Toggle menu
310,1 tis.
50
18
525,6 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Glitch umjetnost

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Animirani primjer kako glitchani video može izgledati Michael Betancourt. (Mae Murray u testu ekrana)

Glitch umjetnost - to je praksa korištenja digitalnih ili analognih grešaka u estetske svrhe, ili kvarenja digitalnih podataka, uključujući fizičko manipuliranje elektroničkim komponentama u svrhu umjetnosti.

Povijest pojma

U tehničkom smislu, glitch - neočekivani rezultat neispravnosti, koja se posebno javlja u softveru, video-igrama, slikama, videima, glazbi i drugim digitalnim artefaktima. Rani primjeri glitch umjetnosti koji se koriste u medijskoj umjetnosti uključuju Digital TV Dinner (1978), stvorena od Jamiea Fentona i Raula Zaritskyog, sa glitchanom zvučnom pozadinom od Dicka Ainswortha. Taj video je napravljen manipulacijom Bally igraće konzole i zapisivanjem rezultata na videovrpcu.[1] Prethodnici uključuju primjere mehaničkih i digitalnih šumova u likovnoj umjetnosti, kao što su A Colour Box (1935) redatelj Len Lye, MagnetTV (1965) Nam June Paik i Panasonic TH-42PWD8UK Plazma Screen Burn (2007) odCory Arcangel.[2]

Pojam glitch postao je povezan s glazbom, sredinom 90-ih i opisivao je žanr eksperimentalne/noise/elektronike (vidi glitch glazba). Ubrzo nakon toga, VJ-i i drugih umjetnici su počeli pokrivati glitch kao estetiku digitalnog doba, glitch-art je postao označavati cijeli grupa likovne umjetnosti.

Metode

Primjer glitch arta, Rosa Menkman

Glitch art je kreiran ili kroz "hvatanje" slike greške dok se slučajno dogodi, ili češće, namjerno, kada umjetnik manipulira digitalne zapise na način da izazove grešku. Postoje brojni pristupi kako se te greške namjerno mogu izazvati, počevši od fizičke promjene u hardveru do izravnog mijenjanja digitalnih datoteka. [3]

  • Datamoshing - se odnosi na manipulacije podataka video i foto datoteka za estetsku svrhu.[4] Alati obično korišteni za ovu tehniku uključuju Audacity, Avidemux, i WordPad. Datamoshing je najčešća metoda za postizanje glitch umjetnosti. U slučaju videa, to uključuje manipulaciju okvira različitih tipova:

    Datamoshing uključuje uklanjanje kodiranih video I-okvira (intra-kodirane slike, nazivaju se ključni okviri iz videa, koji ne zahtijevaju nikakve informacije o drugim okvirima, da budu dekodirani), ostavljajući samo p-okvire (predviđene slike) ili B- (Bi-prediktivno sliku) okvire. P-okviri sadrže informacije za predviđanje promjena slike između trenutne i prethodne slike, i B-okviri sadrže podatke za predviđanje razlike slika između prošlih, trenutnih i sljedećih okvira. Budući da P - i B-okviri koriste podatke iz prethodnih okvira i sljedećih okvira, oni su više komprimirani, nego I-okviri.

  • Circuit bending - se odnosi na manipulacije i postavljanja žica i strujnih krugova u elektroničkim uređajima s ciljem postizanja novih zvukova i vizualnih efekata. Na primjer, oštećenjem unutarnjih dijelova VHS playera, možete postići različite šarene vizualne slika.
  • 3D model glitching- novi tip glitch umjetnosti, koji označava namjerno mijenjanje koda u 3D animacijskim programima , što dovodi do izobličenja i apstraktne slike 3D virtualne realnosti, modela i čak i 3D tiskanih objekata.


Linkovi

  1. Betancourt, Michael. (2015) The Invention of Glitch Video: Digital TV Dinner (1978) (preview)
  2. Menkman, Rosa (2011), "Glitch Studies Manifesto", unutar Lovink, Geert; Somers-Miles, Rachel, Video Vortex Reader II: Moving Images Beyond YouTube, Amsterdam: Institute of Network Cultures, str. 336–347, ISBN 978-90-78146-12-4, https://web.archive.org/web/20110827222833/http://www.networkcultures.org/_uploads/%236reader_VideoVortex2PDF.pdf 
  3. Michael Betancourt, "Glitch Art in Theory and Practice," Cinegraphic.net May 20, 2016 [1]
  4. "Datamoshing Technique for Video Art Production". 芸術科学会論文誌 - The Journal of The Society for Art and Science 13. http://www.art-science.org/journal/v13n3/v13n3pp154/artsci-v13n3pp154.pdf Pristupljeno 19. srpanj 2016.