Razlika između inačica stranice »Kako izdresirati zmaja«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (Bot: Automatska zamjena teksta (-{{imdb naslov +{{imdb))
 
Redak 118: Redak 118:


* [http://www.howtotrainyourdragon.com/ Kako izdresirati zmaja - službene stranice] {{eng icon}}
* [http://www.howtotrainyourdragon.com/ Kako izdresirati zmaja - službene stranice] {{eng icon}}
{{imdb naslov|id=0892769|naslov=Kako izdresirati zmaja}}
{{imdb|id=0892769|naslov=Kako izdresirati zmaja}}
* {{mojo title|0892769|Kako izdresirati zmaja}} {{eng icon}}  
* {{mojo title|0892769|Kako izdresirati zmaja}} {{eng icon}}  
* {{rotten-tomatoes|1194522-how_to_train_your_dragon|Kako izdresirati zmaja}} {{eng icon}}
* {{rotten-tomatoes|1194522-how_to_train_your_dragon|Kako izdresirati zmaja}} {{eng icon}}

Trenutačna izmjena od 14:07, 2. siječnja 2022.

Kako izdresirati zmaja
Naslov izvornika
How to Train Your Dragon
RedateljChris Sanders
Dean DeBlois
ProducentBonnie Arnold
Doug Davison
Roy Lee
Michael Connolly
Tim Johnson
ScenaristPeter Tolan
Adam Goldberg
Cressida Cowell
Dean DeBlois
Glavne ulogeJay Baruchel
Gerard Butler
Christopher Mintz-Plasse
Jonah Hill
America Ferrera
Craig Ferguson
GlazbaJohn Powell
MontažaDarren T. Holmes
DistributerParamount Pictures
Godina izdanja2010.
Trajanje98 min.
DržavaFlag of the United States.svg SAD
Jezikengleski
ŽanrAnimirani film
Proračun$ 165.000.000
Sljedeći
Mrežno sjedište
IMDB Logo 2016.svg Profil na IMDb-u
Applications-multimedia.svg Portal o filmu

Kako izdresirati zmaja (eng. How to Train Your Dragon) je računalno-animirani film fantasy tematike iz 2010. godine. Film dolazi iz DreamWorks Animationa i djelomično je utemeljen prema istoimenoj knjizi Cresside Cowell iz 2003. godine. U filmu glasove u originalnoj verziji posuđuju Jay Baruchel, America Ferrera, Jonah Hill, Gerard Butler, Christopher Mintz-Plasse, Craig Ferguson i David Tennant.

Priča se odvija u mitskom Viking svijetu u kojem mladi Viking tinejdžer, Štucko, pokušava slijediti tradiciju svoga plemena i postati borac sa zmajevima. Nakon što je uhvatio svog prvog zmaja vidi priliku za dokazivanje pred cijelim plemenom. No, kasnije s tim istim zmajem, koji je bio ozlijeđen, postaje prijatelj. Cjelokupni Štuckov svjetonazor se mijenja zbog prijateljstva sa zmajem te pokušava promijeniti svoje pleme i njihov odnos prema zmajevima.


Radnja

Na otoku Berk sve se odvija oko borbe sa zmajevima, i tako se hrabri i neustrašivi vikinzi svakodnevno suprotstavljaju napadima zmajeva, protiv kojih jedino vlastita snaga može čovjeku spasiti život. Za razliku od drugih stanovnika otoka, mladi se Štucko ne može hvaliti svojom snagom, i dok drugi mladi, a s njima i njegova simpatija Astrid smiju sudjelovati u borbama sa zvijerima on smije samo oštriti sjekire.

No za vrijeme jednoga napada uspjeva srušiti sa neba najopasnijeg i tajnovitijeg od svih zmajeva, Noćni Bijes. U nadi da će ga se konačno prihvatiti u društvo, kreće u šumu da pronađe srušenog zmaja. I stvarno u šumi nađe zarobljenog zmaja, no umjesto da ga ubije, on mu reže konopce i pušta na slobodu, shvativši da se zmaj zapravo njega jednako boji kao i on njega. Zmaj nareži na njega i nestaje u šumi. Istovremeno Štuckov otac svaća da je vrijeme za njegovog sina da započne sa vježbama sa zmajevima, no Štucko, prije sa izuzetno velikom željom da se konačno bori, nije više siguran dali to stvarno želi.

Na želju svoga oca on počinje sa treninzima, no ne uspjeva ni najosnovnije vježbe, što mu ponovno donosi ruganje njegovih vršnjaka. Premada, koliko je poznato, zmajevi nikada ne pošteđuju nikoga, se Štucko počinje pitati, zašto ga opasan Noćni Bijes nije ubilo. U ponovnoj potrazi za njim nailazi jednu dolinu, gdje je zmaj zarobljen, premda bez cijelog zadnjeg krila na repu, ne može poljetjeti. Znatiželjan mu se Štucko počinje približivati i uz malo strpljenja postaju prijatelji i zmaju daje ime Bezubi. Uz stvari koje uči uz blisko druženje sa zmajem, postaje pravi znanac, i za vrijeme svakodnevnih vježba u areni dobiva puno pohvala. Siguran u to da bi se moglo izdresirati zmaja za let na njemu, mu izrađuje posebnu konstrukciju od sjedala i proteze zadnjeg krila pomoću kojeg samo zajedno mogu letjeti. Provodeći vrijeme sa Bezubim i drugim zmajevima shvaća da oni uopće nisu opasni i da je sve znano o njima zapravo krivo.

Pomoću svog znanja o zmajevima ga u akademiji izabiru za konačni ispit, ubijanje zmaja, na što nije jako razveseljen i odlučuje pobjeći sa Bezubim. Bijesna i ljubomorna na njegove uspjehe ga Astrid odlučuje sljediti u šumu, u nadi da sazna tajnu njegovog znanja, no vidjevši Noćni Bijes ona u strahu bježi. Štucko i Bezubi ju hvataju i Štucko joj nudi jedan let, da pokaže ljepote leta na zmajevima. U početku preplašena, ubrzo i ona shvaća da zmajevi nisu opasni. Leteći tako, Bezubi odjednom mijenja smjer i vodi ih do otoka zmajeva, gdje su svjedoci kako svi zmajevi zapravo moraju donositi hranu velikom zmaju Crvena Smrt, kako ne bi bili sami pojedeni. Ponovno na Berku Astrid želi upozoriti ostale o velikoj opasnosti, no Štucko ju moli da ništa ne kaže, u strahu da bi mu mogli u tom slučaju oduzeti Bezubog.

Sljedećeg dana, za vrijeme ispita Štucko pokuša dokazati da zmajevi nisu opasni, no sve kreće po zlu i Bezubi stiže da bi spasio prijatelja od opasnosti. Ne shvaćajući situaciju, drugi vikinzi, uključujući i Štuckovog oca, vežu Bezubog i kreću s njim prema otoku zmajeva, u nadi da ih zmaj može odvesti tamo. Štucko ih još pokušava odvratiti od toga, premda to nije ništa što bi se moglo pobijediti, no njegov otac, shvativši da je njegov sin na strani zmajeva, ljutito odlazi prema otoku zmajeva.

Naprvo Štucko ne zna što da učini, no nakon razgovora sa Astrid, skuplja novu snagu i on i njegovo društvo kreću da spase Bezubog i pomognu odraslima, i to na zmajevima. Stižu točno u trenutak kada Crvena Smrt napada odrasle, no zajedno ga uspijevaju izigrati. Štucko i Bezubi uspjevaju zapaliti zvijer iznutra, ali istovremeno i Bezubova proteza se zapaljuje i počinju padati u vatru. Štuckov otac, misleći da je izgubio sina, osjeća krivicu u svom ponašanju, no presretno viđa da ga je Bezubi uspio spasiti.

Ponovno kod kuće Štucko se budi shvaćajući da je i Bezubi kod njega u kući, i pokušajući da se usta, da je izgubio lijevu nogu. Izlazeći van, viđa da sada cijelo selo živi u miru sa zmajevima. Pomoću nove konstrukcije i proteze za lijevu nogu, on, Bezubi, Astrid i njihovo društvo lete na zmajevima.

Hrvatska sinkronizacija

Uloge Originalna verzija Hrvatska verzija
Štucko (Hiccup) Jay Baruchel Mitja Smiljanić
Stoik Gerard Butler Robert Ugrina
Astrid America Ferrera Mia Krajcar
Ždero (Gobber) Craig Ferguson Ozren Grabarić
Šmrklja (Snotlout) Johan Hill Dušan Bućan
Ribonogi (Fishlegs) Christopher Mintz-Plasse Kristijan Potočki
Tvrdakora (Ruffnut) Kristen Wiig Ana Kvrgić
Tvrdbadem (Tuffnut) TJ Miller Marko Makovičić


Ostali glasovi:


Produkcija

Već 2004 se Dreamworks studio počeo interesirati za knjige autorice Cresside Cowell, i nakon upjeha Preko ograde, producentica Bonnie Arnold je izabrala Kako izdresirati zmaja kao novi projekt.

U počecima je priča trebala slijediti rasplet knjiga, no na pola puta su co-producenti Chris Sanders i Dean DeBlois, (Lilo & Stitch) odlučili da je priča "pre slatka" i promjenili Bezzubog od Vrtnog zmaja u opasni Noćni Bijes.

Glazbu za film je komponirao John Powell kombinirajući orkestarsku glazbu sa irskim i škotskim instrumentima. Za glazbu je dobio nominaciju za Oscara, no izgubio pred The Social Network. Filme je imao i nominaciju za najbolji animirani film, no izgubio pred Pričom o igračkama 3.

Od stranice Rotten Tomatoes film je dobio 98% dobrih kritika.

Nastavci

Dean DeBlois je objavio da će sve ukupno biti snimljena trilogija, sa drugim nastavkom Kako izdresirati zmaja 2 u 2014. godini, a zadnji treći dio će sljediti 2019.

Unutarnje poveznice

Vanjske poveznice

Kako izdresirati zmaja u internetskoj bazi filmova IMDb-a


Film reel.svg Nedovršeni članak Kako izdresirati zmaja koji govori o filmskoj umjetnosti treba dopuniti. Dopunite ga prema pravilima uređivanja Hrvatske internetske enciklopedije.