More actions
Bot: Automatski unos stranica |
m skini nepotrebne znakove |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
Jadranka Rebeka Anić''' ([[1960.]]), časna sestra [[Franjevačka provincija Presvetog Srca Isusova|franjevka Provincije Presvetog Srca Isusova]] u Splitu, doktorica [[Katolička crkva|katoličke]] teologije i znanstvena savjetnica u [[Institut društvenih znanosti Ivo Pilar|Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar]] - Područni centar [[Split]]. | |||
== Životopis == | == Životopis == |
Posljednja izmjena od 16. ožujak 2022. u 21:54
Jadranka Rebeka Anić (1960.), časna sestra franjevka Provincije Presvetog Srca Isusova u Splitu, doktorica katoličke teologije i znanstvena savjetnica u Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar - Područni centar Split.
Životopis
Rođena 1960. godine, Jadranka Rebeka Anić već 1979. godine ulazi u samostan unatoč snažnom otporu roditelja. Prvotna želja i ljubav je bilo slikarstvo te je htjela krenuti na likovnu akademiju u Zagrebu, ali se ipak posvetila studiju teologije. Tu želju osjetila je još u osnovnoj školi.[1] U 2001. godini promovirala je na Katoličkom teološkom fakultetu u Beču kod uglednog pastoralnog teologa Paul Zulehnera. Tema doktorske disertacije je uloga žene u Katoličkoj Crkvi u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća.
Više godina predavala je na Sveučilištu u Sarajevu u sklopu predmeta Religija i rod magistarskog programa Religijskih studija i na Rodnim studijima. Kao vanjska suradnica radila je na Odjelu za sociologiju Sveučilišta u Zadru, predavala na teološkom fakultetu Matija Vlačić Ilirik u Zagrebu te na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu.[2] Sudjelovala je na nekoliko međunarodnih i domaćih projekata te vodila dva projekta Franjevačkog instituta za kulturu mira. Članica je triju međunarodnih i dviju domaćih udruga, te članica upravnog odbora Europskog društva žena u teološkom istraživanju (ESWTR) i dopredsjednica Hrvatske sekcije ESWTR-a.[2]
Jadranka Rebeka Anić se bavi rodnim teorijama, biblijskom i teološkom antropologijom pod rodnim vidom te položajem žene u Crkvi i društvu. Buru je izazvala i kao jedna od autorica i inicijatorica zbornika "Nasilje nad ženama" istraživši, među ostalim, "koliko žene žrtve nasilja u obitelji često od župnika dobivaju savjete da izdrže još malo, čime se nepravedno religiozno opravdava patnja koja nema smisla".[3] Zbog feminističkih teza kao i knjige Kako razumjeti rod?, jedan od profesora na teološkom fakultetu u Splitu zatražio je zabranu dociranja. Znanstveno povjerenstvo Sveučilišta u Splitu zaključilo je kako njezin rad ne sadrži nikakve dogmatske i moralne zablude.
Trenutno radi kao znanstvena savjetnica u Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar - Područni centar Split.
Krajem 2018. godine objavila je knjigu Marija Magdalena: Od Isusove učenice do filmske bludnice zajedno sa Irenom Sever Globan. U knjizi zastupa stav kako "Marija Magdalena nije bludnica nego Isusova najbolja učenica i apostolica".[4]
Bibliografija
Izvori
- ↑ "Die unerschrockene Franziskanerin" (njemački). Aufbruch.ch. 8. ožujak 2017.. http://blog.aufbruch.ch/die-unerschrockene-franziskanerin Pristupljeno 20. veljače 2019.
- ↑ 2,0 2,1 Jadranka Rebeka Anić; Irena Sever Globan. Marija Magdalena: Od Isusove učenice do filmske bludnice. Zagreb
- ↑ "40 Hrvata koje trebate upoznati". Jutarnji.hr. 21.veljače 2009.. https://www.jutarnji.hr/arhiva/40-hrvata-koje-trebate-upoznati/4014279/ Pristupljeno 20. veljače 2019.
- ↑ Jasenka Leskur (20. veljače 2019.). "Redovnica Jadranka Rebeka Anić: Marija Magdalena nije bludnica nego Isusova najbolja učenica i apostola, ali trebala je poslužiti kao primjer obraćenja". slobodnadalmacija.hr. https://www.slobodnadalmacija.hr/kultura/clanak/id/589873/redovnica-jadranka-rebeka-anic-marija-magdalena-nije-bludnica-nego-isusova-najbolja-ucenica-i-apostola-ali-trebala-je-posluziti-kao-primjer-obracenja Pristupljeno 20. veljače 2019.