Razlika između inačica stranice »Antiobrazac«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
m (Bot: Automatska zamjena teksta (-{{Cite book +{{Citiranje knjige))
m (bnz)
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Antiobrazac'''-->'''Antiobrazac''' (eng. ''anti-pattern'') je pojam iz [[programsko inženjerstvo|programskog inženjerstva]] koji označava [[obrazac dizajna (računalstvo)|obrazac]] kojeg se obično primjenjuje, ali je vrlo neučinkovit i/ili je vrlo kontraproduktivan u praksi.<ref>
'''Antiobrazac''' (eng. ''anti-pattern'') je pojam iz [[programsko inženjerstvo|programskog inženjerstva]] koji označava [[obrazac dizajna (računalstvo)|obrazac]] kojeg se obično primjenjuje, ali je vrlo neučinkovit i/ili je vrlo kontraproduktivan u praksi.<ref>
{{Citiranje knjige
{{Citiranje knjige
  | author=Budgen, D.
  | author=Budgen, D.

Trenutačna izmjena od 08:45, 1. svibnja 2022.

Antiobrazac (eng. anti-pattern) je pojam iz programskog inženjerstva koji označava obrazac kojeg se obično primjenjuje, ali je vrlo neučinkovit i/ili je vrlo kontraproduktivan u praksi.[1][2]

Izraz "anti-pattern" je izmislio Andrew Koenig 1995. godine,[3] nadahnuto Gang of Fourovom knjigom Design Patterns, koja je razvila koncept dizajna obrazaca u području softvera. Izraz se je široko popularizirao tri godine poslije knjigom AntiPatterns koja je proširila uporabu pojma izvan područja softverskog dizajna i u opću društvenu interakciju. Prema autorima potonje, potrebna su dva ključna elementa da bi se formalno moglo razlikovati antiobrazac od jednostavne loše navike, lošeg običaja ili loše zamisli:

  • ponavljani obrazac akcije, procesa ili strukture koji u početku izgleda dobro i korisno, a na kraju zapravo čini više štete nego koristi
  • refaktorirano rješenje postoji, jasno je dokumentirano u praksi i može se ponoviti

Izvori

  1. Budgen, D. (2003.). Software design. Harlow, Eng.: Addison-Wesley. str. 225.. ISBN 0-201-72219-4. http://books.google.com/?id=bnY3vb606bAC&pg=PA225&dq=%22anti-pattern%22+date:1990-2003  "Kao što je navodi Long (2001.), dizajni antiobrazaca su "očita, ali pogrješna rješenja opetujućih problema".
  2. Scott W. Ambler (1998.). Process patterns: building large-scale systems using object technology. Cambridge, UK: Cambridge University Press. str. 4.. ISBN 0-521-64568-9. http://books.google.com/?id=qJJk2yEeoZoC&pg=PA4&dq=%22anti-pattern%22+date:1990-2001  "...uobičajeni pristupi za rješavati opetujuće probleme koji su se pokazali neučinkovitima. Ove pristupe se naziva antiobrascima."
  3. Koenig, Andrew (ožujak/travanj1995.). "Patterns and Antipatterns". Journal of Object-Oriented Programming 8 (1): 46.–48. ; kasnije je ponovno objavljen u : Rising, Linda (1998.). The patterns handbook: techniques, strategies, and applications. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press. str. 387.. ISBN 0-521-64818-1. http://books.google.com/?id=HBAuixGMYWEC&pg=PT1&dq=0-521-64818-1  "Antiobrazac je kao bilo koji drugi obrazac, osim u tome što umjesto rješenja daje nešto što površno izgleda kao rješenje koje to u stvari nije."

Vanjske poveznice