Toggle menu
309,6 tis.
57
18
527,9 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Incijativa za istraživanje djela moderne i suvremene umjetnosti

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 259807 od 27. listopad 2021. u 00:23 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Svjetlonosni oblici,V. Bakić,Muzej suvremene umjetnosti,Zagreb

Incijativa za istraživanje djela moderne i suvremene umjetnosti, program je koji je započeo Getty Conservation Institut (GCI, Los Angeles, SAD). Rad je počeo 2007., prije svega kao odgovor na sve veći raspon novih materijala korištenih u suvremenoj umjetničkoj praksi, te nedostatka konzervatorsko restauratorskih iskustava u radu na spomenutim materijalima.

Ovo je područje siva zona u polju konzervacije restauracije, te postavlja i sasvim nove izazove u očuvanju autentične namjere umjetnika koji je neko djelo suvremene umjetnosti stvorio, kao i fizičkog starenja prije navedenih novih materijala. Po Thomas F. Reeseu, "Konzervatori restauratori... moraju spoznati kritički duh samih djela, ako nam ne žele prenijeti ne tek dekontekstualizirane fragmente, već njihovu suštinu sačuvati za budućnost.".[1]

Zašto istraživati modernu i suvremenu umjetnost?

  1. Jer suvremeni umjetnici koriste već sada nebrojene najrazličitije materijale,te postoji potreba za istraživanjem ponašanja spomenutih unutar promjena klime i temperaturnih skokova koji su posljedica spomenute. Kako umjetnici konstantno koriste nove tehnike rada i nove materijale potrebno je odrediti strategije budućeg rada na ovim novim materijalima.
  2. Danas brojni umjetnici (kao i u bliskoj prošlosti) koriste komercijalno proizvedene materijale, znači materijale sastav kojih je zaštićen kao poslovna tajna. Konzervatori restauratori stoga imaju jedinstven zadatak definiranja prirode ovih materijala, kao i prikupljanja uzoraka materijala, kako bi isti bili raspoloživi i nakon prestanka proizvodnje. Kao primjer navedimo boje koje se koriste u soboslikarstvu.
  3. Primjećeno je da je određen broj suvremenih materijala nestabilan i sklon brzom propadanju - stoga treba što prije osmisliti strategije za usporavanje propadanja rečenih materijala.
  4. Time based media art: umjetnička djela koja uključuju elektroniku predstavljaju izazov konzervatorima - jer korišteni software može ubrzo postati zastarjelim. I za ovakove radove treba razraditi strategiju produženja opstojnosti i gledljivosti istih djela, uz striktno poštovanje izvorne umjetnikove namjere.
  5. Brojna su suvremena umjetnička djela zasnovana više na konceptu nego na fizičkoj opstojnosti, te i ovdje konzervator mora voditi računa o umjetnikovoj namjeri.
  6. Postoji i ozbiljna rasprava o potrebi uključivanja umjetnika ili njegovih nasljednika u spomenute rasprave.Ovo uključuje kako etičke tako i legalne implikacije.[2]

Ključni ciljevi incijative za istraživanje moderne i suvremene umjetnosti

Prema Getty Conservation Institute (GCI)

  1. Provođenje znanstvenih studija sintetskih materijala koje umjetnici danas koriste,kako bi se što bolje shvatilo njihovo ponašanje.
  2. Korištenje kombinacije znanstveno zasnovanih testova i kritičke procjene, u svrhu razvoja i vrjednovanja znanstveno zasnovanih konzervatorskih postupaka.
  3. Korištenje studija stvarnih predmeta,a kako bi surađujuće institucije stekle bolji uvid u materijale i tehnike pojedinih umjetnika.
  4. Organiziranje radionica kako bi se pospješio transfer znanstvenih podataka, te stvorile primjenjive konzervatorske strategije.
  5. Organiziranje simpozija, susreta, rasprava, kao i publikacijakako bi se pospješila diskusija o legalnim i etičkim problemima vezanim za konzervaciju restauraciju suvremene umjetnosti.
  6. Korištenje publikacija a i web zasnovanih tehnika distribucije, poboljšanje razmjene informacija o problematici konzerviranja restauriranja moderne i suvremene umjetnosti.[2]

Aktualni projekti

Suvremene boje

Očuvanje plastike

Vani postavljene skulpture

Dodatna literatura

  • Hummelen, I.; Sille, D. Modern Art: Who Cares?, London 2006.
  • Restauratorenblätter Band 30: Kunst des 20. und 21. Jahrhunderts und ihre Erhaltung, Beč, 2012.
  • Scholte, T.; Wharton, G. (Eds.): Inside Installations-Theory and Practice in the Care of Complex Artworks, Chicago 2011.
  • Bechthold, T.(Ed.) Future Talks 009 - The Conservation of Modern Materials in applied Arts and Design. 22. - 23. listopada, 2009., München, 2011.
  • Schädler-Saub, U.; Weyer, A.(Eds.) Theory and Practice in the Conservation of Modern and Contemporary Art: Reflections on the Roots and the Perspectives, London, 2010.

Vanjske poveznice

Izvori

  1. Reese, T. F. (1999). Andy Goldsworthy's New Ruins. In Corzo, M. A. (Ed.), Mortality/Immortality: The Legacy of 20th-Century Art (str. 25. - 34.). Los Angeles: J. Paul Getty Trust.
  2. 2,0 2,1 Modern and Contemporary Art Research Initiative. (Listopad 2013.). The Getty Conservation Institute. Preuzeto s http://www.getty.edu.conservation/our_projects/science/modcon/overview.html.