Ghost Reveries

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 334176 od 17. studenoga 2021. u 23:26 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite web +{{Citiranje weba))
Skoči na:orijentacija, traži
Ghost Reveries
220px
Opeth (studijski album)
Žanr progresivni death metal, progresivni rock
Objavljen 29. kolovoza 2005.
Snimanje 15. ožujka – 1. lipnja 2005.
Studio Fascination Street Studios (Örebro, Švedska)[1]
Trajanje 66:49
Izdavač Roadrunner
Producent(i) Jens Bogren, Mikael Åkerfeldt
Recenzije
Kronologija albuma – Opeth
Damnation
(2003.)
Ghost Reveries
(2005.)
The Roundhouse Tapes
(2007.)
Singlovi s albuma Ghost Reveries
  1. "The Grand Conjuration"
    Objavljen: 26. srpnja 2005.

Ghost Reveries osmi je studijski album švedskog heavy metal sastava Opeth. Diskografska kuća Roadrunner Records objavila ga je 29. kolovoza 2005., kojoj je to bio prvi objavljeni album grupe.[2]

O albumu

Ghost Reveries prvi je album skupine na kojem je kao trajni član nastupao klavijaturist Per Wiberg (iako je Wiberg već svirao klavijature na koncertnim nastupima sastava u doba objave DVD-a Lamentations) i posljednji na kojem su nastupali bubnjar Martin Lopez i dugogodišnji gitarist grupe Peter Lindgren.[3]

Jedini singl s albuma skladba je "The Grand Conjuration" za koju je objavljen i glazbeni spot, iako je otprilike polovina skladbe izuzeta iz videozapisa zbog duljine njezina trajanja. Lopez se ne pojavljuje u videu jer je u to vrijeme bio bolestan, pa ga je na neko vrijeme zamijenio Gene Hoglan.[4]

Pjesme za Ghost Reveries su, prvi put od albuma Still Life, skladane i napisane prije Opethova odlaska u studio, zbog čega su članovi grupe dobili tri tjedna za probe i usavršavanje izvedbe pjesama u studiju. Skupina je izvorno trebala odabrati jedan od dva ponuđena studija za snimanje uratka; mogla je odabrati ili Fascination Street Studios u Örebru u Švedskoj ili Sonic Ranch u Tornillu u Teksasu. Na koncu je odabrala Fascination Street Studios jer je studio bio bliži domovima njezinih članova.

Glazbeni stil

Ghost Reveries izvorno je trebao biti konceptualni album koji bi činilo nekoliko povezanih pjesama o nemiru čovjeka nakon počinjenja nerazumnog djela, simbolizirana kao njegovo ubijanje vlastite majke. Međutim, Mikael Åkerfeldt komentirao je:

„S tekstualnog sam gledišta namjeravao napisati okultno konceptualno djelo i na početku je sve išlo prema planu – napisao sam nekoliko veoma zlih tekstova za pjesme kao što su "The Baying of the Hounds" i "Ghost of Perdition", no kasnije sam napisao [pjesmu] "Isolation Years" čiji tekst nije imao nikakve veze s namjeravanim konceptom, ali mi se toliko svidjela da sam odlučio popustiti na ideji koncepta u korist tog jednog teksta. Zašto sam se odlučio baviti okultnom tematikom? Pa, uvijek me zanimala, pogotovo sotonizam i takve stvari. Proučavao sam neke knjige koje je, začudo, moja supruga imala u svojoj kolekciji; knjige kao što su "Sotonine sluge" i "Vračanje i čarobnjaštvo"[nb 1] plus još nekoliko [sličnih] knjiga. Smatrao sam da bi moglo biti zanimljivo vidjeti što bi odrasli um tridesetijednogodišnjaka mislio o toj temi nasuprot [razmišljanju] šesnaestogodišnjeg klinca koji je znao pozirati ispred svojeg Bathoryjeva postera. Iskreno, vrlo sam zadovoljan njima [pjesmama] i one su.....zle![5]
Album samo djelomično prikazuje koncept, koji nije potpuno pjesnički uređen kao što je bio slučaj na prethodnim albumima kao što su Still Life i My Arms, Your Hearse.

Pjesma "The Baying of the Hounds" djelomično je nadahnuta tekstom pjesme "Diana" s Comusovog albuma First Utterance.

Naslovnica

Naslovnica za album izrađena je nakon dovršetka albuma. U vezi nje Åkerfeldt je izjavio:

„Tražio sam neki drvorez srednjovjekovnog izgleda, pa smo ja i Peter posjetili Kraljevsku knjižnicu u Stockholmu u potrazi za [nekakvom] zlom (aha!) slikom, no to je bilo poput traženja igle u plastu sijena. Nismo mogli pronaći nijednu. U međuvremenu sam primio nekoliko slika koje mi je poslao dobri stari Travis Smith. I kao što je uobičajeno za gospodina Smitha, on je genij...slike svijeća jednostavno su me oborile s nogu...to je naslovnica, jebeš drvoreze! Obožavam ju! To je vjerojatno najviše gotička naslovnica koju smo ikad imali, zar ne?”


Objava

Ghost Reveries objavljen je 29. kolovoza 2005. u Europi i dan kasnije u Sjevernoj Americi.

Roadrunner Records objavio je 31. listopada 2006. posebnu inačicu albuma; ta verzija albuma objavljena je u digipak formatu i sadrži CD i DVD, s novom naslovnicom i proširenom knjižicom albuma, koja se sastoji od dodatnih ilustracija i Åkerfeldtova pisma. CD sadrži izvorne pjesme s albuma, ali i obradu Deep Purpleove pjesme "Soldier of Fortune" kao bonus pjesmu koju je grupa snimila uživo s novim bubnjarom Martinom Axenrotom. DVD sadrži Dolby 5.1 miks prostornog zvuka (uz iznimku bonus pjesme), dokumentarni film u trajanju od 40 minuta i glazbeni spot za skladbu "The Grand Conjuration". Taj dokumentarni film prati stvaranje Ghost Reveriesa, dajući uvid u svakodnevni život skupine iza kulisa za vrijeme snimanja i turneje.[6]

Skladba "Ghost of Perdition" uključena je i u glazbenu podlogu videoigre Saint's Row 2 na radiostanici Krunch 106.66.[7] Od 29. studenog 2011. pjesma je također dostupna za preuzimanje za videoigru Rock Band 3. "The Grand Conjuration" uključena je u glazbenu podlogu videoigre Sleeping Dogs na radiostanici Roadrunner Recordsa.

Popis pjesama

Tekstovi i glazba: Mikael Åkerfeldt[8]

Br. Skladba Trajanje
1. "Ghost of Perdition"   10:29
2. "The Baying of the Hounds"   10:41
3. "Beneath the Mire"   7:58
4. "Atonement"   5:24
5. "Reverie/Harlequin Forest[nb 2]"   12:43
6. "Hours of Wealth"   5:21
7. "The Grand Conjuration"   10:21
8. "Isolation Years"   3:52
66:49

Recenzije

Ghost Reveries dobio je uglavnom vrlo dobre kritike i pojavio se na 64. mjestu ljestvice Billboard 200.[9]

Osoblje

Opeth
Ostalo osoblje

Izvori

Bilješke

  1. Izvorno poimence "Servants of Satan" i "Witchcraft and Sorcery"
  2. "Reverie" se pojavljuje nakon pet minuta i dvadeset i četiri sekunde u pjesmi "Atonement". Na inačici na CD-u pojavljuje se u pregap traci između skladbi "Atonement" i "Harlequin Forest". Na digitalnoj inačici pregap traka jednostavno je dodana na završetak "Atonementa", čineći tako tu skladbu duljom za minutu i četiri sekunde.

Vanjske poveznice