More actions
Bot: Automatski unos stranica |
m bnz |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
'''Anizotropno filtriranje''' ([[engleski|eng.]] ''anisotropic filtering'' - '''AF''') napredna je tehnika filtriranja koja u igrama u suštini povećava oštrinu udaljenih tekstura u svim smjerovima, s posebnim naglaskom na [[tekstura|teksturama]] koje se u odnosu na [[zaslon]] nalaze pod oštrim [[kut|kutom]]. ''Anti-aliasing'' (AA) vrši zagađivanje rubova [[tekstura]]. Iz ovih jednostavnih definicija jasno je zašto je korištenje obaju tehnika vrlo primamljivo igračima - njihov utjecaj na kvalitetu prikaza 3D scene je golem. Nažalost, jednako je velik i utjecaj ovih filtara na performanse, što valja pripisati činjenici da su grafički [[procesor|procesori]] opremljeni [[Grafička kartica|grafičkim]] karticama sa 128-bitnom širinom memorijske [[Sabirnica|sabirnice]] - upravo ovaj parametar, uparen sa samom [[frekvencija|frekvencijom]] videomemorije, najviše utječe na pad performansi nakon aktivacije AA-a i AF-a. S obzirom na to, njihovo korištenje je na slabijim [[Grafička kartica|grafičkim karticama]] (manje od 256MB memorije) ili [[Laptop|prijenosnicima]] poželjno izbjegavati - što se tiče [[Laptop|prijenosnika]] barem dok se ne počnu pojavljivati uređaji s moćnijim grafičkim podsustavima. | |||
Postoje različite implementacije anizotropskih filtera: | Postoje različite implementacije anizotropskih filtera: |
Posljednja izmjena od 1. svibanj 2022. u 01:24
Anizotropno filtriranje (eng. anisotropic filtering - AF) napredna je tehnika filtriranja koja u igrama u suštini povećava oštrinu udaljenih tekstura u svim smjerovima, s posebnim naglaskom na teksturama koje se u odnosu na zaslon nalaze pod oštrim kutom. Anti-aliasing (AA) vrši zagađivanje rubova tekstura. Iz ovih jednostavnih definicija jasno je zašto je korištenje obaju tehnika vrlo primamljivo igračima - njihov utjecaj na kvalitetu prikaza 3D scene je golem. Nažalost, jednako je velik i utjecaj ovih filtara na performanse, što valja pripisati činjenici da su grafički procesori opremljeni grafičkim karticama sa 128-bitnom širinom memorijske sabirnice - upravo ovaj parametar, uparen sa samom frekvencijom videomemorije, najviše utječe na pad performansi nakon aktivacije AA-a i AF-a. S obzirom na to, njihovo korištenje je na slabijim grafičkim karticama (manje od 256MB memorije) ili prijenosnicima poželjno izbjegavati - što se tiče prijenosnika barem dok se ne počnu pojavljivati uređaji s moćnijim grafičkim podsustavima.
Postoje različite implementacije anizotropskih filtera:
- RIP-Mapping (nije pravo anizotropsko filtriranje)
- Summed Area Tables (preporučljivo samo za poboljšanje teksture pri 90° - kutevima)
- Footprint Assembly (često označeno kao anizotropsko filtriranje)