Speedcore | |
---|---|
Stilski začetak: | Hardcore techno, Breakcore, Gabber, Digital hardcore, Grindcore (Cybergrind) |
Kulturni začetak: | Nizozemska; 1990-e |
Glazbala: | Klavijature, sintesajzer, ritam mašina, sekvencer, sampler, osobno računalo |
Popularnost: | Glazbeno podzemlje |
Podjela žanra | |
Extratone • Splittercore | |
Regionalna scena | |
Nizozemska • Njemačka • Italija • Japan • SAD • Belgija • Francuska • Ujedinjeno Kraljevstvo • Rusija • Kanada • Češka • Bugarska • Australija • Slovenija • Ukrajina • Poljska |
Speedcore je podvrsta hardcore techna karakterizirana brzim tempom i agresivnim temama. Ime potječe od visokog tempa koji se uvijek nalazi iznad 200 BPM-a. Raniji speedcore radovi su prosječno bili visoki oko 250 BPM-a dok noviji speedcore radovi ponekad prelaze i 1000 BPM-a. Neki ljudi uvrštavaju viši tempo (od 600 BPM-a) pod splittercore, a kada tempo dosegne 1000 BPM-a i više, tada speedcore postaje poznat kao extratone. Jesu li ove uvjeti potrebni ili široko korišteni je sporno, djelomice zbog ljudske sposobnosti u razlikovanju razlike u tempu pri tim brzinama.
Speedcore radovi često sadrže elemente gabbera i breakcorea.
Osobine
Glazba je ljuta i agresivna. Speedcore DJ-i često koriste napadne teme za svoju glazbu kako bi mogli što dalje pomicati granice. Speedcore bi se mogao smatrati povezanim s gabberom kao metal s rock glazbom, u smislu činjenice kako je iz ranijih primjera uzet utjecaj od kasnijih primjera na mnogo najkrajnijim razinama.
Dok se većina speedcore umjetnika zadovoljava na napad normalnih standarda glazbe, pa čak i gabber glazbu od koje speedcore potječe, ekstremizam speedcorea je prouzročio nekakvu okrenutost prema podzemlju i parodiju na standarde vrste glazbe. Na sličan način se happy hardcore odnosi prema gabberu i hardcoreu, samo što te pjesme koriste svjetlije, mnogo manične uzorke.
Osim vrlo brzog tempa koji se rijetko spušta ispod 240 BPM-a, speedcore se često razlikuje od drugih oblika hardcore techna bilokakvim agresivnim i nadjačanim drumovima koji su često isprekidani hiperaktivnim stupicama ili tam-tam ispunama. Roland TR-909 je ritam mašina koju najčešće biraju speedcore izvođačii zbog svoje sposobnosti generiranja jako iskrivljenih bass drum kickova koji učvršćuju drumove. Većina producenata će često pretjerati sa kickovima toliko da oni postanu kvadratni valovi, nešto slično kao u gabberu, dajući speedcoreu svoj osobiti zvuk lupanja.
Kao i kod mnogih drugih oblika techna, sintesajzer se također uvijek teže koristi, često producirajući teže iskrivljenu i/ili disharmoničnu melodiju za dopunu drumova u podlozi. Iako se može koristiti bilokoji analogni ili hibridni sintesajzer, analogno/digitalni hibrid Roland Juno-106 je favorit za izvođače speedcorea. Čisti digitalni sintesajzeri su relativno rijetki u speedcoreu.
Uzorci se često koriste za dodatno povisivanje agresivne prirode speedcorea, s mnogim izvođačima koji koriste audio uzorke nasilnih scena iz filmova od redatelja poput Martina Scorsesea i Stanleyja Kubricka. Uzorci glasova glumaca kao što su Joe Pesci i Ronald Lee Ermey posebno su popularni, posebno u starijim speedcore radovima. Neki izvođači se zadovoljavaju kada sampliraju viku odvratnosti (vriskove) i ubacuju ove uzorke u svoju glazbu.
Povezani članci
Vanjske poveznice
|