More actions
Bot: Automatski unos stranica |
m bnk |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
Zork''' je jedna od prvih računalnih [[avanturistička igra|avantura]] te svoje postojanje uveliko može zahvaliti [[Colossal Cave Adventure]], igri koja je neslužbeno prethodnica i začetnica žanra. Prva verzija igre nastala je negdje između 1977. i 1979. godine na sveučilištu [[Massachusetts Institute of Technology|MIT]], a njezini autori su [[Tim Anderson]], [[Marc Blank]], [[Bruce Daniels]] i [[Dave Lebling]] tada članovi MIT Dynamic Modeling Group. Igra je pisana u MDL programskom jeziku za [[PDP-10|DEC PDP-10]] seriju mainframe računala. | |||
Riječ je o klasičnoj [[Tekstualna avantura|tekstualnoj avanturi]] gdje igrač upisivanjem tekstualnih naredbi upravlja svojim likom i komunicira sa okolinom. Ono po čemu je ''Zork'' bio poseban i prepoznatljiv jest vrlo kvalitetan način pripovijedanja te izrazito sofisticirani način [[Parsiranje|raščlanjivanje teksta]] (engl. ''parsing''). Iako je originalna igra bila samo jedna, prilikom izdavanja igre za komercijalno tržište podijeljena je u tri nastavka: ''Zork: The Great Underground Empire'', ''Zork II: The Wizard of Frobozz'' i ''Zork III: The Dungeon Master''. | Riječ je o klasičnoj [[Tekstualna avantura|tekstualnoj avanturi]] gdje igrač upisivanjem tekstualnih naredbi upravlja svojim likom i komunicira sa okolinom. Ono po čemu je ''Zork'' bio poseban i prepoznatljiv jest vrlo kvalitetan način pripovijedanja te izrazito sofisticirani način [[Parsiranje|raščlanjivanje teksta]] (engl. ''parsing''). Iako je originalna igra bila samo jedna, prilikom izdavanja igre za komercijalno tržište podijeljena je u tri nastavka: ''Zork: The Great Underground Empire'', ''Zork II: The Wizard of Frobozz'' i ''Zork III: The Dungeon Master''. |
Posljednja izmjena od 17. ožujak 2022. u 19:39
Zork je jedna od prvih računalnih avantura te svoje postojanje uveliko može zahvaliti Colossal Cave Adventure, igri koja je neslužbeno prethodnica i začetnica žanra. Prva verzija igre nastala je negdje između 1977. i 1979. godine na sveučilištu MIT, a njezini autori su Tim Anderson, Marc Blank, Bruce Daniels i Dave Lebling tada članovi MIT Dynamic Modeling Group. Igra je pisana u MDL programskom jeziku za DEC PDP-10 seriju mainframe računala.
Riječ je o klasičnoj tekstualnoj avanturi gdje igrač upisivanjem tekstualnih naredbi upravlja svojim likom i komunicira sa okolinom. Ono po čemu je Zork bio poseban i prepoznatljiv jest vrlo kvalitetan način pripovijedanja te izrazito sofisticirani način raščlanjivanje teksta (engl. parsing). Iako je originalna igra bila samo jedna, prilikom izdavanja igre za komercijalno tržište podijeljena je u tri nastavka: Zork: The Great Underground Empire, Zork II: The Wizard of Frobozz i Zork III: The Dungeon Master.