Toggle menu
309,3 tis.
61
18
533,2 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Homi K. Bhabha

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 417495 od 7. ožujak 2022. u 11:45 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (brisanje nepotrebnog teksta)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Homi K. Bhabha
Homi K. Bhabha
Zapadna filozofija
Filozofija 20. stoljeća
Filozofija 21. stoljeća
Rođenje 1949.
Škola/tradicija postkolonijalizam, dekonstrukcija
Poznate ideje mimikrija, hibridnost
Utjecaji Edward Said, Frantz Fanon,
Jacques Derrida
Portal o životopisima

Homi K. Bhabha (Mumbai, 1949.), američko-indijski književni teoretičar, utjecajan u području suvremene postkolonijalne teorije. Voditelj Centra za humanističke studije na Harvardu.

Rođen 1949. u Mumbaiju (tada Bombay) u obitelji indijskih Parsa. Diplomirao je na Sveučilištu u Mumbaiju 1970. Nakon toga se školuje na britanskom Oxfordu (koledž Christ Church), gdje magistrira i doktorira 1990.[1] Predavao je britansku i američku književnost na sveučilištima u Sussexu, Pennsylvaniji, Chicagu, i na Princetonu.[2] Na Harvardu je profesor književnosti i voditelj renomiranog Centra za humanističke studije.[3]

Formirao se na tradiciji poststrukturalizma, dekonstrukcije Jacquesa Derrida, lakanovske psihoanalize i Foucaulta. U postkolonijalnoj teoriji se javlja 1980-ih kritičkim čitanjem Prezrenih na svijetu F. O. Fanona i Orijentalizma E. W. Saida. Kolonijalne odnose i kolonijalni diskurs dobrim dijelom analizira na tragu Fanona, koristeći se njegovim učenjem o rasnoj razlici i mimikriji. Uz pomoć pojmova hibridnosti, mimikrije, razlike (difference) i ambivalencije (ambivalence) istražuje načine na koji su se kolonizirani opirali moći kolonizatora. Dobitnik je nagrade indijske vlade Padma Bhushan u području književnosti i obrazovanja (2012).[4]

Djela (nepotpun popis)

  • Beyond Photography (2011.)
  • Our Neighbours, Ourselves (2011.)
  • Elusive Objects (2009.)
  • On Global Memory (2009.)
  • The Black Savant and the Dark Princess (2006.)
  • Framing Fanon (2005.)
  • Still Life (2004.)
  • Adagio (2004.)
  • Mjesto kulture (The Location of Culture, 1994.)
  • DisemiNacija: vrijeme, pripovijest i margine moderne nacije (DissemiNation: Time, Narative and the Margins of the Modern Nation)
  • Nacija i naracija (Nation and Narration, 1990)

Vidi još

Izvori