Razlika između inačica stranice »U Moulin Rougeu«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (no summary specified) |
||
Redak 18: | Redak 18: | ||
==Izvori== | ==Izvori== | ||
{{izvori}} | {{izvori}} | ||
* Beth Harris i Steven Zucker, ''[https://www.khanacademy.org/humanities/becoming-modern/avant-garde-france/post-impressionism/v/henri-de-toulouse-lautrec-at-the-moulin-rouge-1893-95 Toulouse-Lautrec, At the Moulin Rouge''], Khan Academy {{eng oznaka}} Posjećeno 27. svibnja 2018. | * Beth Harris i Steven Zucker, ''[https://www.khanacademy.org/humanities/becoming-modern/avant-garde-france/post-impressionism/v/henri-de-toulouse-lautrec-at-the-moulin-rouge-1893-95 Toulouse-Lautrec, At the Moulin Rouge''], Khan Academy {{eng oznaka}} Posjećeno 27. svibnja 2018. | ||
[[Kategorija:Postimpresionističke slike]] | [[Kategorija:Postimpresionističke slike]] |
Inačica od 00:48, 4. studenoga 2021.
- PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika
U Moulin Rougeu, izvorno francuski Au Moulin Rouge, je slavno ulje na platnu koje je naslikao Henri de Toulouse-Lautrec između 1892. i 1895. godine. Na njoj je umjetnik zabilježio atmosferu veselja i tjeskobe u noćnom klubu Moulin Rougeu. Naime, Henri de Toulouse-Lautrec je bio povezan s ovim lokalom od samog njegovog otvorenja u Parizu 1889. godine kada je vlasnik kupio umjetnikovu sliku Equestrienne za ukras u foajeu. Lautrec je na slici prikazao habitués ("stanare") i redovite posjetitelje plesne dvorane, uključujući i samoga sebe.
Premda nas balustrada u donjem lijevom kutu kompozicijski odvaja od likova na slici, ona nas također vodi do skupine za središnjim stolom koji su prikazani s dozom prijaznosti. U središtu slike se nalazi stol oko kojeg sjede tri muškarca i dvije žene (Edouard Dujardin, plesačica La Macarona, i fotografi Paul Secau i Maurice Guibert). Iza njih se može prepoznati i sam Lautrec koji sjedi za stolom pored kojega stoji njegov rođak i čest saputnik, doktor Gabriel Tapié de Céleyran[1]. U pozadini su dvije žene za koje se pretpostavlja da su prostitutke, premda jedna od njih snažno sliči na plesačicu La Goulue. Nadalje, lice žene prikazane u prvom planu desno (skandalozna engleska pjevačica May Milton) izobličeno je vještačkom električnom rasvjetom tako da podsjeća na masku koja se koristi u Commedia dell'arte i izravno nas čini da se osjećamo neugodno. Prizor na ovoj slici je nejasan, boje su tamne i monotone, a atmosfera bezlična i tumorna, tako da se pitamo nije li ga umjetnik držao za mjesto zla[2]
Lik žene u desnom kutu su sam umjetnik, ili njegov preprodavač, u jednom trenutku uklonili izrezavši ju iz kompozicije slike. Vjerojatno jer je njezina šokantna pojava sprečavala njezinu prodaju. No, prije 1914. godine ovaj dio je ponovno vraćen na sliku[3]. Slika je danas u posjedu Umjetničkog instituta Chicaga kao dio zbirke Helen Birch Bartlett, gdje je prvi put predstavljena 23. prosinca 1930. godine. God. 2011. slika je izložena i u Londonu na Institutu za umjetnost Courtauld[4].
Izvori
- ↑ Johnson, Ken (18. ožujka 2005.). "Lautrec's Life, High and Low". The New York Times. str. para. 7. Inačica arhivirana 20. prosinca 2013.. https://www.nytimes.com/2005/03/18/arts/design/18JOHN.html?pagewanted=all&position= Pristupljeno 27. svibnja 2018.
- ↑ Janson's History of Art, Pearson Education Ltd., 2007., New Jersey, str. 752. ISBN 0-13-193455-4
- ↑ Službene stranice slike, Art Institute of Chicago (engl.) Posjećeno 27. svibnja 2018.
- ↑ At the Moulin Rouge | The Art Institute of Chicago, www.artic.edu (engl.) Posjećeno 27. svibnja 2018.
- Beth Harris i Steven Zucker, Toulouse-Lautrec, At the Moulin Rouge, Khan Academy (engl.) Posjećeno 27. svibnja 2018.