Razlika između inačica stranice »Boris Bakal«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (bnz)
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Boris Bakal'''-->{{Infookvir životopis
{{Infookvir životopis
| ime            = Boris Bakal
| ime            = Boris Bakal
| slika          = Boris Bakal.jpeg
| slika          = Boris Bakal.jpeg

Trenutačna izmjena od 01:19, 30. travnja 2022.

Boris Bakal
Boris Bakal
Rođenje 18. rujna 1959.
Zanimanje kazališni i filmski redatelj, pisac, kazališni, radijski, TV i filmski glumac, intermedijalni/ multimedijalni umjetnik
Portal o životopisima

Boris Bakal (Zagreb, 18. rujna 1959.), kazališni i filmski redatelj, pisac, kazališni, radijski, TV i filmski glumac, intermedijalni/ multimedijalni umjetnik.

Životopis

Boris Bakal je hrvatski, a prije i jugoslavenski, umjetnik i aktivist hrvatskog, srpskog, slovenskog, cincarskog i karaitskog podrijekla iz obitelji pravnika, zemljoposjednika, arhitekata, profesora, mlinara, ratara, ktitora, umjetnika, industrijalaca i radnika. Rođen je u Zagrebu (SFRJ, danas Republika Hrvatska/EU) 18. rujna 1959. godine u bolnici Dr. Mladen Stojanović (danas KBC Sestara milosrdnica) u 4.30h izjutra.

Karijera

Bakalove radove i projekte, kao i one na kojima je surađivao, predstavili su i/ili producirali između ostalih i Dubrovačke ljetne igre [1], OKC-Zagrebačko Kazalište Mladih [2], Teatar &TD [3], Multimedijalni Kulturni centar -Split, Teatro stabile di inovazione- Udine [4], Art Radionica Lazareti-Dubrovnik, Hrvatski radio, Hrvatsko narodno kazalište, SKUC (Hrvatska), Bienale u Venciji [5], Picolo teatro di Milano, Teatro Comunale di Casalecchio [6] [7], Arena del Sole, Teatro di Moline, Teatro di Roma/Argentina [8], Orchestra Stolpnik [9], Teatro Cinema Lux i Fabbrica Europa (Italija) [10] [11], La Friche i Le Fabriks (Francuska), Atelje 212 [12], Kulturni centar REX i Centar za kulturnu dekontaminaciju (Srbija), Moderna Galerija i DUM–Društvo umetnika (Slovenija), Stadspark Galerie (Austria), DAMU-Prag, Praški Quadrienale, Hermit Foundation, kazalište Archa, kazalište Alfred v Dvore (Rep. Češka) The Kitchen, Theatre Unconsciousness i Dancing in the Streets (SAD), a bili su predstavljeni i na mnogim međunarodnim festivalima i manifestacijama kao što su Bollwerk Belluard International, MOT, Eurokaz, Thealter, Urbanfestival, FIAT, BOK, Exodos, Infrazioni, Bologna Kulturna prestolnica Europe 2000, Bè 2006, Stagione di Caccia, Bitef, MESS, PUF, Borštnikovo srečanje, Ex-Ponto, Infant, Desire, Akcent i Interferencije.

Autor je mnogobrojnih projekata u rasponu od kazališnih predstava, preko video i audio instalacija, multimedijalnih projekata, filmova i kulturno-socijalno-političkih inicijativa [13]; sudjelovao je u radu i osnivanju različitih festivala [14], platformi i inicijativa [15]; piše i objavljuje napise o umjetnosti i kulturnim politikama u zbornicima, časopisima i dnevnicima u Italiji, Hrvatskoj, Njemačkoj, Srbiji, Belgiji, SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu i Nizozemskoj.

Njegov je rad, između ostalog, karakterističan po specifičnim istraživanjima grada i netipičnih izvedbenih lokacija, dokumentaristikom pristupu te po interaktivnim elementima u umjetničkim projektima.

Surađuje sa mnogobrojnim redateljima, koreografima, intermedijalnim umjetnicima, producentima, istraživačima i kuratorima iz cijelog svijeta.

Kao gostujući predavač izlaže je na više sveučilišta u EU i SAD (New York, Columbia [16], Perugia, SACi-Firenca, Leiden, Exeter, Kent, DAMU-Prag, itd.) te brojnim simpozijima, konferencijama i tribinama.

Su-osnivač je platformi, aktivističkih incijativa i umjetničkih organizacija poput Antiratne kampanje hrvatske, Letećeg sveučilišta (Flying University) [17], Orchestra Stolpnik i drugih.

Godine 2002. su-osnovao je i do danas vodi međunarodnu umjetničku platformu Bacači Sjenki. Projekti na kojima je radio osvojili su brojna priznanja i nagrade u zemlji i inozemstvu. Godine 2011. osnovao je i vodi filmsku školu i program medijskog i filmskog opismenjavanja djece i mladih Frooom [18] [19] .

Živi i radi u Zagrebu.

Privatni život

Otac je Mione Zine Pejović Bakal i Davida Jorisa Adrijana Bakal Turjaka. [20]. Sin je hrvatskog arhitekta i urbanista Aleksandra Bakala i praunuk hrvatskog pravnika i mecene Ernesta Paniana.

Kazališna ostvarenja

Kazališne uloge (izbor)

Kazališne režije (izbor)

Filmska i TV ostvarenja

Televizijske uloge

Filmske uloge

Filmske režije

  • "Zatvoreni krug" - dokumentarni film (2016.) - predprodukcija
  • "Ex-pozicija" - dokumentarno igrani film (2014.) - postprodukcija
  • "Betonska ljubav" dokumentarni film (2004.)-(2021.) - postprodukcija/produkcija[62].
  • "Na rubu pameti" dokumentarni web serijal (2013.)[63]

Sinkronizacija

Interdisciplinarni i sudionički projekti (izbor)

  • "Katedrala" - interaktivni prostor i performans u Galeriji proširenih medija - Zagreb (1988.) - u suradnji sa Stankom Juzbašićem, Goranom Premecom, Ivanom Marušićem Klifom i Darkom Fritzom.
  • "Vitić_pleše" - projekt (obnove) zajednice i graditeljskog naslijeđa - Zagreb (2004.) - (2017.)
  • "Bilježenje grada/Bilježenje vremena" - projekt nematerijalne i materijalne urbane baštine - Zagreb, Dubrovnik, Ljubljana, Beograd (2008.) - (2017.)
  • "Zidne Novine" - projekt nematerijalne i materijalne urbane baštine - Zagreb, Pančevo, Leiden (2006.) - (2016.)
  • "Memory Map" - interaktivni prostor, izložba i performans o nematerijalnoj i materijalnoj urbanoj baštini grada Famaguste - Centar Mitos/Limassol(2012.)

Bibliografija (izbor)

  • Boris Bakal - "Legenda o brodu", časopis Oris 91, Oris Kuća Arhitekture, Zagreb, 2015.[64]
  • Duška Radosavljević - The Contemporary Ensemble: Interviews with Theatre-Makers - Rutlege, 2013.[65]
  • Duška Radosavljević - Theatre Making - Palgrave Macmillan, 2013. [66].
  • Boris Bakal - "Fragmenti o prostoru" Kolo 4, Matica Hrvatska, Zagreb, 2007.[67]
  • Boris Bakal - "Goli i mrtvi", Zarez 210, 2007. [68]
  • Boris Bakal - "Prepoznavanje mreže", poglavlje u knjizi: Katrin Klingan and Ines Kappert/Relations - Leap into the City: Chişinău, Sofia, Pristina, Warsaw, Zagreb, Ljubljana - 7 scenes from Europe - DuMont Literatur und Kunst Verlag, Cologne, 2006.[69]
  • Mariangela Lavagna - "Artistic explorations in Cultural Memory", Leiden University Scheltema, Leiden, 2006. [70]
  • Katarina Pejović - "Portret multimedijalnog umjetnika", Up&Underground, 2006. [71]
  • Una Bauer - "Majeutika i sinhronicitet", Frakcija 33-34, 2004. [72]
  • Boris Bakal - "Tko to tamo laje?" Album, Sarajevo, 2006. /Parti pris 2003. [73]

Vanjske poveznice

Izvori

  1. O predstavi "Otac Hrabrost"
  2. | O predstavi "Eksplicitni sadržaji" u ZKM
  3. | O predstavi "Muški-ženski/Ženske-muške"
  4. | O predstavi "Process in progress" u Udinama
  5. Boris Bakal i Orchestra Stolpnik na "Oreste alla Bienale" (1999)
  6. | O predstavi "Un'Italia Tutta per me" na festivalu Infrazioni
  7. | Predstava "Un'Italia Tutta per me" u Teatro Comunale di Casalecchio
  8. | O predstavi "Balata di Pulcinella capitano del popolo"
  9. | Web-blog umjetničke skupine Orchestra Stolpnik - Bologna
  10. O projektu Sidereus Nuncius, predstavi Costellazione i manifestaciji Ipse Dixit
  11. Osvrt na predstavu Costellazione u Pisi, 2006.
  12. O predstavi "Revolucija: master klas" (2011)
  13. "Intervju s autorom za portal Društva arhitekata Zagreba"
  14. "Osvrt na interdisciplinarni festival "Sezona lova/Stagione di Caccia" Borisa Bakala u Bologni"
  15. | Kreativna platforma "Zagreb kulturni kapital 3000"
  16. "Predavanje Borisa Bakala u Awery Hall na sveučilištu Columbia"
  17. | Osvrt na djelovanje međunarodne platforme "Flying University" u časopisu De Moeial
  18. Predstavljanje Frooom-a na portalu "Medijska pismenost"
  19. | Predstavljanje Frooom-a na portalu "Ziher"
  20. "Intervju s Borisom Bakalom u časopisu Glorija"
  21. Gregori, Maria Grazia (8. prosinca 1984). ""Pulcinella si scopre come un onesto corruttore" ("Pulcinella se otkriva kao jedan iskreni podmičivać"". L'Unita: 14. https://archivio.unita.news/assets/derived/1984/12/08/issue_full.pdf Pristupljeno 11. svibnja 2021. 
  22. Odlomak iz predstave "Stolpnik" (1986)
  23. O sudjelovanju Gordana Lederera u projektu "22 prizora smrti", stranice ADU
  24. Kritika Vesne Jurce predstave "Bijeli šum, kao da", Tribuna, (1988/1989, br. 2)
  25. | Kritika Massima Marina o kazališnoj predstavi "Hotel Europa"
  26. | Kritika Brunelle Toressin o kazališnoj predstavi "Hotel Europa"
  27. | Najava predstave "Jedna Italija samo za mene"
  28. |Kritika Nataše Govedić o predstavi "Ex-pozicija"
  29. |Kritika Ane Tasić o predstavi "Ex-pozicija" na Festivalu BITEF
  30. |O specijalnoj nagradi Festivala BITEF predstavi "Ex-pozicija"
  31. | Najava predstave "G2 - viaggi del cuore"
  32. | Kritika Francesce Cavazze o predstavi "G2 - viaggi del cuore"
  33. |Komentar Chiare Verbano o predstavi "G2 - viaggi del cuore"
  34. |Kritika Nataše Govedić o kazališnoj trilogiji "Proces_grad"
  35. Iulia Popovici o predstavi "Odmor od povijesti" (na rumunjskom)
  36. | Kritika Bojana Munjina o predstavi "Eksplicitni sadržaji"
  37. | Komentar Gordana Duhačeka o kontekstu projekta/predstave "Eksplicitni sadržaji"
  38. | Komentar Marte Štoos/Maje Šoljan o kontekstu projekta/predstave "Eksplicitni sadržaji"
  39. Osvrt Vere Strugar na predstavu "Revolucija: master klas"
  40. Kritika Ane Tasić predstave "Revolucija: master klas"
  41. | Kritika Igora Ružića predstave "Otac hrabrost"
  42. | Kritika Denisa Derka predstave "Otac hrabrost"
  43. | Kritika Katarine Zec Mijatović predstave "Otac hrabrost"
  44. | Kritika Zvonimira Peranića predstave "Otac hrabrost"
  45. | Kritika predstave "Otac hrabrost" na HRT-u
  46. | Kritika predstave "Otac hrabrost" Marije Njavro
  47. | Osvrt Cathy Turner na predstavu "Otac hrabrost/Father Courage"
  48. | Osvrt Duske Radosavljević na predstavu "Otac hrabrost/Father Courage"
  49. | Osvrt Bože Benića na predstavu "Otac hrabrost/Father Courage"
  50. | Kritika Ane Tasić predstave "Bitka na Neretvi"
  51. | Kritika Bojana Munjina predstave "Bitka na Neretvi"
  52. | Kritika Olge Vujović predstave "Bitka na Neretvi"
  53. | Osvrt Katarine Kolege predstave "Bitka na Neretvi"
  54. Najava predstave "Male/Female" na portalu "Pari Oportunita"
  55. | Osvrt Carmen Pedullà na predstavu "Male/Female"
  56. Osvrt na predstavu na portalu "Moj Zagreb"
  57. Osvrt na predstavu na portalu "Kulturpunkt"
  58. | Kritika Nenada Polimca serije "Mamutica" u Jutarnjem listu te pohvala glumi Borisa Bakala
  59. | Prikaz nominacije za Oscar filma "Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa" redatelja Dalibora Barića
  60. | Prikaz filma "Nepoznate energije i neidentificirani osjećaji" redatelja Dalibora Barića
  61. | Prikaz filma "Razglednice" redateljice Ane Hušman
  62. | Najava snimanja filma "Betonska ljubav"
  63. | Stranice dokumentarnog web serijala "Na rubu pameti"
  64. | Esej Borisa Bakala o arhitektu Ivi Vitiću
  65. Predstavljanje knjige "The Contemporary Ensemble"
  66. | Osvrt Dan Hutton na knjigu "Theatre Making"
  67. | Esej Borisa Bakala o prostoru
  68. | Esej Borisa Bakala o Tomu Gotovcu i performansu
  69. | O knjizi "Leap into the city", 2006.
  70. O projektima "Vitic_pleše" and "Bilježenje grada-Bilježenje vremena"
  71. | Kritički prikaz djelovanja Borisa Bakala od 1985 do 2006 u časopisu "Up&Uderground"
  72. | Razgovor Une Bauer s Borisom Bakalom, Frakcija, 2004. Observatorcultural (na rumunjskom)
  73. Prijevod eseja koji je 2003. godine izašao u belgijskom časopisu Parti Pris