Razlika između inačica stranice »Braća Limbourg«
m (no summary specified) |
m (bnz) |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
[[Datoteka:Les Très Riches Heures du duc de Berry Janvier.jpg|mini|250px|''Braća Limbourg'', '''Siječanj iz Časoslova vojvode od Berryja''', [[1413.]] – [[1416.]], [[iluminacija]] 22,2 x 13,5 cm, Muzej Condé, [[Chantilly]].]] | |||
Trojica braće: '''Pol''' (''Paul''), '''Jan''' (''Jehannequin'') i '''Hermant''' (''Hermann''), znani kao '''Braća Limbourg''', bili su [[Flamansko slikarstvo|flamanski]] [[minijatura|minijaturisti]] s kraja 14. st. i početka 15. st. | Trojica braće: '''Pol''' (''Paul''), '''Jan''' (''Jehannequin'') i '''Hermant''' (''Hermann''), znani kao '''Braća Limbourg''', bili su [[Flamansko slikarstvo|flamanski]] [[minijatura|minijaturisti]] s kraja 14. st. i početka 15. st. | ||
Trenutačna izmjena od 16:28, 30. travnja 2022.
Trojica braće: Pol (Paul), Jan (Jehannequin) i Hermant (Hermann), znani kao Braća Limbourg, bili su flamanski minijaturisti s kraja 14. st. i početka 15. st.
Časoslov vojvode od Berryja
Zlatarski nauk izučili su u Parizu, a od 1405. u službi su vojvode Jeana de Berryja, velikog mecene i sakupljača umjetnina. Za njega su minijaturama oslikali dva časoslova u duhu internacionalne gotike s elementima rane renesanse. Puni naslov časoslova je Très Riches Heures du Duc de Berry (Veoma sretni sati vojvode od Berryja). Ta remek-djela francuske iluminacije sadrže velike i male kompozicije, dijelom biblijske teme i prizore iz seoskoga i dvorskog života sa scenama karakterističnima za pojedine mjesece u godini (Žetva = mjesec srpanj itd.).
U prizorima 12 mjeseci, gotičkim naturalizmom, braća Limburg su uspjeli uvjerljivo prikazati razmjerno dubok prostor krajolika sa genre scenama u prednjem planu, dok su u pozadini na svakoj slici po jedan od vojvodinih dvoraca. Dvorci su slikani s takvom preciznošću da se danas može pouzdano rekonstruirati kako su izgledali oni koji su kasnije izmijenjeni ili srušeni.
Jedino što nije bilo u dosegu renesanse jeste dvostruko motrište: polja, livade i šume u prednjem planu prikazani su redovito odozgo, dok je dvorac u pozadini gledan frontalno.
Na minijaturi koja predstavlja mjesec siječanj vidimo veliku dvoranu i vojvodinu gozbu; iza je zidna tapiserija na kojoj je prikaz neke bitke. Lik vojvode je u profilu i izrazito prepoznatljiv i karakteran; jedan od najstarijih portreta u umjetnosti na zapadu.