The Pros and Cons of Hitch Hiking

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Inačica 274072 od 1. studenoga 2021. u 02:52 koju je unio WikiSysop (razgovor | doprinosi) (Bot: Automatski unos stranica)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Skoči na:orijentacija, traži
The Pros and Cons of Hitch Hiking
220px
Roger Waters (studijski album)
Žanr progresivni rock, blues rock
Objavljen 30. travnja 1984.
Snimanje veljača – prosinac 1983.
Studio Olympic Studios, Eel Pie Studios i The Billiard Room (London, Ujedinjeno Kraljevstvo)[1]
Trajanje 42:07
Izdavač Harvest, Columbia
Producent(i) Roger Waters, Michael Kamen
Recenzije
Kronologija albuma – Roger Waters
Music from The Body
(1970.)
The Pros and Cons of Hitch Hiking
(1984.)
When the Wind Blows
(1986.)
Singlovi s albuma The Pros and Cons of Hitch Hiking
  1. "The Pros and Cons of Hitch Hiking"
    Objavljen: 9. travnja 1984.
  2. "Every Stranger's Eyes"
    Objavljen: 12. lipnja 1984.

The Pros and Cons of Hitch Hiking debitantski je samostalni studijski album britanskog glazbenika Rogera Watersa. Album je bio objavljen 30. travnja 1984., godinu dana prije nego što je Waters najavio svoj odlazak iz Pink Floyda. Udruženje diskografske industrije Amerike dodijelilo je albumu zlatnu ploču u travnju 1995. godine.

Koncept

Koncept albuma, kakvog ga je Waters osmislio 1977. godine, prati razne čovjekove misli tijekom cestovnog putovanja po Kaliforniji, usredotočivši se na njegovu krizu srednjih godina, ali i njegov san o činjenju preljuba s autostopericom koju pokupi u međuvremenu. Tijekom puta također se suočava s ostalim strahovima i paranojom, a svi se navedeni događaji zbivaju u stvarnom vremenu, tijekom ranih jutarnjih sati neodređenog dana, između 4:30 i 5:12.

Waters je u srpnju 1978. godine svojim kolegama u grupi Pink Floyd odsvirao neke svoje glazbene demo uratke koje je uspio sastaviti, ali i dijelove drugog albuma kojeg je imao u pripremi, tada pod nazivom Bricks in the Wall.[2][3] Nakon duge je rasprave skupina zaključila da joj se više sviđa koncept Bricks in the Walla,[3] iako je njen tadašnji menadžer, Steve O'Rourke, smatrao da Pros and Cons bolje zvuči u konceptualnom,[4] dok je David Gilmour smatrao da je Pros and Cons snažniji u glazbenom smislu.[3]

„Pa, ideja za album sinula mi je kad i ideja za The Wall – glavni dio ideje. Skladao sam oba djela u otprilike isto vrijeme. Zapravo, obje sam ideje snimio kao demo uratke, [...] pokazao oba demo uratka ostatku Floyda i rekao "Gledajte, jednu od ovih ideja snimit ću za svoj samostalni projekt, a drugu ćemo snimiti kao sastav. Možete birati." Na kraju je ova ostala [za moj samostalni projekt]. Ovaj... Želim reći, mislim da se doista uvelike razvila od tada.”


Bricks in the Wall, kasnije preimenovan u The Wall, postao je sljedeći album Pink Floyda 1979. godine, a Waters je odgodio Pros and Cons. Početkom 1983. Waters se samostalno vratio odgođenom projektu.[6] Album je bio sniman u trima različitim studijima od veljače do prosinca 1983. u Londonu, studijima Olympic Studios, Eel Pie Studios i Watersovom vlastitom studiju, Billiard Roomu, u kojem je snimio demo uratke. Na albumu se pojavljuje glazbeni dirigent Michael Kamen, glumac Jack Palance u pjevačkoj ulozi, saksofonist David Sanborn i gitarist Eric Clapton.

Sedma skladba, 4.50 AM (Go Fishing) sadrži istu melodiju kao i refren skladbe "The Fletcher Memorial Home" s Pink Floydovog albuma The Final Cut; u pitanju je melodija za stih "The Fletcher Memorial Home for incurable tyrants and kings". Navedena skladba sadrži i jedan automobilski zvuk i djelomično promijenjenu refrensku melodiju s pjesme "Your Possible Pasts" koja se nalazi na istom albumu.

Objava i omot

Budući da je izvorna inačica albuma bila objavljena 1984. godine na tradicionalnoj dvodijelnoj gramofonskoj ploči i kazeti, nekoliko sekunda nedostaje između prve i druge strane kako bi se održao Watersov koncept, omogućujući slušatelju da okrene ploču (ili kazetu) kako bi druga polovica prema planu počela točno u 4:50. Međutim, kad je album bio objavljen na CD-u nekoliko godina poslije, ovaj je kratak razmak nestao zbog neprekinute reprodukcije, vraćajući vrijeme unazad nekoliko sekundi. Vremena za "4:37 AM (Arabs With Knives and West German Skies)" i "4:47 AM (The Remains of Our Love)" na prvoj su strani krivo označena: pjesme započinju nekoliko sekundi prije napisanog; poimence počinju u "4:36" i "4:46".

Gerald Scarfe, koji je bio zaslužan za ilustracije i određene animacije na albumu The Wall Pink Floyda, izradio je omot za Pros and Cons. Njegova je naslovnica izazvala kontroverze jer je sadržavala fotografiju golog modela i pornoglumice Linzi Drew. Iako je album izvorno bio objavljen s netaknutom nagošću, na kasnijim je inačicama koje je objavila Columbia Records Drewina stražnjica bila cenzurirana crnim pravokutnikom.

„Roger je vrlo drugačija osoba [u usporedbi s npr. Ericom Claptonom ili Davidom Gilmourom koji su ležerni]. Zaista ga poštujem. Vrlo je pametan čovjek, ali je i vrlo ozbiljan. Kad smo Eric i ja išli s njim na turneju, želio je da sve zvuči kao na albumu, zbog čega, nažalost, sviranje nije bilo toliko zabavno.”
( Tim Renwick, gitarist[7])


Popis pjesama

Tekstovi i glazba: Roger Waters[6]

Br. Skladba Trajanje
1. "4:30 AM (Apparently They Were Travelling Abroad)"   3:12
2. "4:33 AM (Running Shoes)"   4:08
3. "4:37 AM (Arabs with Knives and West German Skies)"   2:17
4. "4:39 AM (For the First Time Today, Part 2)"   2:02
5. "4:41 AM (Sexual Revolution)"   4:49
6. "4:47 AM (The Remains of Our Love)"   3:09
7. "4:50 AM (Go Fishing)"   6:59
8. "4:56 AM (For the First Time Today, Part 1)"   1:38
9. "4:58 AM (Dunroamin, Duncarin, Dunlivin)"   3:03
10. "5:01 AM (The Pros and Cons of Hitch Hiking, Part 10)"   4:36
11. "5:06 AM (Every Stranger's Eyes)"   4:48
12. "5:11 AM (The Moment of Clarity)"   1:28
42:07

Osoblje

Roger Waters
Dodatni glazbenici
Ostalo osoblje
Glumci
  • Andy Quigley kao Velšanin u operacijskoj sali
  • Beth Porter kao Supruga
  • Roger Waters kao Muškarac
  • Manning Redwood kao Vozač kamiona
  • Ed Bishop kao Vozač kamiona
  • Jack Palance kao Hells Angel
  • Madeline Bell kao Djevojka Hells Angela

Izvori

  1. Roger Waters - The Pros and Cons of Hitch Hiking na Discogsu
  2. (engl.) Blake, Mark (2008.). "Why Are You Running Away?". Comfortably Numb: The Inside Story of Pink Floyd. Cambridge, MA: Da Capo. str. 258–259. ISBN 978-0-306-81752-6 
  3. 3,0 3,1 3,2 (engl.) Carruthers, Bob (2011). "The Wall". Pink Floyd – Uncensored on the Record (E-book ed.). Cooda Books Ltd. ISBN 978-1-908538-27-7. https://books.google.com/books?id=qrwU8wouZX4C&lpg=PT115&ots=TLFvtENFdW&dq=pros%20and%20cons%20of%20hitch%20hiking&pg=PT115#v=onepage&q&f=false Pristupljeno 1. listopada 2012. 
  4. Roger Waters citiran u časopisu Mojo Magazine, br. 193 (prosinac 2009.)
  5. (engl.) Kendall, Charlie (1984.). "Shades of Pink – The Definitive Pink Floyd Profile". The Source Radio Show. Inačica izvorne stranice arhivirana 11. srpnja 2012.. http://www.pinkfloydfan.net/t1483-gilmour-waters-mason-wright-shades.html Pristupljeno 27. srpnja 2011. 
  6. 6,0 6,1 (engl.) Mabbett, Andy (9. listopada 2007.). The Complete Guide to the Music of "Pink Floyd". Wise Publications. str. 128. ISBN 1-84449-870-0 
  7. (engl.) Tolinski, Brad (rujan 1994.). "The Great Gig in the Sky". Guitar World. https://web.archive.org/web/20120304091122/http://www.pinkfloydfan.net/t11633-tim-remwick-great-gig-sky.html Pristupljeno 13. travnja 2018.