More actions
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{Cite web +{{Citiranje weba) |
m Zamjena teksta - '<!--'''(.*)'''-->' u '' |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
{{Infookvir videoigra | |||
| naslov = Crusader Kings II | | naslov = Crusader Kings II | ||
| slika = | | slika = |
Posljednja izmjena od 27. prosinac 2024. u 05:32
Crusader Kings II | |
---|---|
Script error: No such module "InfoboxSlika". | |
Proizvođač | Paradox Development Studio |
Izdavač(i) | Paradox Interactive |
Redatelj(i) | Henrik Fåhraeus |
Dizajner(i) | Henrik Fåhraeus Christopher King |
Producent(i) | Johan Andersson |
Programer(i) | Henrik Fåhraeus Johan Lerström Fredrik Zetterman |
Umjetnik/umjetnici | Fredrik Toll |
Skladatelj(i) | Andreas Waldetoft |
Žanr(ovi) | strateška igra, igra uloge |
Platforma | Microsoft Windows, OS X, Linux |
Crusader Kings II je strateška igra koju je razvio Paradox Development Studio kao nastavak Crusader Kingsa. Radnja igre je smještenja u srednji vijek, a objavljena je 14. veljače 2012. za Microsoft Windows, te 24. svibnja 2012. za OS X. Verzija za Linux objavljena je 14. siječnja 2013. godine. Otkako je objavljena, prodana je u više od milijun primjeraka. Crusader Kings II je bila najprodavanija igra Paradox Intereactivea sve do izlaska Europa Universalis IV-a u kolovozu 2013. godine.[1] Nastavak, Crusader Kings III, bi trebao izaći 2020. godine.
Igranje
Igrač se nalazi na čelu srednjovjekovne dinastije, kojom upravlja od 1066. do 1337. godine, ili s dodatnim sadržajem (DLC) kao što su The Old Gods, Charlemange, i Iron Century koji dopuštaju ranije datume početka 867. i 769., kao i 936. Kroz stratešku upotrebu rata, brakova i atentata igrač nastoji voditi svoju dinastiju do uspjeha.
Igra sadrži brojne povijesne ličnosti kao što su: Vilim I. Osvajač, Karlo Veliki, Džingis-kan, Harold Godwinson, Robert Guiscard, Robert Bruce, Harald Hardrada, El Cid, Konstantin X. Duka, Harun el-Rašid, Aleksije I. Komnen, Rikard I. Lavljega Srca, Alfred Veliki, Balduin I. i Saladin, ali istovremeno dopuštaju igraču da odabere manje značajne ličnosti, poput manjih vojvoda i grofova.
Uspjeh određuje isključivo igrač. Cilj je dobivanje što većega broja bodova prestiža i pobožnosti. Igra se završava kada trenutni lik igrača umre bez nasljednika iste dinastije, kada se oduzmu svi naslovi grofovskoga ranga ili većih od svih članova dinastije igrača (uključujući i njih same) ili kada igra dostiže svoj kraj 1453. godine.
Igra koristi genetski i obrazovni sistem, gdje djeca nasljeđuju mnoge osobine, kulturu, religiju i vještine od svojih roditelja i staratelja. To dodaje dodatni sloj strategije brakovima, tako da igrač pokušava ne samo stvoriti korisne saveze, već i odabrati bračne partnere s jakim nasljednim osobinama kako bi povećao kvalitetu potomstva i tako ojačao dinastiju.
Modding
Nekoliko modova za točnost i realizam proizveli su sami igrači i fanovi kao što su Historical Immersion Project i CK2 +.[2][3] Dostupan je i veći broj modova potpune konverzije:
- Game of Thrones, temeljen na romanima Georgea R. R. Martina Pjesma leda i vatre, objavljenom u svibnju 2012. godine,[4][5][6] koji je "već dugo najpopularniji mod CK2".[7]
- Elder Kings [2][8][9] zasnovan na seriji videoigre The Elder Scrolls Bethesda Softworksa[10]
- Middle Earth Project, zasnovan na radovima J.R.R. Tolkiena.[11]
Vidi još
Izvori
- ↑ Zacny, Rob (20. rujan 2014.). "How Crusader Kings 2 caught Paradox by surprise". Inačica izvorne stranice arhivirana 22. rujan 2014.. https://www.pcgamesn.com/crusader-kings-ii/how-crusader-kings-2-caught-paradox-by-surprise
- ↑ 2,0 2,1 Donnelly, Joe (23. ožujak 2017.). "Best Crusader Kings 2 mods" (engl.). https://www.rockpapershotgun.com/2017/03/23/best-crusader-kings-2-mods/ Pristupljeno 19. siječanj 2018.
- ↑ "[CK2 List of Mods"] (engl.). http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?644906-CK2-List-of-Mods Pristupljeno 20. siječanj 2018.
- ↑ Plunkett, Luke (28. svibanj 2012.). "There is an Awesome Game of Thrones Video Game. You Can Play it Right Now.". Kotaku. http://kotaku.com/5913709/there-is-an-awesome-game-of-thrones-video-game-you-can-play-it-right-now Pristupljeno 31. svibanj 2012.
- ↑ Adam Smith (28. svibanj 2012.). "A Mod Of A Game Of Thrones: Crusader Kings II". http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/28/a-mod-of-a-game-of-thrones-crusader-kings-ii/ Pristupljeno 21. listopad 2012.
- ↑ "Crusader Kings 2's Game of Thrones mod update lets you feast on new scenarios | Mods, News". PC Gamer. http://www.pcgamer.com/2013/04/08/crusader-kings-2s-game-of-thrones-mod-update-lets-you-feast-on-new-scenarios/ Pristupljeno 21. travanj 2013.
- ↑ "CK2 Dev Diary #49: Mods and mod telemetry". 18. siječanj 2018.. https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/ck2-dev-diary-49-mods-and-mod-telemetry.1016606/
- ↑ "Mod of the Week: Elder Kings for Crusader Kings II". 11. kolovoz 2013.. https://www.pcgamer.com/mod-of-the-week-elder-kings-for-crusader-kings-ii/
- ↑ "Crusader Kings 2 mod that turns world into Elder Scrolls is now easier to play". 3. srpanj 2018.. https://www.rockpapershotgun.com/2018/07/03/crusader-kings-2-mod-that-turns-world-into-elder-scrolls-is-now-easier-to-play/
- ↑ "Elder Kings mod brings The Elder Scrolls to Crusader Kings 2". 19. travanj 2013.. https://www.pcgamer.com/elder-kings-mod-brings-the-elder-scrolls-to-crusader-kings-2/
- ↑ "Paradox Wiki". 18. siječanj 2018.. https://ck2.paradoxwikis.com/Middle_Earth_Project