Do while petlja

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 55727 od 24. kolovoza 2021. u 06:07 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Skoči na:orijentacija, traži

U većini računalnih programskih jezika do while petlja, ponekad nazvana samo kao do petlja, je naredba upravljanja toka koja dopušta izvršavanje koda na osnovu danog bulovskog uvjeta. Valja uočiti da je, za razliku od većine jezika, Fortranova do petlja ustvari analogna for petlji.

Do while konstrukt se sastoji od bloka koda i uvjeta. Prvo se izvršuje kod unutar bloka, a potom se evaluira uvjet. Ako je uvjet istinit, kod se unutar bloka opet izvršuje. Ovo se opetuje sve dok uvjet ne postane lažan. Budući da do while petlje provjeruju uvjet nakon izvršenja bloka koda, upravljačka se struktura često naziva postispitnom petljom. Ovo valja sučeliti s while petljom, koja ispituje uvjet prije izvršenja koda bloka.

Moguće je, u nekim slučajima i poželjno, da uvjet uvijek evaluira u istinu, stvarajući beskonačnu petlju. Kad je takva petlja stvorena hotimice, obično postoji neka druga upravljačka struktura (poput break naredbe) koja dopušta terminaciju petlje.

Neki jezici mogu rabiti drukčiju konvenciju imenovanja za ovaj tip petlje. Primjerice, Pascal je naziva "repeat until petljom". Valja uočiti da će se u Pascalu petlja izvršavati sve dok upravljački izraz ne poprimi vrijednost "istina" kao suprotnost drugim jezicima u kojima petlja terminira u trenutku kad upravljački izraz poprimi vrijednost "laž".

Primjerice, u C-u, odsječak koda:

 x = 0;
 do {
    x = x + 1;
 } while (x < 3);

prvo izvršuje naredbu x = x + 1, što rezultira s x = 1. Potom se provjeruje uvjet x < 3, koji je istinit, te se stoga blok koda ponovo izvršuje. Ovaj se postupak ispitivanja i provjere opetuje sve dok varijabla x ne dosegne željenu vrijednost 3.

Demonstracija do while petlji

Ove će do while petlje izračunati faktorijelu broja:

QBasic ili Visual Basic

  Dim brojac As Integer : brojac = 5
  Dim faktorijela as Long : faktorijela = 1
  Do
    faktorijela = faktorijela * brojac 'množi
    brojac = brojac - 1 'dekrementiraj
  Loop While (brojac > 0)
  Print faktorijela

ActionScript

  var brojac:Number = 5;
  var faktorijela:Number = 1;
  do {
     faktorijela *= brojac;
     brojac --;
  } while (brojac > 0)
  trace(faktorijela);

C ili C++

  unsigned int brojac = 5;
  unsigned long faktorijela = 1;
  do {
    faktorijela *= brojac--; /* Množi pa dekrementiraj. */
  } while (brojac > 0);
  printf("%lu\n", faktorijela);

Java

  int brojac = 5;
  long faktorijela = 1;
  do {
    faktorijela *= brojac--; // Množi pa dekrementiraj.
  } while (brojac > 0);
  System.out.println(faktorijela);

JavaScript

var brojac = 5;
var faktorijela = 1;
do {
  faktorijela *= brojac--; // Množi pa dekrementiraj.
}
while (brojac)
document.body.appendChild(document.createTextNode(faktorijela));

REALbasic

  Dim brojac As Integer = 5
  Dim faktorijela as Integer = 1
  Do
    faktorijela = faktorijela * brojac // množi
    brojac = brojac - 1 // dekrementiraj
  While brojac > 0
  MsgBox Str( faktorijela )

FORTRAN 77

  REAL MASA, MASAGUB
  MASA = 7.0
  MASLOS = 1.0
  DO WHILE (MASA .GE. O.O)
    MASA = MASA - MASAGUB
    WRITE(*,*),MASA
  END DO

Pascal

  program Faktorijela
  var
    Brojac, Faktorijela: integer;
  begin
    Brojac := 5;
    Faktorijela := 1;

    repeat
      Faktorijela := Faktorijela * Brojac;
      Brojac := Brojac - 1;
    until ((Brojac > 0)=false);

    Write(Faktorijela);
  end.

Vidjeti također

de:Schleife (Programmierung)#Do-While-Schleife