Toggle menu
309,3 tis.
61
18
533,2 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Argument nevjerovanja: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Bot: Automatski unos stranica
 
m bnz
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Argument nevjerovanja'''-->{{ateizam bočna traka}}
{{ateizam bočna traka}}
'''Argument nevjerovanja''' jest [[filozofski argument]] o inkonzistenciji [[egzistencija Boga|Božje egzistencije]] i svijeta u kojem ga ljudi ne uspijevaju prepoznati. Sličan je klasičnom [[problem zla|argumentu zla]] u potvrđivanju inkonzistencije svijeta koji postoji i svijeta koji bi postojao kada bi Bog imao određene želje zajedno s moći da gleda kroz njih.
'''Argument nevjerovanja''' jest [[filozofski argument]] o inkonzistenciji [[egzistencija Boga|Božje egzistencije]] i svijeta u kojem ga ljudi ne uspijevaju prepoznati. Sličan je klasičnom [[problem zla|argumentu zla]] u potvrđivanju inkonzistencije svijeta koji postoji i svijeta koji bi postojao kada bi Bog imao određene želje zajedno s moći da gleda kroz njih.



Posljednja izmjena od 7. svibanj 2022. u 09:24

Argument nevjerovanja jest filozofski argument o inkonzistenciji Božje egzistencije i svijeta u kojem ga ljudi ne uspijevaju prepoznati. Sličan je klasičnom argumentu zla u potvrđivanju inkonzistencije svijeta koji postoji i svijeta koji bi postojao kada bi Bog imao određene želje zajedno s moći da gleda kroz njih.

Postoje dva ključna varijeteta ovog argumenta. Argument razumnog nevjerovanja (ili argument božanske skrivenosti) prvo je izložen u Schellenbergovoj knjizi Divine Hiddenness and Human Reason (hrv. Božanska skrivenost i čovječji razum) iz 1993. Ovaj argument kazuje da ako Bog postoji (i savršeno je dobar i voli), svaka bi razumna osoba morala spoznati vjeru u Boga; ipak, postoje razumni nevjernici; stoga Bog ne postoji.

Theodore Drange naknadno je razvio argument nevjerovanja zasnovan na samoj egzistenciji nevjerovanja u Boga. Drange smatra da je razlika između razumnog (pod čime Schellenberg misli nepogrešivog) i nerazumnog (pogrešivog) nevjerovanja irelevantna i zbunjujuća. Unatoč tomu, glavnina akademske rasprave bavi se Schellenbergovom formulacijom.