Razlika između inačica stranice »Hugo van der Goes«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (brisanje nepotrebnog teksta)
 
(Nije prikazana jedna međuinačica istog suradnika)
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Hugo van der Goes'''-->[[Datoteka:Hugo van der Goes 001.jpg|mini|250px|'''Skidanje s križa''', [[1480.]], ulje na dasci, 36 × 30,2 cm, [[Ermitaž]], [[Petrograd]].]]
[[Datoteka:Hugo van der Goes 001.jpg|mini|250px|'''Skidanje s križa''', [[1480.]], ulje na dasci, 36 × 30,2 cm, [[Ermitaž]], [[Petrograd]].]]
'''Hugo van der Goes''' ([[Gent]], oko [[1430.]] ili [[1440.]] – [[Auderghem]], [[1482.]]) bio je [[Flamansko slikarstvo|flamanski]] [[Sjevernoeuropska renesansna umjetnost|ranorenesansni]] [[slikar]].
'''Hugo van der Goes''' ([[Gent]], oko [[1430.]] ili [[1440.]] – [[Auderghem]], [[1482.]]) bio je [[Flamansko slikarstvo|flamanski]] [[Sjevernoeuropska renesansna umjetnost|ranorenesansni]] [[slikar]].


Redak 16: Redak 16:
*[http://www.abcgallery.com/G/goes/goes.html Olga's gallery: Hugo van der Goes]
*[http://www.abcgallery.com/G/goes/goes.html Olga's gallery: Hugo van der Goes]


{{commonscat|Hugo van der Goes}}
 


{{GLAVNIRASPORED:Goes, Hugo van der}}
{{GLAVNIRASPORED:Goes, Hugo van der}}
[[Kategorija: Renesansni slikari]]
[[Kategorija: Renesansni slikari]]
[[Kategorija:Flamanski slikari‎]]
[[Kategorija:Flamanski slikari‎]]

Trenutačna izmjena od 00:13, 8. ožujka 2022.

Skidanje s križa, 1480., ulje na dasci, 36 × 30,2 cm, Ermitaž, Petrograd.

Hugo van der Goes (Gent, oko 1430. ili 1440.Auderghem, 1482.) bio je flamanski ranorenesansni slikar.

Životopis i djela

Portinari oltar, 1476.1478., ulje na dasci, 253 × 141 cm, Galerija Uffizi, Firenca.

O njegovom školovanju i ranom djelovanju postoji oskudna dokumentacija. Slikarstvo van der Goesa je sinteza minucioznog realizma Jan van Eycka, dramatske emocionalnosti Rogiera van Weydena i monumentalnu jednostavnost Justusa van Genta.

Njegovo najpoznatije djelo je Poklonstvo pastira - trokrilna slika nazvana Oltar Portinari, po naručitelju, firentinskom trgovcu Tommasu Portinariju. Ostvareno na nekonvencionalan način, ovo temperamentno realističko djelo gdje su pastiri prikazani kao pravi prikazi nizozemskih seljaka. Utjecaj Jana van Eycka je najvidljiviji kad prizore iz biblijske povijesti nastoji oživjeti detaljima i likovima iz svakidašnje flandrijske okoline. Slika je snažno utjecala na razvoj flamanskog, nizozemskog i talijanskog slikarstva quattrocenta.

Stilskim analizama atribuirana su mu još neka djela: Poklonstvo kraljeva; Smrt Majke Božje; Rođenje Isusovo i dr.

Vanjske poveznice