Razlika između inačica stranice »Jean Fouquet«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (no summary specified)
 
Redak 20: Redak 20:


*[https://web.archive.org/web/20070423170649/http://libraries.theeuropeanlibrary.org/Netherlands/treasures_en.xml Fouquetove dekoracije za časoslov] Nacionalno blago Nizozemske u Europskim knjižnicama.]
*[https://web.archive.org/web/20070423170649/http://libraries.theeuropeanlibrary.org/Netherlands/treasures_en.xml Fouquetove dekoracije za časoslov] Nacionalno blago Nizozemske u Europskim knjižnicama.]
{{commonscat|Jean Fouquet}}
 


{{GLAVNIRASPORED:Fouquet, Jean}}
{{GLAVNIRASPORED:Fouquet, Jean}}
[[Kategorija:Francuski slikari]]
[[Kategorija:Francuski slikari]]
[[Kategorija:Renesansni slikari]]
[[Kategorija:Renesansni slikari]]

Trenutačna izmjena od 03:25, 2. studenoga 2021.

Jean Fouquetov autoportret iz 1450. je vjerojatno najranija minijatura-portret, i vjerojatno najraniji autoportret.

Jean Fouquet ili Jehan Foucquet (Tours, oko 1420. - Tours, između 1478. I 1481.) bio je glavni majstor francuskog slikarstva 15. stoljeća i iluminator završnog razdoblja izrade minijatura u Francuskoj. Otkriven je tek 1805. kada je u Baselu pronađeno 40 minijatura iz brevijara Étiennea Chevaliera, blagajnika francuskog kralja Karla VII.

Životopis i djela

Gospa s anđelima (dio diptiha Étiennea Chevaliera), oko 1450., ulje na dasci, 94,5 x 85,5 cm, Koninklijk, Antwerpen. Gospin lik na slici je rađen (prema želji kralja) po posmrtnoj masci voljene kraljeve ljubavnice Agnès Sorel, koja je umrla iste te godine.

Fouquet se razvijao pod utjecajem braće Limburg, a neko vrijeme je djelovao u Italiji (oko 1445.) gdje se zna da je naslikao “Portret pape Eugena IV.”. Svoje poznavanje talijansko renesansne dekoracije u arhitekturi pokazao je u oblikovanju grobnica u Toursu. U Toursu je radio i oltarske slike “Melunski diptih”, portrete “G. Juvénal de Ursinsa” i “Étienne Chevalier sa sv. Stjepanom gdje se moli Gospi s anđelima”, te iluminirane rukopise za vladare Karla VII. i Luja XI., i “Židovske starine”.

Biblijske i povijesne prizore slika u suvremenom okviru; minuciuznom tehnikom i tankoćutnim osvjetljenjima bilježi detalje interijera, odjeće, nakita i krajolika. Na njegovim se djelima spajaju flamanska i talijanska ranorenesansna umjetnost i lirski realizam baštinjen od francuskih gotičkih slikara.

Njemu ili njegovoj radionici pripisuju se brojne minijature u kodeksima različita sadržaja kao što je “Velika francuska kronika”, “Boccaccio” ili “Brevijar Diane de Croy”.

Uvelike je utjecao na francusko renesansno slikarstvo.

Poveznice

Vanjske poveznice