Toggle menu
309,3 tis.
59
18
530,1 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Anizotropno filtriranje

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 100195 od 4. rujan 2021. u 12:27 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)

Anizotropno filtriranje (eng. anisotropic filtering - AF) napredna je tehnika filtriranja koja u igrama u suštini povećava oštrinu udaljenih tekstura u svim smjerovima, s posebnim naglaskom na teksturama koje se u odnosu na zaslon nalaze pod oštrim kutom. Anti-aliasing (AA) vrši zagađivanje rubova tekstura. Iz ovih jednostavnih definicija jasno je zašto je korištenje obaju tehnika vrlo primamljivo igračima - njihov utjecaj na kvalitetu prikaza 3D scene je golem. Nažalost, jednako je velik i utjecaj ovih filtara na performanse, što valja pripisati činjenici da su grafički procesori opremljeni grafičkim karticama sa 128-bitnom širinom memorijske sabirnice - upravo ovaj parametar, uparen sa samom frekvencijom videomemorije, najviše utječe na pad performansi nakon aktivacije AA-a i AF-a. S obzirom na to, njihovo korištenje je na slabijim grafičkim karticama (manje od 256MB memorije) ili prijenosnicima poželjno izbjegavati - što se tiče prijenosnika barem dok se ne počnu pojavljivati uređaji s moćnijim grafičkim podsustavima.

Postoje različite implementacije anizotropskih filtera:

  • RIP-Mapping (nije pravo anizotropsko filtriranje)
  • Summed Area Tables (preporučljivo samo za poboljšanje teksture pri 90° - kutevima)
  • Footprint Assembly (često označeno kao anizotropsko filtriranje)

Vanjske poveznice