Toggle menu
309,3 tis.
58
18
530 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Pavlova misijska putovanja

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 389883 od 11. prosinac 2021. u 14:54 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Rafael: Sveti Pavao govori Atenjanima

Pavlova misijska putovanja opsežna su putovanja sv. Pavla, opisana u Bibliji u Djelima apostolskim. Ta su se putovanja odvijala u godinama 47. do 56. godine nakon Krista,[1] uglavnom kroz područja koja su danas u Turskoj i Grčkoj.

Prema Djelima apostolskim (Dj 9,15), Isus Krist je izabrao Pavla kako bi njegovo ime bilo poznato u poganskim narodima. Izjave koje je Pavao dao u svojim kasnijim pismima (na primjer Gal 1,15-16 ili 1. Tim 2,7) pokazuju da se identificirao s ovom zadaćom i provodio je u praksi tijekom misijskih putovanja.

Pavlov misionarski rad neprestano su pratili suradnici, bez podrške drugih ljudi njegovi postupci ne bi mogli postići trajni uspjeh. Pavao je tijekom svog života bio uključen u razne društvene mreže. Pedesetak ljudi imenovanih u Pavlovim pismima i Djelima apostolskim možemo nazvati izravnim suradnicima. [2] Treba spomenuti sljedeće žene i muškarce: Barnaba, Junija, Feba, Lidija, Sila i Timotej. Akvila i Priscila širili su kršćanstvo neovisno o Pavlu.

U razdoblju od 30. godine do 130. godine poslije Krista u Rimskom Carstvu bilo je vrijeme relativnoga vanjskoga i unutarnjega mira i stabilnih ekonomskih uvjeta (Pax Romana) unutar Rimskoga Carstva. Pavao i njegovi suradnici imali su koristi od dobro razvijene cestovne mreže. [3] Sljedeći važan čimbenik za širenje kršćanske vjere bilo je postojanje židovskih zajednica u dijaspori. Ali također su vjerska raznolikost i tolerancija u Rimskom Carstvu u ovom razdoblju povoljno utjecali na širenje kršćanske vjere.

Hock (1980.) [4] rekonstruirao je prema Pavlovim putovanjima u Djelima apostolskim, da je Pavao za vrijeme svog misionarskog rada morao prevaliti gotovo 16 000 kilometara cestama. Komunicirao je s raznim skupinama ljudi kao što su: hodočasnici, bolesnici, glasnici, odbjegli robovi, izbjeglice, zatvorenici, obrtnici i drugi.

Prvo putovanje

Prvo Pavlovo misijsko putovanje opisano je u Bibliji u Djelima apostolskim (Dj 13-14). Dogodilo se oko 47. godine i trajalo je oko godinu dana. Početna i završna točka bila je Antiohija, današnja Antakya u Turskoj. Prema Djelima apostolskim (Dj 13, 1) sv. Pavao i Barnaba tamo su djelovali kao proroci i učitelji zajedno s Lucijem Cirencom, Manahenom i Šimunom, zvanim Niger. Skupština ih je poslala na prvo misijsko putovanje u ime Duha Svetoga.

Putovanje je bilo brodom i pješice preko Cipra i kroz maloazijske regije Pamfiliju, Pizidiju i Galaciju. U Poslanici Galaćanima Pavao podsjeća Galaćane, da im je propovijedao u stanju tjelesne slabosti (Gal 4,13).

Drugo putovanje

Drugo Pavlovo misijsko putovanje opisano je u Djelima apostolskim (Dj 15-18). Putovanje se odvijalo između 49. i 52. godine. Početna i završna točka bio je Jeruzalem. Putovanje je vodilo kroz maloazijske gradove, koji su već bili posjećeni na prvom misijskom putovanju, kao i velikim dijelovima današnje Grčke. Ruta i trajanje nisu bili unaprijed planirani, već su bili određeni događajima na putu. Natpis pronađen u Delfima [5] o prokonzulu Luciju Juniju Galiju Aneju iz rimske provincije Aheja, datiran u ljeto 52. godine, upućuje na to da je Pavao morao stići u Korint 50. godine. Pavao je imao kontakt s prokonzulom Galionom (Dj 18,12-17).

Treće putovanje

Pavlovo treće misijsko putovanje opisano je u Djelima apostolskim (Dj 18-21). Putovanje se odvijalo oko 52. do 56. godine i vodilo je u velikoj mjeri kroz ista područja kao i drugo putovanje. Početna točka bila je Antiohija, a krajnja točka Jeruzalem. Tamo su Židovi koji su bili odani Tori optužili Pavla za kršenje židovskih vjerskih zakona prije prokuratora Porcija Festa 58. godine.

Četvrto putovanje

Nakon svoje optužnice u Jeruzalemu, Pavao se obratio carskom sudu u Rimu. Zatim je tamo prebačen i ostavljen u kućnom pritvoru da čeka suđenje. Vjerojatno je umro 64. godine pod carem Neronom tijekom općeg progona kršćana nakon požara u Rimu.

Galerija

Izvori

  1. https://www.kaththeol.uni-muenchen.de/lehrstuehle/bibl_einleitung/downloads/rep_grundwissen/pauluserep.pdf Preuzeto 11. veljače 2021.
  2. Oda Wischmeyer (Hrsg.): Paulus. Leben-Umwelt-Werk-Briefe. UTB 2767, A. Fracke, Tübingen 2012, ISBN 978-3-8252-3601-4, S. 120 str.
  3. Udo Schnelle: Die ersten 100 Jahre des Christentums: 30–130 n.Chr. UTB 2015, Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen 2016, ISBN 978-3-8252-4606-8, S. 154 str.
  4. Ronald F. Hock: The Social Context of Pauls’s Ministry: Tentmaking and Apostleship. Philadelphia 1980, S. 27
  5. https://epigraphy.packhum.org/text/240470 Preuzeto 12. veljače 2021.