suđenju, Poncije Pilat pokušava prebaciti odgovornost za osudu na Heroda Antipu.