Razlika između inačica stranice »ScummVM«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite web +{{Citiranje web)) |
||
Redak 165: | Redak 165: | ||
{{commons|ScummVM}} | {{commons|ScummVM}} | ||
*[http://www.scummvm.org Službena stranica] | *[http://www.scummvm.org Službena stranica] | ||
*{{ | *{{Citiranje web| url=http://www.jameswoodcock.co.uk/?page_id=54| title=ScummVM projekt poboljšanja MIDI glazbe| publisher=jameswoodcock.co.uk}} | ||
*[http://www.wired.com/gadgets/miscellaneous/news/2005/01/66205 Emulatori odgovaraju na poziv], Wired, 1. listopada 2005. | *[http://www.wired.com/gadgets/miscellaneous/news/2005/01/66205 Emulatori odgovaraju na poziv], Wired, 1. listopada 2005. | ||
[[Kategorija:Slobodna programska podrška]] | [[Kategorija:Slobodna programska podrška]] | ||
[[Kategorija:Avanturističke igre]] | [[Kategorija:Avanturističke igre]] |
Inačica od 07:02, 8. prosinca 2021.
Grafičko korisničko sučelje ScummVM-a verzije 1.0.0 sa "modernim" skinom | |
Izdavač: | ScummVM Team |
Zadnja inačica: | 2.0.0 / 17. prosinac 2017. |
Operacijski sustav: | više-platformski |
Vrsta: | Tumač |
Licencija: | GNU GPLv2 ili kasniji |
Web stranica: | http://www.scummvm.org/ |
ScummVM je skup rekreiranih enginea (jezgara/modula) računalnih igara. Isprva je bio zamišljen da pokreće avanturičke igre LucasArts-a, koje koriste SCUMM sustav (VM stoji za virtualni stroj), a danas podupire pregršt igara koje se ne baziraju samo na SCUMM-ovom engineu (modul/jezgra), već i one od tvrtki poput Revolution Software i Adventure Soft.
ScummVM je reimplementacija dijela programske podrške, koja se koristi za tumačenje skriptiranog jezika igri, koji opisuje svijet igre umjesto da emulira računalno sklopovlje na kojem su igre nekoć radile. ScummVM omogućava igrama koje podupire, igranje na platformama za koje igre nisu izvorno bile objavljene.
ScummVM je isprva razvio Ludvig Strigeus.[1] Program je objavljen pod uvjetima GNU General Public Licensea, i tako se svrstava pod slobodnu programsku podršku.
Verzija 1.0.0 je izašla 15. studenog 2009.[2]
Portovi
Portabilnost je dizajnerski cilj projekta.[3] Portovi ScummVM su dostupni za Microsoft Windows, Mac OS X te mnoštvo sustava koji nalikuju Unix sustavu uključujući Linux (RPM bazirani, Debian bazirani, bazirani na izvornom kodu), članove BSD obitelji (FreeBSD/NetBSD/OpenBSD/DragonFly BSD) te Solaris. Program je također prenesen na konzolne sustave. Portovi manje rasprostranjenih sustava uključuju takve poput Amige, Atari/FreeMiNT, Haiku/BeOS/ZETA, MorphOS i OS/2.
Službeni portovi
Mnoštvo igraćih konzola ima službene portove; ScummVM je bio prenesen na igraće strojeve poput Sony Playstationa 2, Sega Dreamcasta, Nintendo Wii-a i GameCubea[4], te dlanovne igraće konzole koje uključuju GCW Zero,GP2X, Pandora, Nintendo DS i PlayStation Portable (PSP). Dlanovne računalne platforme koje su poduprijete uključuju Palm OS/Tapwave Zodiac, Symbian OS (UIQ platforma, Nokia 60, 80 i Nokia 7710/90 serija mobilnih telefona), Nokijini Internet Tablet OS (koji koriste Nokia 770, N800 te N810), Appleov iPhone[5], MotoMAGX i MotoEZX mobilni telefoni te Windows Mobile.
Neslužbeni portovi
Platforme poduprijete od strane neslužbenih ScummVM portova uključuju Microsoft Xbox igraću konzolu, BlackBerry PlayBook, Zaurus, Gizmondo i GP32 platforme prijenosnih uređaja. Linux bazirani mobilni telefoni poput Motorole A780, Motorole A680i te uređaji koji pokreću Android, webOS i Samsungov bada OS su također podržani.
Igre koje ScummVM podupire
Sljedeća lista igri prikazuje podržane igre u trenutačnoj načinjenoj inačici ScummVM-a.[6]
LucasArts SCUMM igre
|
|
Sierra On-Line igre
|
|
Igre koje su načinili ostali proizvođači
Razne igre Humongous Entertainmenta koriste SCUMM engine, i tako su igrive u sklopu ScummVM-a. ScummVM također podupire sljedeće igre koje ne pripadaju SCUMM engineu:
|
|
Razvoj
ScummVM je sudjelovao na Google Summer of Codeu 2007., 2008.[7] i 2009..
Sljedeće igre su dodane Subversion stablu ScummVM-a. Engini mogu biti u raznim stanjima operativnosti.
|
|
Another World je bio integriran jedno kraće vrijeme, potaknuvši kratku ali i burnu raspravu, u rasponu od emotivnih do čisto tehničkih aspekata. Neki su osjećali da je više akcijskih nego avanturističkih elemenata u igri, ostali su bili zabrinuti da ScummVM, koji je bio primijenjen na bitmapsku grafiku, doista nije bio platforma za igru temeljenu na poligonima.
Podrška za Operation Stealth i Future Wars je dodana spajanjem druge zasebne rekreacije enginea igri: cinE.[8]
Dodavanje AGI enginea
Adventure Game Interpreter engine (skraćeno AGI) je dodan 2006. godine. Temeljio se na Sarien kodu, AGI tumača, koji je bio zastario te bugovit na mnoge načine, što se riješilo novim ScummVM engineom. Sarien project je prestao s razvojem, te nastavio svoj razvoj kao AGI engine ScummVM-a.[9]
TrollVM se također spojio sa ScummVM-om, dodavajuči podršku troje Sierrinih igri, nastale prije postojanja AGI enginea: Mickey's Space Adventure, Troll's Tale, i Winnie the Pooh in the Hundred Acre Wood.[10].
Izlasci igri
Tijekom razvojnih ciklusa, sve do izlaska inačice 0.5.0 2. kolovoza 2003., proizvođač videoigra Revolution Software ne samo da je pomogao ScummVM programerima pri dodavanju podrške avanturi Beneath the Steel Sky, tako da su pribavili originalni izvorni kod igre, već su i odlučili da oba dvije inačice igre, na CD-u i disketama, postanu freeware (besplatna),[11], dostupne za preuzimanje na ScummVM web stranici.[12] Nekoliko mjeseci poslije, razvojni programeri igre Flight of the Amazon Queen su također na sličan način načinili igru besplatnom.
Filmići iliti cutscene, iz podržanih igara Broken Sword serijala (prve dvije igre), su izvorno enkodirane u Smacker Video formatu kada su igre bile isprva izdane, što je zahtjevalo specialnu programsku podršku za dekodiranje. Ljudi iz tvrtke RAD Game Tools su bili nevoljki pri izdavanju specifikacija starijih verzija Smacker video formata, koje su bile stare koliko i same igre, te su još zatražili da ScummVM ekipa ne obavlja obrnuti inžinjering na njihovim video formatima. Kao odgovor na to, Revolution je dopustio da se re-enkodirane verzije ovih cutscenea mogu preuzeti besplatno na web stranicama ScummVM-a. Od 31. kolovoza 2009., izlaskom verzije 1.0.0rc1 "Grog XD" , prvi i drugi nastavak Broken Sword serijala se službeno mogu igrati s originalnim filmićima bez potrebe preuzimanja njihovih re-enkodiranih verzija.[13]
Vidi također
Izvori
- ↑ Povijest ScummVM-a na ScummVM Wikiji
- ↑ Vijest na službenoj stranici ScummVM-a iz 15. studenog 2009.: "ScummVM 1.0.0 'Shiny Logo' je napokon izašao"
- ↑ Smjernice portabilnosti ScummVM-a
- ↑ Novosti o Gamecube/Wii portovima
- ↑ Gizmodo novosti o iPhone port
- ↑ Nisu baš sve igre završive, a neke nisu ni igrive. Neke su još uvijek duboko u izradi. Za kompletni, te ažuran grafikon-spisak vidi službeni ScummVM grafikon kompatibilnosti.
- ↑ Summer of Code project ideas page
- ↑ SourceForge.net: cinE - the cinematic Engine
- ↑ Stara Sarien stanica
- ↑ Stara TrollVM stranica
- ↑ Revolution Software web stranica
- ↑ ScummVM 0.5.0 izašao, sa nešto službenim podrškom igre na Slashdotu
- ↑ Vijest na službenoj stranici ScummVM-a iz 31. kolovoza 2009: "ScummVM 1.0.0rc1 'Grog XD' je spreman za vaša testiranja"
Vanjske poveznice
- if:
||
|Citiranje web},
]]}},
- Emulatori odgovaraju na poziv, Wired, 1. listopada 2005.