Razlika između inačica stranice »Fovizam«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (engl > Eng oznaka) |
||
Redak 14: | Redak 14: | ||
==Vanjske poveznice== | ==Vanjske poveznice== | ||
{{Portal Likovna umjetnost}} | {{Portal Likovna umjetnost}} | ||
*[https://web.archive.org/web/20061109115217/http://www.nga.gov/exhibitions/fauveinfo.shtm Fovističke slike trajne postavke u "National Gallery of Art".] {{ | *[https://web.archive.org/web/20061109115217/http://www.nga.gov/exhibitions/fauveinfo.shtm Fovističke slike trajne postavke u "National Gallery of Art".] {{Eng oznaka}} | ||
*[https://web.archive.org/web/20070423121012/http://www.sanderhome.com/Fauves/ ''Fovizam: Divlje zvijeri ranog dvadesetog stoljeća''.] {{ | *[https://web.archive.org/web/20070423121012/http://www.sanderhome.com/Fauves/ ''Fovizam: Divlje zvijeri ranog dvadesetog stoljeća''.] {{Eng oznaka}} | ||
*[https://www.scribd.com/doc/49143981/KRONOLOGIJA-umjetnosti-prve-tre%C4%87ine-20-st-za-ispit-kod-prof-Makovi%C4%87a Kronologija likovne umjetnosti prve trećine 20. st.] | *[https://www.scribd.com/doc/49143981/KRONOLOGIJA-umjetnosti-prve-tre%C4%87ine-20-st-za-ispit-kod-prof-Makovi%C4%87a Kronologija likovne umjetnosti prve trećine 20. st.] | ||
{{-}} | {{-}} |
Trenutačna izmjena od 12:31, 9. ožujka 2022.
Fovizam (fra. fauvisme, od fauve - zvijer) je naziv za način slikanja umjetničke skupine francuskih umjetnika koja je osnovana 1905. godine u Parizu. Vođe pokreta bili su Henri Matisse i André Derain.[1] Naziv fovizam dolazi od francuskog kritičara Louisa Vauxcellesa koji ih je nazvao "les fauve" (fra. zvijeri) na što su fovisti s oduševljenjem prihvatili taj naziv.
Umjetnici i stil
Osim Matissea i Derain, ostali umjetnici fovizma su: Albert Marquet, Charles Camoin, Louis Valtat, Henri Evenepoel, Maurice Marinot, Karl Pärsimägi, Jean Puy, Maurice de Vlaminck, Henri Manguin, Raoul Dufy, Othon Friesz, Georges Rouault, Jean Metzinger, Kees van Dongen i Georges Braque (naknadno Picassov suradnik u kubizmu).[1]
Glavno obilježje fovističke umjetnosti je žestina boja i deformacija likova. Na slikama se primjećuje i odsutnost perspektivnih zakona. U djelima njegovih najistaknutijih predstavnika i osnivača (Georges Rouault, Henri Matisse, Maurice de Vlaminck, André Derain) mogu se ipak vidjeti iskustva impresionista – čiste boje bez crne, toplo-hladne boje za svjetlo i sjene. Također se može prepoznati i utjecaj Gauguina i Van Gogha u smjelosti i čvrstoći poteza kistom. Fovisti su rabili isključivo čiste boje iz tube i postavljali su razne snažne boje jednu uz drugu. Sam fovistički nesklad forme i čistih boja nije bio tako "divlji"; on se osnivao na spoju kvalitativnih i kvantitativnih komplementarnih osobina boja. Dakle, oblici su bili prilagođeni bojama.
Fovizam je posredovao pojavu kubizma, potakao razvoj njemačkog ekspresionizma. Osmi toga, utjecao je i na talijanski futurizam i omogućio pojavu apstraktne umjetnosti te stvorio preduvjete pojavi nadrealizma.[2]
Izvori
- ↑ 1,0 1,1 John Elderfield, The "Wild Beasts" Fauvism and Its Affinities, 1976., Muzej suvremene umjetnosti, str. 13, ISBN 0-87070-638-1
- ↑ Fovizam, "Hrvatska enciklopedija", Leksikografski zavod Miroslav Krleža, www.enciklopedija.hr, 2016.
Vanjske poveznice
- Fovističke slike trajne postavke u "National Gallery of Art". (engl.)
- Fovizam: Divlje zvijeri ranog dvadesetog stoljeća. (engl.)
- Kronologija likovne umjetnosti prve trećine 20. st.
- Preusmjeri Predložak:Clear