More actions
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite web +{{Citiranje weba) |
m bnz |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
Subjekt-SUBJEKT svijest''' je koncept koji je artikulirao [[Harry Hay]], predstavljajući vrijedan način razmišljanja u [[Istospolna zajednica|istospolnim vezama]], koji proizlazi iz inherentnih sličnosti partnera.<ref name="LGBTQ Religious Archives Network 2002">{{Citiranje weba | title=Harry Hay profile | website=LGBTQ Religious Archives Network | date=2002-10-24 | url=https://lgbtqreligiousarchives.org/profiles/harry-hay | access-date=2019-02-03}}</ref> | |||
Taj je pojam u suprotnosti s dinamikom subjekt-objekt koja prevladava u [[Heteroseksualnost|heteroseksualnom]] društvu, gdje [[Patrijarhat|muškarci pretpostavljaju kulturnu dominaciju]] i samo sebe vide kao ''subjekte u'' odnosu na žene, koje se pak tretiraju kao ''predmeti'' ili [[Kupnja nevjeste|vlasništvo]]. Hay je ovu interpersonalnu/seksualnu dinamiku ekstrapolirao u širi društveni kontekst, vjerujući da su odnosi subjekt-objekt korijen društvenih bolesti. [[Objektivizacija]] je poslužila kao prepreka, emocionalno odvajajući [[subjekt|pojedinačno jastvo]] od drugog pojedinca [[Dehumanizacija|dehumanizirajući]] ga. | Taj je pojam u suprotnosti s dinamikom subjekt-objekt koja prevladava u [[Heteroseksualnost|heteroseksualnom]] društvu, gdje [[Patrijarhat|muškarci pretpostavljaju kulturnu dominaciju]] i samo sebe vide kao ''subjekte u'' odnosu na žene, koje se pak tretiraju kao ''predmeti'' ili [[Kupnja nevjeste|vlasništvo]]. Hay je ovu interpersonalnu/seksualnu dinamiku ekstrapolirao u širi društveni kontekst, vjerujući da su odnosi subjekt-objekt korijen društvenih bolesti. [[Objektivizacija]] je poslužila kao prepreka, emocionalno odvajajući [[subjekt|pojedinačno jastvo]] od drugog pojedinca [[Dehumanizacija|dehumanizirajući]] ga. |
Posljednja izmjena od 25. ožujak 2022. u 02:18
Subjekt-SUBJEKT svijest je koncept koji je artikulirao Harry Hay, predstavljajući vrijedan način razmišljanja u istospolnim vezama, koji proizlazi iz inherentnih sličnosti partnera.[1]
Taj je pojam u suprotnosti s dinamikom subjekt-objekt koja prevladava u heteroseksualnom društvu, gdje muškarci pretpostavljaju kulturnu dominaciju i samo sebe vide kao subjekte u odnosu na žene, koje se pak tretiraju kao predmeti ili vlasništvo. Hay je ovu interpersonalnu/seksualnu dinamiku ekstrapolirao u širi društveni kontekst, vjerujući da su odnosi subjekt-objekt korijen društvenih bolesti. Objektivizacija je poslužila kao prepreka, emocionalno odvajajući pojedinačno jastvo od drugog pojedinca dehumanizirajući ga.
Istospolne veze pak sugeriraju drugačiju dinamiku. Hay je vjerovao da se homoseksualni odnosi razvijaju iz uzajamnog poštovanja i empatije za drugoga: čežnje za suputnikom koji je jednako vrijedan kao i za sebe, međuljudska/seksualna dinamika zasnovana na svijesti "subjekt-SUBJEKT" (Hay je drugi izraz napisao velikim slovom u svim spisima na tu temu). Hay je vjerovao da je ovaj subjekt - SUBJEKT način gledanja na svijet najcjenjeniji doprinos LGBT osoba ukupnom društvu: suosjećajući sa svim ljudima, odnoseći se jedni s drugima kao ravnopravni, društvo se može drastično promijeniti, a socijalno pravda može prevladati.
Bibliografija
- Harry Hay, Will Roscoe (ed.), Radically Gay: Gay Liberation in the Words of its Founder, Beacon Press, 1996.
- Stuart Timmons, The Trouble with Harry Hay: Founder of the Modern Gay Movement, Alyson Publications, 1990.
- Roger Corless, "Analogue Consciousness Isn't Just for Faeries: Healing the Disjunction between Theory and Practice" in American Buddhism as a Way of Life edited by Gary Storhoff and John Whalen-Bridge, SUNY Press, 2010, pages 191–193.
Vidi također
Izvori
- ↑ "Harry Hay profile". 24. listopad 2002.. https://lgbtqreligiousarchives.org/profiles/harry-hay Pristupljeno 3. veljača 2019.