Šakti: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje
Bot: Automatski unos stranica
 
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite book +{{Citiranje knjige)
 
Redak 12: Redak 12:


== Izvori i bilješke==
== Izvori i bilješke==
*{{cite book|first=June|last=McDaniel|year=2004|title=Offering Flowers, Feeding Skulls: Popular Goddess Worship in West Bengal|publisher=New York: Oxford University Press}}
*{{Citiranje knjige|first=June|last=McDaniel|year=2004|title=Offering Flowers, Feeding Skulls: Popular Goddess Worship in West Bengal|publisher=New York: Oxford University Press}}
{{Izvori}}
{{Izvori}}
{{Hinduistička božanstva i tekstovi}}
{{Hinduistička božanstva i tekstovi}}
[[Kategorija:Hinduističke božice]]
[[Kategorija:Hinduističke božice]]

Posljednja izmjena od 18. studeni 2021. u 21:55

Datoteka:Tripura sundari 4.jpg
Tripura Sundari – utjelovljenje Šakti

Šakti (sanskrt शक्ति, Śakti; eng. Shakti; „moć/sposobnost/snaga/energija”) iskonska je kozmička energija u hinduizmu; koncept ili personifikacija ženske božanske, stvoriteljske moći te je stoga nazivana „Velikom božanskom majkom”. Kao majka, zvana je Adi Shakti ili Adi Parashakti. Na Zemlji, Šakti se najaktivnije manifestira kroz žensku plodnost, ali se nalazi i u muškarcima, premda u „prikrivenom” obliku. Hinduisti vjeruju da je Šakti odgovorna za stvaranje i promjene, kozmičko postojanje i oslobođenje koje se objavljuje u obliku misteriozne sile zvane Kundalini.[1]

U šaktizmu, Šakti se štuje kao vrhovno biće i aktivna ženska energija Šive te je u južnoj Indiji Šakti zvana i Amma („majka”). U tom dijelu zemlje nalaze se mnogi hramovi posvećeni Šakti.

Tekst Devi Mahatmya opisuje Šakti kao „Veliku božicu”:

„Tvojom je moći Svemir rođen; Ti si stvorila svijet; o Božico, Ti ga štitiš.”

Poveznice[uredi]

Izvori i bilješke[uredi]

  • McDaniel, June (2004). Offering Flowers, Feeding Skulls: Popular Goddess Worship in West Bengal. New York: Oxford University Press 
  1. The Shambhala Encyclopedia of Yoga. Str. 270.