Stipes: razlika između inačica
Prijeđi na navigaciju
Prijeđi na pretraživanje
Bot: Automatski unos stranica |
m bnz |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
Stipes''' (''lat.'' ≃ "deblo, klada) je dio [[oltar]]a. | |||
[[Oltarna menza]] nalazi se na stipesu. U [[rano kršćanstvo|starom kršćanstvu]] jedna je od četiriju noga. Izgled mu se mijenja u ranom srednjem vijeku. S [[predromanika|predromanikom]] i poslije kamene je građe. Kao gradivni materijal koristi se [[kamen klesanac]] ili [[kamen lomljenac]] sa [[žbuka|žbukom]]. Promjena dolazi u 19. stoljeću, kad ispred njega dolazi [[antependij]].<ref>Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike zapadnog kršćanstva, ur. Anđelko Badurina. AB: Stipes, Sveučilišna naklada Liber, Kršćanska sadašnjost, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 1979., str. 546</ref> | [[Oltarna menza]] nalazi se na stipesu. U [[rano kršćanstvo|starom kršćanstvu]] jedna je od četiriju noga. Izgled mu se mijenja u ranom srednjem vijeku. S [[predromanika|predromanikom]] i poslije kamene je građe. Kao gradivni materijal koristi se [[kamen klesanac]] ili [[kamen lomljenac]] sa [[žbuka|žbukom]]. Promjena dolazi u 19. stoljeću, kad ispred njega dolazi [[antependij]].<ref>Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike zapadnog kršćanstva, ur. Anđelko Badurina. AB: Stipes, Sveučilišna naklada Liber, Kršćanska sadašnjost, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 1979., str. 546</ref> |
Posljednja izmjena od 25. ožujak 2022. u 01:34
Stipes (lat. ≃ "deblo, klada) je dio oltara.
Oltarna menza nalazi se na stipesu. U starom kršćanstvu jedna je od četiriju noga. Izgled mu se mijenja u ranom srednjem vijeku. S predromanikom i poslije kamene je građe. Kao gradivni materijal koristi se kamen klesanac ili kamen lomljenac sa žbukom. Promjena dolazi u 19. stoljeću, kad ispred njega dolazi antependij.[1] U krilnom oltaru iznad stipesa je menza, a ispod njega je supedanej i stube.[2]
Izvori[uredi]
- ↑ Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike zapadnog kršćanstva, ur. Anđelko Badurina. AB: Stipes, Sveučilišna naklada Liber, Kršćanska sadašnjost, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 1979., str. 546
- ↑ Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike zapadnog kršćanstva, ur. Anđelko Badurina. Krilni oltar. Idealna skica, Sveučilišna naklada Liber, Kršćanska sadašnjost, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 1979., str. 437