Toggle menu
310,1 tis.
36
18
525,5 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Leni Riefenstahl

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 22271 od 4. kolovoz 2021. u 02:39 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Leni Riefenstahl
Leni Riefenstahl
Leni Riefenstahl, 1930. godine
Rodno ime Helene Bertha Amalie Riefenstahl
Rođenje 22. kolovoza 1902.
Smrt 8. rujna 2003.
Pseudonim(i) Leni Riefenstahl
Zanimanje glumica, filmska producentica, redateljica
Godine rada 1925–2002
Važniji filmovi Triumph des Willens, Olympia
Portal o životopisima
Portal o filmskoj umjetnosti

Helene Berta Amalie "Leni" Riefenstahl (Berlin, 22. kolovoza, 1902.Pöcking, 8. rujna, 2003.) je bila njemačka glumica, filmska producentica i jedna od najvećih ženskih redateljica i umjetnica svih vremena.

Poznata je kao inovator u filmskim tehnikama i vrhunski estet u filmskoj indutriji. Njeni najpoznatiji redateljski radovi vezani su uz propagandne dokumentarne filmove iz doba nacističke Njemačke, kada je bila omiljeni redatelj Adolfa Hitlera. Među tim filmovima se posebno ističe Olympia, film sniman za vrijeme Olimpijskih igara u Berlinu 1936, u kojem je prva primijenila revolucionarne tehnike u snimanju sportskih događanja, primjerice postavljanje kamere na tračnice da bi se bolje pratilo kretanje sportaša.

Nakon rata, iako nikad direktno optužena za ratne zločine, bila je odbačena od filmske industrije i nije ponovno dobila šansu stvarati dugometražne filmove. Ipak, do svoje smrti ostala je aktivna u umjetničkom radu, posebno na području fotografije, a snimala je i dokumentarne filmove s podmorskim pejsažima.

Postoje određene kontroverze u svezi s njenom suradnjom s nacističkim režimom. Neosporno je da je svojim filmovima itekako pomogla u propagandi kojom je njemački narod zaveden od strane Hitlera. Postojale su, nikad dokazane, sumnje da je za potrebe snimanja masovnih scena svojih dokumentaraca koristila statiste iz sabirnih logora, koji su nakon snimanja vraćeni natrag u logore gdje su navodno kasnije većinom izgubili živote.