More actions
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{Naselje +{{Infookvir naselje) |
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{Commonscat(.*?)}} +) |
||
Redak 27: | Redak 27: | ||
== Vanjske poveznice == | == Vanjske poveznice == | ||
* [http://www.aeiou.at/aeiou.encyclop.n/n204081.htm;internal&action=_setlanguage.action?LANGUAGE=en ''Nazarener'' (na portalu Encyclopedia of Austria)] {{eng oznaka}} | * [http://www.aeiou.at/aeiou.encyclop.n/n204081.htm;internal&action=_setlanguage.action?LANGUAGE=en ''Nazarener'' (na portalu Encyclopedia of Austria)] {{eng oznaka}} | ||
[[Kategorija:Romantizam]] | [[Kategorija:Romantizam]] | ||
[[Kategorija:Slikarstvo]] | [[Kategorija:Slikarstvo]] | ||
[[Kategorija:Njemačka umjetnost]] | [[Kategorija:Njemačka umjetnost]] |
Inačica od 29. studeni 2021. u 09:12
Nazarenci | |
---|---|
Jakov susreće Rahelu (slika Josepha von Führicha 1836. Austrijska galerija Belvedere) | |
Nazarenci su bili romantičarski pokret njemačko - austrijskih slikara koji je početkom 19. stoljeća htio obnoviti umjetnost na temeljima vjerskog zanosa i iskrenosti ranokršćanstva.
Povijest i karakteristike
Povijest Nazarenskog pokreta počela je 1809. kad su šest tadašnjih studenata slikarstva (Johann Friedrich Overbeck, Franz Pforr, Ludwig Vogel, Johann Konrad Hottinger, Josef Wintergerst i Joseph Sutter) na Bečkoj Akademiji osnovali udruženje - Lukasbund (Lukasbrüderschaft) po uzoru na nekadašnje srednjovjekovne bratvštine[1] (sv. Luka bio je zaštitnik slikara). Kako ih profesori na Akademiji zbog njihove duge kose nisu rado gledali i čak im branili pristup, Overbeck, Pforr, Vogel i Hottinger preselili su se 1810. u Rim i živjeli u napuštenom samostanu San Isidoro na brdu Pincio. [1]Vremenom im se pridružilo još nekoliko istomišljenika.
Nakon Overbecka, i ostali članovi grupe (koji to nisu bili) obratili su se na katoličanstvo, tad su i stekli podrugljivi nadimak nazarenci zbog načina života, isposničkog izgleda i duge kose. [1]Nazarenci su izvršili snažan utjecaj na religijsko slikarstvo sve do početka ekspresionizma. Svoju inspiraciju crpli su iz njemačkog slikarstva 16. stoljeća i početaka talijanske visoke renesanse. U Rimu su freske u Casa Bartholdy (1816. – 1817.) i freske u Casino Massimo (1819. – 1830.) bile njihov najznačajniji rad. [1]Po Beču su Nazarence zastupali osobito Joseph von Führich, Eduard von Steinle, Ferdinand Olivier i Friedrich Olivier i Leopold Kupelwieser. Njihovo najznačajnije djelo koje su izveli u tom gradu su freske u crkvi Altlerchenfelder (1854. – 1861.) izvedene po skicama Joseph von Führich. [1]
Pogledajte i ove stranice
Izvori
- ↑ 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 "Nazarener" (engl.). Encyclopedia of Austria. http://www.aeiou.at/aeiou.encyclop.n/n204081.htm;internal&action=_setlanguage.action?LANGUAGE=en Pristupljeno 03. 11. 2012