"Hello, World!"
Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
"Hello, World!" program (hrv. "Pozdrav svijete!") je računalni program koji prikazuje poruku "Hello, World!". Takav program je vrlo jednostavan u većini programskih jezika te se često koristi kao prikaz osnovne sintakse određenog programskog jezika. "Hello, World!" program obično je prvi program koji programeri napišu.
Pozdravljanje svijeta u raznim programskim jezicima
Bash:
#!/bin/bash
STR="Hello World!"
echo $STR
10 PRINT "Hello, World!"
20 END
C:
#include <stdio.h>
int main(void)
{
printf("hello, world\n");
return 0;
}
C++:
#include <iostream>
int main()
{
std::cout << "Hello, world!\n";
return 0;
}
C#:
using System;
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Hello, world!");
}
}
F#:
open System
Console.WriteLine("Hello World!")
GO:
package main
import "fmt"
func main() {
fmt.Println("Hello, World")
}
module Main where
main :: IO ()
main = putStrLn "Hello, World!"
Java:
class Main {
public static void main(String[] args) {
System.out.println("Hello World!");
}
}
Lua:
print("Hello World!")
PHP:
<?php
echo "Hello World!";
?>
print("Hello World")
Ruby:
puts 'Hello World!'
println("Hello, world!")
.data # Dohvati podatke iz sljedećih linija
msg: .asciiz “\nHello, World!\n” # Spremi adresu stringa "\nHello, World!\n" pod oznaku "msg"
.text # Označi početak koda
main: # Označi mjesto početka izvođenja programa
li $v0, 4 # Spremi cijeli broj 4, koji označava "print string" u registar v0
la $a0, msg # Ubaci adresu stringa "\nHello, World!\n" u a0 registar
syscall # Pozovi sistem
li $v0, 10 # Spremi cijeli broj 10, koji označava "exit" u registar v0
syscall # Pozovi sistem
b8 21 0a 00 00 #premjesti "!\n" u eax
a3 0c 10 00 06 #premjesti eax u prvu memorijsku lokaciju
b8 6f 72 6c 64 #premjesti "orld" u eax
a3 08 10 00 06 #premjesti eax u sljedeću memorijsku lokaciju
b8 6f 2c 20 57 #premjesti "o, W" u eax
a3 04 10 00 06 #premjesti eax u sljedeću memorijsku lokaciju
b8 48 65 6c 6c #premjesti "Hell" u eax
a3 00 10 00 06 #premjesti eax u sljedeću memorijsku lokaciju
b9 00 10 00 06 #premjesti pokazivač na početak memorijske lokacije registra ecx
ba 10 00 00 00 #premjesti veličinu stringa u edx
bb 01 00 00 00 #premjesti "stdout" broj u ebx
b8 04 00 00 00 #premjesti "print out" syscall broj u eax
cd 80 #pozovi jezgru linuxa da izvrši ispis na "stdout"
b8 01 00 00 00 #premjesti "sys_exit" broj u eax
cd 80 #izvrši ga pomoću linux sys_call metode