Toggle menu
310,1 tis.
50
18
525,6 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Pejzaž (likovni): razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Bot: Automatski unos stranica
 
m no summary specified
 
Redak 28: Redak 28:


==Vanjske poveznice==
==Vanjske poveznice==
{{commonscat|Landscape paintings}}
 
* [http://www.abbeville.com/factsheets/F06_Fctsht_Landscapes.pdf Nils Büttner, "Povijest pejsažnog slikarstva", New/York/London 2006.]
* [http://www.abbeville.com/factsheets/F06_Fctsht_Landscapes.pdf Nils Büttner, "Povijest pejsažnog slikarstva", New/York/London 2006.]
*[https://www.academia.edu/22722613/Virtuoz_pejza%C5%BEnog_slikarstva_Claude_Lorrain_Hrvatska_revija_3_2005 Claude Lorrain - Virtuoz pejzažnog slikarstva, Hrvatska revija, 3/2005, 112-115]
*[https://www.academia.edu/22722613/Virtuoz_pejza%C5%BEnog_slikarstva_Claude_Lorrain_Hrvatska_revija_3_2005 Claude Lorrain - Virtuoz pejzažnog slikarstva, Hrvatska revija, 3/2005, 112-115]
*[https://www.academia.edu/39576914/Predgovor_izlo%C5%BEbi_Skriveno_blago_Velimira_Trnskog_u_Galeriji_Kralu%C5%A1_POU_Sv._Ivan_Zelina_24._6._-_7._7._2019?fbclid=IwAR1koLloVOhKDaBKCQZaPvPiHjxkAPrho-3dQ54o-w4CpJZo-oLcgtz4t_E Neretvanski pejsaži Velimira Trnskog, 24. 6. 2019.]
*[https://www.academia.edu/39576914/Predgovor_izlo%C5%BEbi_Skriveno_blago_Velimira_Trnskog_u_Galeriji_Kralu%C5%A1_POU_Sv._Ivan_Zelina_24._6._-_7._7._2019?fbclid=IwAR1koLloVOhKDaBKCQZaPvPiHjxkAPrho-3dQ54o-w4CpJZo-oLcgtz4t_E Neretvanski pejsaži Velimira Trnskog, 24. 6. 2019.]
[[Kategorija:Likovni motivi]]
[[Kategorija:Likovni motivi]]

Posljednja izmjena od 3. studeni 2021. u 01:19

Annibale Carracci, Bijeg u Egipat, 1603., ulje na platnu, 122 × 230 cm, Rim. Iako se u zapadnoj umjetnosti pojavio u Renesansi, tek se u Baroku pejsaž osamostalio kao likovni motiv.

Pejzaž, pejsaž (francuski: paysage) ili krajolik je likovni motiv s prikazom krajobraza ili dijela krajolika. Prema kraju u kojem je rađen može biti: planinski, šumski, poljski, riječni ili pejzaž mora zvan marina; panorama je široki pogled na grad, a veduta je prikaz gradskih trgova i ulica. Posebna vrsta pejzaža je ruinizam, tj. slikanje starih arhitektonskih spomenika u ruševnom stanju. Osim po mjestu gdje je naslikan, pejzaž dobiva nazive i po vremenu kada je naslikan: proljetni, ljetni, jesenski, zimski, jutarnji, podnevni i sutonski - od kojih svaki ima svoje karakteristike i svoje majstore. Napokon, pejzaže dijelimo i po načinu slikanja: vizualni (nastao izravnim promatranjem prirode) i imaginarni (stvoren maštovitim kombiniranjem elemenata viđenog pejzaža). Pejzaž je u svojoj osnovi slika duha svoga autora i epohe u kojoj autor živi.

U likovnoj umjetnosti motiv koji prikazuje krajolik kao samostalnu temu poznat je bio u antici (Umjetnost starog Rima), no tijekom srednjeg vijeka postaje samo okvirom vjerskih motiva, a preporod doživljava u europskom slikarstvu od 16. stoljeća (Renesansa).

U Kini i Japanu prisutan je od 6. i 7. stoljeća i smatra se među njihova najvrednija ostvarenja.

Prvi krajolici slikani izravno u prirodi (plenerizam) javljaju se tek u impresionizmu.

Bliski motivi

  • Veduta je talijanski izraz za pogled, i često se koristi za pejzažni prikaz grada koji je čest motiv slikarstva 18. stoljeća.
  • Marina je čest motiv koji prikazuje luku s brodovima.
  • Nebeski prizor (engl. Skyscape) je slika oblaka, klimatskih formacija i atmosferskih prilika.


Primjeri u umjetnosti



Vanjske poveznice