Toggle menu
310,1 tis.
44
18
525,5 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Giovanni Battista Piazzetta

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
  1. PREUSMJERI Predložak:Infookvir likovni umjetnik

Giovanni Battista Piazzetta, znan i kao Giambattista Valentino Piazzetta ili jednostavno Gianbattista Piazzetta (Pietrarosa kraj Venecije, 13. veljače 1682. - Venecija, 28. travnja 1754.), talijanski slikar; uz Giovanni Battista Tiepola vodeći majstor settecenta (1600-tog stoljeća) u Veneciji. Posljednji je važni predstavnik mletačkog monumentalno-dekorativnog slikarstva. U njegovim slikama i bakropisima iz kasne faze odražava se duh rokokoa.

Rebeka na bunaru, ulje na platnu, 102 × 137 cm, Pinakoteka Brera, Milano.
Uznesenje Marijino, 1735., ulje na platnu, Louvre, Pariz

Životopis

Piazzetta je prvo obrazovanje dobio kod Antonija Molinarija, a zatim je 1703. pošao u Bolognu Giuseppeu Mariji Crespiju čiji je stil izvršio presudan utjecaj na njega. Slikarski clair-obscur, te pastozan način slikanja u mrljama svjedoče o Crespijevom utjecaju. God. 1711. vratio se u Veneciju gdje je pokrenuo vlastitu, veoma uspješnu radionicu, isprva u opreci s vladajućim rokokoom. Nakon 1725. god. paleta mu se počela rasvjetljavati, te su nastala djela velike nježnosti. Takva, za Piazzettu karakteristična djela, su: Slava sv. Dominika iz 1727. god. za crkvu sv. Jurja i Pavla (San Giovanni e Paolo) u Veneciji.

Kao cijenjeni učitelj (učio Tiepola, kasnije je utemeljio školu koja je činila osnovu slavne Venecijanske Akademije. Godine 1750. postao je i njezinim prvim ravnateljem.

Djela

Na oltarnim slikama i žanr-prizorima spojio je mletački kolorizam s Caravaggiovim kjaroskurom. Njegove sakralne slike, unatoč majstorskoj tehnici rimsko-emilijanske barokne škole koja se u njima nazire, posjeduju toplinu kretnji i otmjenost boja, što im daje izrazitu neposrednost osjećaja i kiparsku formu.

Piazzetta radi i žanr-slike u kojima svijet, pun skladnosti, putenosti i živahne elegancije, naizgled nastaje spontano. Na njegovim uljenim slikama likovi su prikazani ili samo do struka ili u punoj veličini. U kasnijoj fazi blizak je rokokou.

Piazzetta je poznat i po ilustracijama popularnih knjiga., a osobito su mu uspjele ilustracije za Tassov „Oslobođeni Jeruzalem”.

Vanjske poveznice