Toggle menu
310,1 tis.
50
18
525,6 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Undertow: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite news +{{Citiranje novina)
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite web +{{Citiranje web)
Redak 5: Redak 5:
|vrsta          = studijski album
|vrsta          = studijski album
|slika          = Alat - Podvodna struja 1993.jpg
|slika          = Alat - Podvodna struja 1993.jpg
|žanr          = [[alternativni metal]],<ref>{{cite web|url=https://www.rollingstone.com/music/music-features/tools-undertow-10-things-you-didnt-know-203956/|title=Tool's 'Undertow': 10 Things You Didn't Know|last=Epstein|first=Dan|date=April 6, 2018|website=[[Rolling Stone]]|access-date=March 24, 2019}}</ref> [[progresivni metal]]<ref>{{cite web|url=https://www.revolvermag.com/music/how-tool-became-genre-unto-themselves-1993s-game-changing-undertow|title=How Tool Became a Genre Unto Themselves With 1993's Game-Changing 'Undertow'|last=Reed|first=Ryan|date=April 6, 2018|website=[[Revolver (časopis)|Revolver]]|access-date=March 24, 2019}}</ref>
|žanr          = [[alternativni metal]],<ref>{{Citiranje web|url=https://www.rollingstone.com/music/music-features/tools-undertow-10-things-you-didnt-know-203956/|title=Tool's 'Undertow': 10 Things You Didn't Know|last=Epstein|first=Dan|date=April 6, 2018|website=[[Rolling Stone]]|access-date=March 24, 2019}}</ref> [[progresivni metal]]<ref>{{Citiranje web|url=https://www.revolvermag.com/music/how-tool-became-genre-unto-themselves-1993s-game-changing-undertow|title=How Tool Became a Genre Unto Themselves With 1993's Game-Changing 'Undertow'|last=Reed|first=Ryan|date=April 6, 2018|website=[[Revolver (časopis)|Revolver]]|access-date=March 24, 2019}}</ref>
|datum          = [[6. travnja]] [[1993.]]
|datum          = [[6. travnja]] [[1993.]]
|snimanje      = listopad – prosinac 1992.
|snimanje      = listopad – prosinac 1992.
Redak 32: Redak 32:
Prema [[AllMusic]]u ''Undertow'' je pomogao [[heavy metal]]u da ostane u glavnoj struji, kao što je i određenim kasnijim sastavima omogućio proboj u nju. Bio je objavljen u vrijeme kad je [[grunge]] bio na vrhu popularnosti, a [[pop punk]] polako je počeo ulaziti u glavnu struju.<ref name="amgreview"/> AllMusic je izjavio da je uradak bio uspješan zbog "upečatljivih, nezaboravnih slika koje su nadopunjavale nihilističku a opet čeznutljivu atmosferu albuma".<ref name="amgreview"/>
Prema [[AllMusic]]u ''Undertow'' je pomogao [[heavy metal]]u da ostane u glavnoj struji, kao što je i određenim kasnijim sastavima omogućio proboj u nju. Bio je objavljen u vrijeme kad je [[grunge]] bio na vrhu popularnosti, a [[pop punk]] polako je počeo ulaziti u glavnu struju.<ref name="amgreview"/> AllMusic je izjavio da je uradak bio uspješan zbog "upečatljivih, nezaboravnih slika koje su nadopunjavale nihilističku a opet čeznutljivu atmosferu albuma".<ref name="amgreview"/>


Do 2010. godine ''Undertow'' je bio prodan u više od 2,9 milijuna primjeraka u SAD-u i postigao je dvostruku platinastu nakladu.<ref>{{cite web|title=British Rock Royalty Add More Awards |publisher=RIAA |date=July 2, 2001 |url=https://www.riaa.com/news/newsletter/press2001/070201.asp |accessdate=May 14, 2007 |quote=..."Aenima" and "Undertow" are currently double Platinum... |url-status=dead |archiveurl=https://web.archive.org/web/20061015213753/http://www.riaa.com/news/newsletter/press2001/070201.asp |archivedate=October 15, 2006 }}</ref>
Do 2010. godine ''Undertow'' je bio prodan u više od 2,9 milijuna primjeraka u SAD-u i postigao je dvostruku platinastu nakladu.<ref>{{Citiranje web|title=British Rock Royalty Add More Awards |publisher=RIAA |date=July 2, 2001 |url=https://www.riaa.com/news/newsletter/press2001/070201.asp |accessdate=May 14, 2007 |quote=..."Aenima" and "Undertow" are currently double Platinum... |url-status=dead |archiveurl=https://web.archive.org/web/20061015213753/http://www.riaa.com/news/newsletter/press2001/070201.asp |archivedate=October 15, 2006 }}</ref>


== Pozadina ==
== Pozadina ==
Redak 39: Redak 39:
Komičaru [[Bill Hicks|Billu Hicksu]] u knjižici albuma pripisane su zasluge za "nadahnuće", a ''Undertow'' je jedini Toolov album objavljen za njegova života. Skupina ga je ponovno spomenula na sljedećem albumu, ''[[Ænima|Ænimi]]''.
Komičaru [[Bill Hicks|Billu Hicksu]] u knjižici albuma pripisane su zasluge za "nadahnuće", a ''Undertow'' je jedini Toolov album objavljen za njegova života. Skupina ga je ponovno spomenula na sljedećem albumu, ''[[Ænima|Ænimi]]''.


[[Chris Haskett|Chrisu Haskettu]], koji je tada bio član [[Rollins Band]]a, u knjižici su albuma pripisane zasluge za "malj", što se vjerojatno odnosi na "tri klavira i puške uništene maljevima" na pjesmi "Disgustipated".<ref>{{cite web|url=http://toolshed.down.net/faq/faq.html|title=The Tool FAQ|publisher=toolshed.down.net|accessdate=August 12, 2011}}</ref> Adam Jones prisjetio se da je jednom prilikom grupa kupila dva klavira iz druge ruke kako bi puškama mogla pucati u njih u parkirnoj garaži koja se nalazila unutar Grand Master Studija i rezultate snimiti na vrpcu. Navodno vlasnici studija nije smetala ta ideja, ali im je uvjetovala da počiste za sobom. Od incidenta Toolu su pristupili članovi drugih skupina koji su tvrdili da su vidjeli rupe od metaka u zidu garaže.<ref name="The Book of Tool"/>
[[Chris Haskett|Chrisu Haskettu]], koji je tada bio član [[Rollins Band]]a, u knjižici su albuma pripisane zasluge za "malj", što se vjerojatno odnosi na "tri klavira i puške uništene maljevima" na pjesmi "Disgustipated".<ref>{{Citiranje web|url=http://toolshed.down.net/faq/faq.html|title=The Tool FAQ|publisher=toolshed.down.net|accessdate=August 12, 2011}}</ref> Adam Jones prisjetio se da je jednom prilikom grupa kupila dva klavira iz druge ruke kako bi puškama mogla pucati u njih u parkirnoj garaži koja se nalazila unutar Grand Master Studija i rezultate snimiti na vrpcu. Navodno vlasnici studija nije smetala ta ideja, ali im je uvjetovala da počiste za sobom. Od incidenta Toolu su pristupili članovi drugih skupina koji su tvrdili da su vidjeli rupe od metaka u zidu garaže.<ref name="The Book of Tool"/>


== Ilustracije ==
== Ilustracije ==
Naslovnicu je dizajnirao gitarist [[Adam Jones]].<ref name="Jones a Master of Many Trades" /> Fotografije u knjižici albuma koje prikazuju golu [[pretilost|pretilu]] ženu, golog mršavog muškarca i članove sastava s pribadačama u glavi dovele su do polemika, zbog čega su prodavaonice poput [[Kmart]]a i [[Walmart]]a odbile prodavati album.<ref name="Axcess">{{cite web | last =Griffin | first =J.R. | title =Tool on Videos, Censorship, Art, And Why You Should Never Let A Guy Named Maynard Put You in a Cage | work =Axcess | year =1994 | url =http://toolshed.down.net/articles/index.php?action=view-article&id=Sometime_1994--Axcess.html | accessdate =May 13, 2007| quote=It came as no surprise when Walmart and Kmart refused to carry the album. Rather than miss out on a large audience, Tool decided to censor itself and released a plain white album cover that contained nothing more than a giant bar code, the band's name, and the album tracks. }}</ref><ref>{{Citiranje novina| url = http://www.highbeam.com/doc/1P2-884297.html| archive-url = https://web.archive.org/web/20121105004209/http://www.highbeam.com/doc/1P2-884297.html| url-status=dead| archive-date = November 5, 2012| title = Keeping Those Risque Covers Undercover| author = Richard Harrington| work=The Washington Post| date = April 6, 1994| accessdate = February 2, 2008| format = fee required}}</ref> Skupina je stoga objavila drugu inačicu uratka, koja je sadržavala veliki [[crtični kod]] na bijeloj pozadini.<ref name="Axcess" /> Uz tu je inačicu albuma bila objavljena i poruka članova sastava:
Naslovnicu je dizajnirao gitarist [[Adam Jones]].<ref name="Jones a Master of Many Trades" /> Fotografije u knjižici albuma koje prikazuju golu [[pretilost|pretilu]] ženu, golog mršavog muškarca i članove sastava s pribadačama u glavi dovele su do polemika, zbog čega su prodavaonice poput [[Kmart]]a i [[Walmart]]a odbile prodavati album.<ref name="Axcess">{{Citiranje web | last =Griffin | first =J.R. | title =Tool on Videos, Censorship, Art, And Why You Should Never Let A Guy Named Maynard Put You in a Cage | work =Axcess | year =1994 | url =http://toolshed.down.net/articles/index.php?action=view-article&id=Sometime_1994--Axcess.html | accessdate =May 13, 2007| quote=It came as no surprise when Walmart and Kmart refused to carry the album. Rather than miss out on a large audience, Tool decided to censor itself and released a plain white album cover that contained nothing more than a giant bar code, the band's name, and the album tracks. }}</ref><ref>{{Citiranje novina| url = http://www.highbeam.com/doc/1P2-884297.html| archive-url = https://web.archive.org/web/20121105004209/http://www.highbeam.com/doc/1P2-884297.html| url-status=dead| archive-date = November 5, 2012| title = Keeping Those Risque Covers Undercover| author = Richard Harrington| work=The Washington Post| date = April 6, 1994| accessdate = February 2, 2008| format = fee required}}</ref> Skupina je stoga objavila drugu inačicu uratka, koja je sadržavala veliki [[crtični kod]] na bijeloj pozadini.<ref name="Axcess" /> Uz tu je inačicu albuma bila objavljena i poruka članova sastava:
{{citat|Nedavno smo saznali da mnoge prodavaonice diljem naše divne nacije bez predrasuda ne žele prodavati ''Undertow'' zbog eksplicitnih ilustracija. Iako mrzimo kad nas cenzuriraju, <s>želimo vaš novac</s> i dalje želimo da čujete našu glazbu, stoga smo uklonili ilustracije. Međutim, možete ih dobiti bez dodatnog troška. Ispunite formular, stavite ga u omotnicu, pošaljite ga nama i poslat ćemo vam izvorne ilustracije. Srdačno, Tool}}
{{citat|Nedavno smo saznali da mnoge prodavaonice diljem naše divne nacije bez predrasuda ne žele prodavati ''Undertow'' zbog eksplicitnih ilustracija. Iako mrzimo kad nas cenzuriraju, <s>želimo vaš novac</s> i dalje želimo da čujete našu glazbu, stoga smo uklonili ilustracije. Međutim, možete ih dobiti bez dodatnog troška. Ispunite formular, stavite ga u omotnicu, pošaljite ga nama i poslat ćemo vam izvorne ilustracije. Srdačno, Tool}}


Redak 52: Redak 52:


==Recenzije==
==Recenzije==
[[AllMusic]] je dodijelio albumu četiri od pet zvjezdica i izjavio je: "Tehnički briljantan, glazbeno složen i tonski agresivan ''Undertow'' nije samo utro prt nekolicini grupa prema adolescentima zaljubljene u trgovačke centre, također je dokazao i da metal može istovremeno biti inteligentan, osjećajan i brutalan."<ref name="amgreview">{{cite web |url=https://www.allmusic.com/album/undertow-mw0000260386 |title=Undertow- Tool |last=Theakston |first=Rob |publisher=[[AllMusic]] |accessdate=January 18, 2019|quote=Just as grunge was reaching its boiling point and radio-friendly punk-pop loomed on the horizon, Tool released ''Undertow'', which firmly reinforced metal's prominence as a musical style [...] With its technical brilliance, musical complexities, and aggressive overtones, ''Undertow'' not only paved the way for several bands to break through to the mainstream [...], it also proved that metal could be simultaneously intelligent, emotional, and brutal.}}</ref> U svojoj je recenziji David Brown iz ''[[Entertainment Weekly]]ja'' uratku dao ocjenu -5 (A-) i izjavio: "Kao i većina njegovih kolega u korpusu alternativnog metala — [[Alice in Chains]], [[Stone Temple Pilots]] i [[Helmet]] — Tool drobi i teško hoda kao i najbolji. Tu skupinu iz Los Angelesa u usporedbi s ostalima malo su izdignule bolje pjesme (s pravim strofama, pripjevima i upečatljivim stihovima - poslušajte izvrsni "Prison Sex") i nagovještaji ranjivosti u glasu pjevača [[Maynard James Keenan|Maynarda Jamesa Keenana]]".<ref name="EW">{{cite web |title=Undertow Review |work=Entertainment Weekly |date=May 28, 1993 |author=David Browne |url=http://www.ew.com/ew/article/0,,306707,00.html |accessdate=April 23, 2012}}</ref>
[[AllMusic]] je dodijelio albumu četiri od pet zvjezdica i izjavio je: "Tehnički briljantan, glazbeno složen i tonski agresivan ''Undertow'' nije samo utro prt nekolicini grupa prema adolescentima zaljubljene u trgovačke centre, također je dokazao i da metal može istovremeno biti inteligentan, osjećajan i brutalan."<ref name="amgreview">{{Citiranje web |url=https://www.allmusic.com/album/undertow-mw0000260386 |title=Undertow- Tool |last=Theakston |first=Rob |publisher=[[AllMusic]] |accessdate=January 18, 2019|quote=Just as grunge was reaching its boiling point and radio-friendly punk-pop loomed on the horizon, Tool released ''Undertow'', which firmly reinforced metal's prominence as a musical style [...] With its technical brilliance, musical complexities, and aggressive overtones, ''Undertow'' not only paved the way for several bands to break through to the mainstream [...], it also proved that metal could be simultaneously intelligent, emotional, and brutal.}}</ref> U svojoj je recenziji David Brown iz ''[[Entertainment Weekly]]ja'' uratku dao ocjenu -5 (A-) i izjavio: "Kao i većina njegovih kolega u korpusu alternativnog metala — [[Alice in Chains]], [[Stone Temple Pilots]] i [[Helmet]] — Tool drobi i teško hoda kao i najbolji. Tu skupinu iz Los Angelesa u usporedbi s ostalima malo su izdignule bolje pjesme (s pravim strofama, pripjevima i upečatljivim stihovima - poslušajte izvrsni "Prison Sex") i nagovještaji ranjivosti u glasu pjevača [[Maynard James Keenan|Maynarda Jamesa Keenana]]".<ref name="EW">{{Citiranje web |title=Undertow Review |work=Entertainment Weekly |date=May 28, 1993 |author=David Browne |url=http://www.ew.com/ew/article/0,,306707,00.html |accessdate=April 23, 2012}}</ref>


U bibliografskom članku sastava na web-stranici ''[[About.com]]'' recenzent Tim Grierson opisao je uradak "suštinskim Toolovim albumom" i izjavio: "Gotovo je nemoguće opisati utjecaj ''Undertowa'' u vrijeme svoje objave, 1993. godine. Toolov debitantski uradak, koji je pendantan, ljut, oslobađajuć i stravičan, nastao je u doba rock glazbe kad su skupine iz Seattlea poput [[Nirvana (sastav)|Nirvane]] i [[Pearl Jam]]a grunge rifovima iskazivale otuđenost, čime su nadahnule mnnoge glazbenike koji su ih odlučili kopirati. ''Undertow'' je također iskazivao otuđenost, no dojmljivim valovima žalosti i jeze na albumu nije podrijetlo [grunge], već potpuno drugačiji planet; uradak je ponudio iznenađujući kontrapunkt popularnim zvukovima te ere".<ref name="aboutdotcom">{{cite web |title=Undertow Review |publisher=About.com |author=Tim Grierson |url=http://rock.about.com/od/reviews/fr/undertow.htm |accessdate=May 6, 2009}}</ref>
U bibliografskom članku sastava na web-stranici ''[[About.com]]'' recenzent Tim Grierson opisao je uradak "suštinskim Toolovim albumom" i izjavio: "Gotovo je nemoguće opisati utjecaj ''Undertowa'' u vrijeme svoje objave, 1993. godine. Toolov debitantski uradak, koji je pendantan, ljut, oslobađajuć i stravičan, nastao je u doba rock glazbe kad su skupine iz Seattlea poput [[Nirvana (sastav)|Nirvane]] i [[Pearl Jam]]a grunge rifovima iskazivale otuđenost, čime su nadahnule mnnoge glazbenike koji su ih odlučili kopirati. ''Undertow'' je također iskazivao otuđenost, no dojmljivim valovima žalosti i jeze na albumu nije podrijetlo [grunge], već potpuno drugačiji planet; uradak je ponudio iznenađujući kontrapunkt popularnim zvukovima te ere".<ref name="aboutdotcom">{{Citiranje web |title=Undertow Review |publisher=About.com |author=Tim Grierson |url=http://rock.about.com/od/reviews/fr/undertow.htm |accessdate=May 6, 2009}}</ref>


==Popis pjesama==
==Popis pjesama==
Redak 84: Redak 84:


{{Popis pjesama
{{Popis pjesama
| naslov    = Bonus skladba s japanske inačice<ref>{{cite web|title=Undertow (Japan)|url=https://www.discogs.com/Tool-Undertow/release/4523267|website=Discogs}}</ref>
| naslov    = Bonus skladba s japanske inačice<ref>{{Citiranje web|title=Undertow (Japan)|url=https://www.discogs.com/Tool-Undertow/release/4523267|website=Discogs}}</ref>
| collapsed = da
| collapsed = da
| ukupno_trajanje = 74:35
| ukupno_trajanje = 74:35
Redak 93: Redak 93:


{{Popis pjesama
{{Popis pjesama
| naslov    = Bonus disk za australsko i azijsko područje<ref>{{cite web|title=Undertow (Australasia)|url=https://www.discogs.com/Tool-Undertow/release/1788426|website=Discogs}}</ref>
| naslov    = Bonus disk za australsko i azijsko područje<ref>{{Citiranje web|title=Undertow (Australasia)|url=https://www.discogs.com/Tool-Undertow/release/1788426|website=Discogs}}</ref>
| collapsed = da
| collapsed = da
| ukupno_trajanje = 40:40
| ukupno_trajanje = 40:40

Inačica od 8. prosinac 2021. u 10:48

Undertow
Datoteka:Alat - Podvodna struja 1993.jpg
Tool (studijski album)
Žanr alternativni metal,[1] progresivni metal[2]
Objavljen 6. travnja 1993.
Snimanje listopad – prosinac 1992.
Studio Sound City (Script error: No such module "SAD grad".), Grandmaster (Script error: No such module "SAD grad".)
Trajanje 69:13
Izdavač Zoo
Producent(i) Sylvia Massy, Tool
Recenzije
Kronologija albuma – Tool
Opiate
(1992.)
Undertow
(1993.)
Ænima
(1996.)
{| class="infobox" style="width: 22em; text-align: left; font-size: 88%" cellspacing="2" “{{{ime_singla}}}”
{{{ime_glazbenika}}}
Singl

|} Undertow je debitantski studijski album američkog rock sastava Tool. Diskografska kuća Zoo Entertainment objavila ga je 6. travnja 1993. godine. Njegovi su producenti bili sama grupa i Sylvia Massy, a bio je sniman od listopada do prosinca 1992. godine u dvama studijima: Sound City Studiosu u Van Nuysu i Grandmaster Recordersu u Hollywoodu. Uradak sadrži neke pjesme koje skupina nije odlučila objaviti na debitantskom EP-u Opiate.[3]

Prema AllMusicu Undertow je pomogao heavy metalu da ostane u glavnoj struji, kao što je i određenim kasnijim sastavima omogućio proboj u nju. Bio je objavljen u vrijeme kad je grunge bio na vrhu popularnosti, a pop punk polako je počeo ulaziti u glavnu struju.[4] AllMusic je izjavio da je uradak bio uspješan zbog "upečatljivih, nezaboravnih slika koje su nadopunjavale nihilističku a opet čeznutljivu atmosferu albuma".[4]

Do 2010. godine Undertow je bio prodan u više od 2,9 milijuna primjeraka u SAD-u i postigao je dvostruku platinastu nakladu.[5]

Pozadina

Undertow je jedini Toolov studijski album na kojem se pojavio izvorni basist Paul D'Amour.

Komičaru Billu Hicksu u knjižici albuma pripisane su zasluge za "nadahnuće", a Undertow je jedini Toolov album objavljen za njegova života. Skupina ga je ponovno spomenula na sljedećem albumu, Ænimi.

Chrisu Haskettu, koji je tada bio član Rollins Banda, u knjižici su albuma pripisane zasluge za "malj", što se vjerojatno odnosi na "tri klavira i puške uništene maljevima" na pjesmi "Disgustipated".[6] Adam Jones prisjetio se da je jednom prilikom grupa kupila dva klavira iz druge ruke kako bi puškama mogla pucati u njih u parkirnoj garaži koja se nalazila unutar Grand Master Studija i rezultate snimiti na vrpcu. Navodno vlasnici studija nije smetala ta ideja, ali im je uvjetovala da počiste za sobom. Od incidenta Toolu su pristupili članovi drugih skupina koji su tvrdili da su vidjeli rupe od metaka u zidu garaže.[7]

Ilustracije

Naslovnicu je dizajnirao gitarist Adam Jones.[3] Fotografije u knjižici albuma koje prikazuju golu pretilu ženu, golog mršavog muškarca i članove sastava s pribadačama u glavi dovele su do polemika, zbog čega su prodavaonice poput Kmarta i Walmarta odbile prodavati album.[8][9] Skupina je stoga objavila drugu inačicu uratka, koja je sadržavala veliki crtični kod na bijeloj pozadini.[8] Uz tu je inačicu albuma bila objavljena i poruka članova sastava:

„Nedavno smo saznali da mnoge prodavaonice diljem naše divne nacije bez predrasuda ne žele prodavati Undertow zbog eksplicitnih ilustracija. Iako mrzimo kad nas cenzuriraju, želimo vaš novac i dalje želimo da čujete našu glazbu, stoga smo uklonili ilustracije. Međutim, možete ih dobiti bez dodatnog troška. Ispunite formular, stavite ga u omotnicu, pošaljite ga nama i poslat ćemo vam izvorne ilustracije. Srdačno, Tool”


Poruka uz fotografije članova grupe glasi: "Trust me trust me trust me trust me trust me I just want to start this over say you won't go this is love I'll make weapons out of my imperfections lay back and let me show you another way only this one holy medium brings me peace of mind cleanse and purge me in the water twice as loud as reason euphoria I've been far too sympathetic no one told you to come I hope it sucks you down life feeds on life this is necessary."[Nap. 1] Pjesme čiji se stihovi nalaze u tome tekstu redom su ove: "Sober", "Crawl Away", "4°", "Prison Sex", "Flood", "Undertow", "Intolerance", "Swamp Song", "Disgustipated". Jedini citat koji se ne pojavljuje na albumu jest "I'll make weapons out of my imperfections", što je bio stih iz Maynardovog prvotnog teksta za "Bottom" prije nego što ga je preoblikovao gost Henry Rollins.[10]

Na nekim se inačicama albuma nakon odvajanja crne ladice za CD može vidjeti slika krave kako naočigled liže svoje genitalije. Na ostalim inačicama albuma objavljenima međunarodno tu se sliku može bez poteškoća vidjeti ispod prozirne obloge kutijice albuma. Za sliku krave u knjižici albuma zasluge su pripisane Danielle Bregman. Rebra se također pojavljuju na naslovnici uratka, ali slike pretile žene nema u knjižici albuma; ondje su prikazani samo članovi skupine.

Prase Adama Jonesa, Moe, prikazano je na stražnjoj naslovnici[7] usred mnoštva vilica koje stoje na drškama.

Recenzije

AllMusic je dodijelio albumu četiri od pet zvjezdica i izjavio je: "Tehnički briljantan, glazbeno složen i tonski agresivan Undertow nije samo utro prt nekolicini grupa prema adolescentima zaljubljene u trgovačke centre, također je dokazao i da metal može istovremeno biti inteligentan, osjećajan i brutalan."[4] U svojoj je recenziji David Brown iz Entertainment Weeklyja uratku dao ocjenu -5 (A-) i izjavio: "Kao i većina njegovih kolega u korpusu alternativnog metala — Alice in Chains, Stone Temple Pilots i Helmet — Tool drobi i teško hoda kao i najbolji. Tu skupinu iz Los Angelesa u usporedbi s ostalima malo su izdignule bolje pjesme (s pravim strofama, pripjevima i upečatljivim stihovima - poslušajte izvrsni "Prison Sex") i nagovještaji ranjivosti u glasu pjevača Maynarda Jamesa Keenana".[11]

U bibliografskom članku sastava na web-stranici About.com recenzent Tim Grierson opisao je uradak "suštinskim Toolovim albumom" i izjavio: "Gotovo je nemoguće opisati utjecaj Undertowa u vrijeme svoje objave, 1993. godine. Toolov debitantski uradak, koji je pendantan, ljut, oslobađajuć i stravičan, nastao je u doba rock glazbe kad su skupine iz Seattlea poput Nirvane i Pearl Jama grunge rifovima iskazivale otuđenost, čime su nadahnule mnnoge glazbenike koji su ih odlučili kopirati. Undertow je također iskazivao otuđenost, no dojmljivim valovima žalosti i jeze na albumu nije podrijetlo [grunge], već potpuno drugačiji planet; uradak je ponudio iznenađujući kontrapunkt popularnim zvukovima te ere".[12]

Popis pjesama

Tekstovi: Maynard James Keenan, osim pjesme "Bottom", koju je napisao s Henryjem Rollinsom, glazba: Adam Jones, Danny Carey i Paul D'Amour.

Br. Skladba Trajanje
1. "Intolerance"   4:53
2. "Prison Sex"   4:56
3. "Sober"   5:06
4. "Bottom"   7:14
5. "Crawl Away"   5:30
6. "Swamp Song"   5:31
7. "Undertow"   5:22
8. "4°"   6:03
9. "Flood"   7:46
10. "Disgustipated[Nap. 2]"   15:47
69:13

Osoblje

Glazbala članova sastava u knjižici su albuma navedena pod alternativnim nazivima.

Tool
Dodatni glazbenici
Ostalo osoblje
  • Statik – programiranje (na pjesmi "Disgustipated")
  • Sylvia Massy – produkcija, miksanje
  • Ron St. Germain – miksanje[3]
  • Craig Caton – fotografija
  • Danielle Bregmann – fotografija
  • Dean Karr – fotografija
  • K. Lee Hammond – umjetnički direktor
  • Len Burge III – ilustracije
  • Robert Fayer – dodatni inženjer zvuka (pri snimanju)
  • Brad Cook – dodatni inženjer zvuka (pri snimanju)
  • Chris Olivas – dodatni inženjer zvuka (pri miksanju)

Ljestvice

Ljestvica (1993. - 1994.) Najviša
Pozicija
SAD (Billboard 200) 50
SAD (Top Heatseekers) 1
Novi Zeland 17

Izvori

  1. {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},
  • ]]}},

  • 3,0 3,1 3,2 Gennaro, Loraine (1994). "Tool Guitarist Adam Jones is a Master of Many Trades". Guitar School 03: 16. http://toolshed.down.net/articles/text/gsch.mar.94.html Pristupljeno 7. travanj 2006. 
  • 4,0 4,1 4,2 {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • 7,0 7,1 Beaujour, Tom (2008). "Chapter 2 – Undertow (1993)". Revolver presents 'The Book of Tool': 22–24 
  • 8,0 8,1 {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • Richard Harrington (6. travanj 1994.). "Keeping Those Risque Covers Undercover" (fee required). The Washington Post. Inačica izvorne stranice arhivirana 5. studeni 2012.. http://www.highbeam.com/doc/1P2-884297.html Pristupljeno 2. veljača 2008. 
  • Epstein, Dan (6. travanj 2018.). "Tool's 'Undertow': 10 Things You Didn't Know". Rolling Stone. https://www.rollingstone.com/music/features/tools-undertow-10-things-you-didnt-know-w518463 
  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • Bilješke

    1. Prepjev na hrvatski: "Vjeruj mi vjeruj mi vjeruj mi vjeruj mi vjeruj mi samo želim ponovo započeti s ovim reci da nećeš otići ovo je ljubav stvorit ću oružje od svojih mana lezi i daj mi da ti pokažem drugi način samo ovaj sveti medij donosi mi mir pročisti me dvaput u vodi dvaput glasnije od razuma euforija previše sam bio suosjećajan nitko ti nije rekao da dođeš nadam se da će te povući dolje život se hrani životom ovo je nužno."
    2. "Disgustipated" završava nakon šest minuta i 45 sekundi. Zvuk zrikavaca nakon toga čuje se sedam minuta i pet sekundi; k tome, "Disgustipated" je 69. skladba na većini primjeraka albuma u Sjevernoj Americi (skladbe od 10 do 68 čini tišina; skladbe od 10 do 67 traju po sekundu, dok skladba 68 traje dvije). Pojavljuje se i kao 39. skladba, 10. skladba (uglavnom u Europi i Australiji) ili kao skrivena skladba nakon "Flood", koja se nalazi na devetome mjestu. Na određenim japanskim uvoznim inačicama albuma "Disgustipated" se pojavljuje kao 70. skladba. U svakom je slučaju na samom albumu označena kao 10. skladba.