Razlika između inačica stranice »Cabiria«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (bnz) |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
[[Datoteka:Cabiria poster.jpg|mini|desno|Plakat za film ''Cabiria'']] | |||
[[File:Cabiria (1914).webm|thumb|thumbtime=12|''Cabiria'']] | [[File:Cabiria (1914).webm|thumb|thumbtime=12|''Cabiria'']] | ||
'''''Cabiria''''' je [[italija|talijanski]] crno-bijeli [[nijemi film|nijemi]] povijesno-pustolovni film snimljen 1914. u režiji Giovannea Pastorea, najpoznatiji po tome što se smatra prvim povijesnim spektaklom, odnosno prvim epskim filmom i primjerom žanra koji će kasnije postati poznat kao [[peplum]]. Scenarij, čiji je autor ugledni književnik [[Gabriele D'Annunzio]], je radnjom smješten u doba [[drugi punski rat|drugog punskog rata]], a naslovna protagonistica (čiji lik tumači Lidia Quaranta je djevojka upetljana u sukob [[Rimska Republika|Rima]] s [[Kartaga|Kartagom]] tijekom koga će sresti mnoge znamenite osobe. Film je poznat i po tome što se u filmu prvi put pojavljuje snagator po imenu Maciste, koji će kasnije postati jedna od ikona rane talijanske kinematografije, odnosno ''peplum'' žanra. Povjesničarima filma je Cabiria poznata i po uvođenju tehnike vožnje kamerom u svrhu prikaza događaja, te kao i najambiciozniji, najskuplji i najveći filmski projekt tadašnjeg doba. ''Cabiria'' je imala izuzetan značaj i utjecaj na [[D. W. Griffith|Davida W. Griffitha]] i povijesne scene njegovog filma ''Intolerance''. Dio povjesničara mu, pak, pripisuje raspirivanje [[nacionalizam|nacionalističkih]] strasti među talijanskom publikom, odnosno nastojanje da se moderna talijanska država predstavi kao nasljednik [[antički Rim|drevnog Rima]], a što je dosta pridonijelo popularizaciji talijanskog [[fašizam|fašizma]] 1920-ih i 1930-ih. | '''''Cabiria''''' je [[italija|talijanski]] crno-bijeli [[nijemi film|nijemi]] povijesno-pustolovni film snimljen 1914. u režiji Giovannea Pastorea, najpoznatiji po tome što se smatra prvim povijesnim spektaklom, odnosno prvim epskim filmom i primjerom žanra koji će kasnije postati poznat kao [[peplum]]. Scenarij, čiji je autor ugledni književnik [[Gabriele D'Annunzio]], je radnjom smješten u doba [[drugi punski rat|drugog punskog rata]], a naslovna protagonistica (čiji lik tumači Lidia Quaranta je djevojka upetljana u sukob [[Rimska Republika|Rima]] s [[Kartaga|Kartagom]] tijekom koga će sresti mnoge znamenite osobe. Film je poznat i po tome što se u filmu prvi put pojavljuje snagator po imenu Maciste, koji će kasnije postati jedna od ikona rane talijanske kinematografije, odnosno ''peplum'' žanra. Povjesničarima filma je Cabiria poznata i po uvođenju tehnike vožnje kamerom u svrhu prikaza događaja, te kao i najambiciozniji, najskuplji i najveći filmski projekt tadašnjeg doba. ''Cabiria'' je imala izuzetan značaj i utjecaj na [[D. W. Griffith|Davida W. Griffitha]] i povijesne scene njegovog filma ''Intolerance''. Dio povjesničara mu, pak, pripisuje raspirivanje [[nacionalizam|nacionalističkih]] strasti među talijanskom publikom, odnosno nastojanje da se moderna talijanska država predstavi kao nasljednik [[antički Rim|drevnog Rima]], a što je dosta pridonijelo popularizaciji talijanskog [[fašizam|fašizma]] 1920-ih i 1930-ih. |
Trenutačna izmjena od 17:24, 1. svibnja 2022.
Datoteka:Cabiria (1914).webm Cabiria je talijanski crno-bijeli nijemi povijesno-pustolovni film snimljen 1914. u režiji Giovannea Pastorea, najpoznatiji po tome što se smatra prvim povijesnim spektaklom, odnosno prvim epskim filmom i primjerom žanra koji će kasnije postati poznat kao peplum. Scenarij, čiji je autor ugledni književnik Gabriele D'Annunzio, je radnjom smješten u doba drugog punskog rata, a naslovna protagonistica (čiji lik tumači Lidia Quaranta je djevojka upetljana u sukob Rima s Kartagom tijekom koga će sresti mnoge znamenite osobe. Film je poznat i po tome što se u filmu prvi put pojavljuje snagator po imenu Maciste, koji će kasnije postati jedna od ikona rane talijanske kinematografije, odnosno peplum žanra. Povjesničarima filma je Cabiria poznata i po uvođenju tehnike vožnje kamerom u svrhu prikaza događaja, te kao i najambiciozniji, najskuplji i najveći filmski projekt tadašnjeg doba. Cabiria je imala izuzetan značaj i utjecaj na Davida W. Griffitha i povijesne scene njegovog filma Intolerance. Dio povjesničara mu, pak, pripisuje raspirivanje nacionalističkih strasti među talijanskom publikom, odnosno nastojanje da se moderna talijanska država predstavi kao nasljednik drevnog Rima, a što je dosta pridonijelo popularizaciji talijanskog fašizma 1920-ih i 1930-ih.
Literatura
- Elena Dagrada, André Gaudreault e Tom Grunning, Lo spazio mobile del montaggio e del carrello in Cabiria, in Cabiria e il suo tempo, Il Castoro, Milano 1998.
- Alovisio, S. & Barbera, A., Cabiria & Cabiria, collana “Museo Nazionale del Cinema”, Ed. Il Castoro, Milano, 2006
- Sandro Bernardi, L'avventura del cinematografo, Marsilio Editori, Venezia 2007. ISBN 978-88-317-9297-4