Kontejner (organizacija)

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 180401 od 30. rujna 2021. u 23:10 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Skoči na:orijentacija, traži
Kontejner: prezentacija projekta Ekstravagantna tijela (Ivana Bago i Olga Majcen Linn)

Kontejner - biro suvremene umjetničke prakse je nevladina, neprofitna organizacija koja kritički propituje značenja i odnose znanosti, tehnologija i tijela u suvremenom društvu objedinjujući kustoski rad, umjetničku produkciju i istraživačko djelovanje.

Kroz različite intermedijalne i interdisciplinarne projekte koji povezuju umjetničke discipline s tehnologijama i znanošću, Kontejner istražuje fenomene suvremenog društva i kulture te promiče umjetnost koja tematizira društvo budućnosti, čovjeka i njegovo tijelo u koje interveniraju kibernetika, nanotehnologija i biotehnologija.[1]

O udruzi

Počeci djelovanja Kontejnera sežu u 2001. u vrijeme održavanja 26. Salona mladih, na kojemu su članovi buduće udruge radili kao članovi organizacijskog odbora. Salon se odvijao na Zagrebačkom velesajmu, na 10 000 m2 u 52 kontejnera, koji su funkcionirali kao izvori raznih sadržaja, dok su ulice i glavni trg poslužili kao mjesta održavanja performansa, koncerata i sličnih događanja, dodatno doprinijevši životnosti izložbe.[2] Samo godinu dana nakon završetka manifestacije, osnovan je Kontejner, biro koji promiče progresivne umjetničke prakse na sjecištu sa znanošću i tehnologijom.

Od svoga osnutka 2002. godine Kontejner je kurirao i organizirao više od četrdeset uspješnih grupnih i samostalnih izložaba, festivala, predavanja i prezentacija priznatih međunarodnih i domaćih umjetnika i teoretičara (Marcel·lí Antúnez Roca, Stahl Stenslie, Paul Granjon, Zoran Todorović, Kira O'Reilly, Giovanna Maria Casetta, Stephen Wilson, Joe Davis, Oreet Asherry, Haruki Nishijima, Tissue Art&Culture Project, Paul DeMarinis, Ray Lee, kustoska koncepcija festivala Break21/Ljubljana…) te se uspješno predstavio i na međunarodnoj sceni (National Review of Life Art /Glasgow/Perth, Art Space/Sydney, The Last East European Show u MSU/Beograd, RX Galerija/San Francisco, Synthetic Times, NAMOC/Peking…).[3]

Festivali

Tijekom svoga dugogodišnjeg djelovanja, Kontejner je razvio tri prepoznatljiva međunarodna festivala koja sustavno pridonose promicanju radova s hrvatske i svjetske umjetničke scene, koji se bave odnosima umjetnosti, znanosti, tehnologije i tjelesnosti u suvremenom društvu – Device Art, Touch me i Ekstravagantna tijela.

Device_art je trijenalna međunarodna izložba, nastala 2004. godine, koja tematizira spregu umjetnosti, znanosti i tehnologije. Radi se o komparativnom projektu koji potiče domaće umjetnike na bavljenje novim medijima u umjetnosti kao i njihovo kontekstualiziranje u odnosu na međunarodnu scenu. Prvi Device_art 2004. bio je posvećen regionalnoj umjetničkoj sceni, sljedeći iz 2006. usporedio je umjetnike iz regije s umjetnicima iz jednog od svjetskih žarišta novomedijske umjetnosti - kalifornijskom scenom, dok je Device art 2009., uz domaću produkciju, predstavio i japansku device art scenu.[4]

Touch me je projekt, započet 2002., koji se bavi umjetnošću na razmeđi sa znanošću i tehnologijama, proizašao iz potrebe da se prezentiraju aktualna zbivanja na međunarodnoj techno-art i bioart sceni. Već 2005. Touch me prerasta u trijenalni festival, koji se iste godine odvija kao dio Operacije:grad 2005., s podnaslovom Zlouporaba inteligencije. Taj je tematski okvir nastao kao reakcija na suvremene oblike nasilja i sustave kontrole, zloupotrebu informacija i inteligencije, ali i oblike strukturne zloupotrebe koju omogućuju tehnologije suvremenih društvenih procesa na području telekomunikacija, medija, tehnologija, znanosti, industrije zabave...

Drugo izdanje festivala, održano 2008. godine s podnaslovom Feel Better!, usredotočilo se na suvremeni ideološki imperativ sreće, užitka i hedonizma, čiji se koncept temeljio na ideji da se u suvremenom društveno-političkom sustavu pitanje stabilnosti i kontrole premjestilo s područja moći i represije na područje sreće i zabave.[5]

Treće izdanje Touch Me Festivala, nazvano Energy Ab/Use posvećeno je energiji, njezinoj upotrebi, zloupotrebi te transformaciji. Osim tema poput obnovljivih izvora energije, održivog razvoja, ekoloških pitanja, futurističkih koncepata te aktualnih znanstvenih istraživanja, festival je ponudio i teorijsku kontekstualizaciju suvremene situacije iz društvene, kulturne, političke i ekonomske perspektive te ukazao na mogućnosti kreativne upotrebe energije u umjetnosti, dizajnu i arhitekturi.[6]

Ekstravagantna tijela je interdisciplinarni festival pokrenut 2007. godine, koji preispituje složene politike normalnog,drugačijeg i društveno prihvatljvog. Prvo izdanje festivala tematiziralo je umjetnost i invaliditet, nastojeći kritički preispitati društvenu poziciju prema bolesnima te pokazati pristupe umjetnika s međunarodne scene koji problematiziraju vlastitu "drugačijost".[7] Drugo izdanje festivala, pod nazivom Ekstravagantna tijela: Ekstravagantni umovi, održano 2010., tematiziralo je mentalno zdravlje te predstavilo umjetničke i izvedbene projekte suvremene hrvatske i međunarodne umjetničke scene, koji problematiziraju mentalne poremećaje i intelektualne poteškoće. To je ujedno i prvi međunarodni projekt u regiji na temu mentalnog zdravlja.

Bilješke

Vanjske poveznice

http://www.kontejner.org/