Toggle menu
310,1 tis.
44
18
525,5 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Ratko Petrić

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 430973 od 16. ožujak 2022. u 12:34 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (skini nepotrebne znakove)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)

Ratko Petrić (1941.12. listopada 2010.) je bio hrvatski akademski kipar i profesor.

Svojim je polustoljetnim djelovanjem hrvatsku kulturu i umjetnost zadužio u velikoj mjeri i na više načina. Bio je markantna pojava u domaćem umjetničkom prostoru, jedna od najzanimljivijih osobnosti naše umjetnosti, autor tipološki raznolika, ali po kvaliteti ujednačena opusa, autor goleme radne energije, duhovno i moralno koherentna opusa, stvaralac bogate maštovitosti, ekspresionističke napetosti i ludičkih poticaja, kipar koji unutar hrvatske likovne scene na prijelazu iz 1960-ih u 1970-e snažno afirmira novi autorski senzibilitet, autor morfološki i značenjski bogata rukopisa i individualizirane stilske izražajnosti i visokokultivirana likovno-formalnog izričaja, kao i visokih produkcijskih i prezentacijskih standarda. Svjesno se, strastveno i s nesmanjenim intenzitetom, izlažući samostalno i kao bijafranac, zalagao za suvremeni, aktualni i angažirani umjetnički aktivističko-interventni pristup i očitovao potrebu širega umjetničkog kontekstualiziranja svojih pregnuća u relaciji s važnim problemima doba u kojem živi i radi, prihvaćao izazove prostora i doba u kojemu živi i doticao sve ljudske i društvene proturječnosti, konflikte i problematske naboje svoje epohe. Skulpturu mu odlikuje zanimanje za socijalnu problematiku i angažiranu poruku. Najčuveniji je bio po provokativnim skulpturama, kao buntovnik i borac protiv licemjerja, pa njegov radikalizam, podrugljivost i otrovni humor nisu štedjeli nikoga, ni vlast, ni državu, niti kolege.

U njegovoj morfologiji smisao je i zadaća skulpture da žestoko reagira na širok spektar realija, na svekoliku živu materijalnu i duhovnu zbilju i sliku današnjice, lica i naličja ljudskog postojanja, pitanja suvremenoga humanizma u društvenome i kulturnom smislu. Skulptura, dakle, nije samo estetički predmet, lijepa stvar, nego joj je imanentan i kritički diskurs, „šaka u mnoge oči“ (Petrić), pa ona receptora ne smije ostavljati bez stava i suda, nego bi u njemu trebala buditi širok spektar individualnih emocionalnih reagiranja, socijalne emocije i asocijativnih sklopova. Njegov kiparski rukopis odlikuje i sklonost istraživanja osobitosti novih materijala. Skulpture je izrađivao od najčudnijeg materijala – kartona, žice, poliestera, platna i mesa, a zatim ih među prvima bojao kričavim bojama.

Tijekom bogate karijere bio je i inicijator brojnih fenomena i vrijednosti važnih za našu umjetnost i kulturu. Primjerice, suosnivač je Biafre, od 1990. uporno je ostvarivao projekt Aleje skulptura na Savskom nasipu – postavljeno je devet skulptura velikana hrvatskog kiparstva, a u drugoj fazi projekta trebala su biti postavljena i druga ostvarenja, u dvorcu Jakovlje godinama je održavao Međunarodnu kiparsku koloniju Jakovlje stvorivši prekrasni Međunarodni park skulptura Jakovlje koji danas posjeduje fundus od šezdeset djela domaćih i inozemnih autora svih naraštaja.

Suprug hrvatske slikarice i esejistice Jadranke Fatur.[1]

Izvori

 
Ovaj tekst ili jedan njegov dio preuzet je s mrežnih stranica Matice hrvatske (http://www.matica.hr/).  Vidi dopusnicu za Wikipediju na hrvatskome jeziku: Matica hrvatska.
Dopusnica nije potvrđena VRTS-om.
Sav sadržaj pod ovom dopusnicom popisan je ovdje.
  1. (): Retrospektiva Jadranke Fatur u MSU u Zagrebu, Hrvatski katolički radio, 10. listopada 2018. (pristupljeno 19. listopada 2018.)
Sadržaj