Toggle menu
309,3 tis.
61
18
533,2 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Strateška računalna igra: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Bot: Automatski unos stranica
 
m bnz
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Strateška računalna igra'''-->'''Strateška računalna igra''' je ona koja sadrži elemente [[strategija]].
Strateška računalna igra''' je ona koja sadrži elemente [[strategija]].


==Podjela==
==Podjela==

Posljednja izmjena od 25. ožujak 2022. u 02:04

Strateška računalna igra je ona koja sadrži elemente strategija.

Podjela

Strateške računalne igre dijele se prema:

  • Načinu igranja na:
  • Igre u realnom vremenu
  • Igre na poteze
  • Prema cilju igre na:
  • Razvojne
  • Ratne

Također postoje i kombinacije ovih podjela tako da je većina ratnih stateških igara ujedno i razvojna igra.


Igre u realnom vremenu

To su igre u kojima su faze računalne obrade podataka vremenski vrlo kratke i teku konstantnom brzinom.

Igra se odvija instantno u očima igrača jer je vremenski odziv između izdavanja zapovjedi i njezinog izvođenja, te odgovora umjetne inteligencije kraći od jedne sekunde, ili traje onoliko dugo koliko je potrebno protivničkom igraču da percipira akciju te potom reagira.

Primjeri uključuju: Dune II, Dune 2000, Warcraft, Starcraft, Command and Conquer, Age of Empires, Crusader Kings i druge.

Igre na poteze

To su igre u kojima računalo obrađuje važne podatke na kraju proizvoljno dugih faza u kojima igrač donosi odluke.

Primjeri uključuju: Sid Meier's Civilization, Sid Meier's Alpha Centauri, Master of Orion, Call to Power, Galactic Civilizations i druge.

Razvojne igre

Cilj igre je postići moć ili nadmoć nad drugim igračima gradnjom, unaprijeđivanjem. U ovim igrama rijetko ima elemenata vojnih sukoba i aktivnosti, ali su moguće pobune, nesreće i slično.

Neke od razvojnih igara imaju postavljene ciljeve definirane u obliku novčanog ekvivalenta, ili postizanje nekog zadatka u danom vremenu (npr. gledanost, posjećenost, i sl.) te je pobjeda moguća, dok druge privlače igrače da što dulje ostanu uspješni (održavanje grada).

Primjeri uključuju: Sim City, Roalercoaster tycoon, Zoo tycoon, Railroad tycoon, itd.

Ratne igre

U ratnim igrama pobjeda se postiže vojnim porazom. Ekonomski aspekti ovih igara su u većini slučajeva minimalni i omogućuju ograničenje u mogućnostima i odabiru sredstava za postizanja cilja.

Cilj ne mora biti pobjeda svih neprijatelja, već može biti i branjenje određenog objekta, špijuniranje, potajno probijanje neprijateljskih linija i krađa objekta.

Pimjeri uključuju: Warcraft, Starcraft, Command and Conquer, Age of Empires, Commandos, Company of Heroes.