Razlika između inačica stranice »Cvijet 1001 noći (1974.)«
(Bot: Automatski unos stranica) |
|||
(Nije prikazana jedna međuinačica jednog suradnika) | |||
Redak 57: | Redak 57: | ||
== Vanjske poveznice == | == Vanjske poveznice == | ||
*{{imdb | *{{imdb|id=0071502|naslov=Cvijet 1001 noći}} | ||
*[http://www.rottentomatoes.com/m/1001147-arabian_nights/ Recenzije na Rottentomatoes.com] | *[http://www.rottentomatoes.com/m/1001147-arabian_nights/ Recenzije na Rottentomatoes.com] | ||
*[http://www.notcoming.com/features.php?id=17 Pasolinijeva triologija života] | *[http://www.notcoming.com/features.php?id=17 Pasolinijeva triologija života] | ||
Redak 64: | Redak 64: | ||
[[Kategorija:Dramski filmovi]] | [[Kategorija:Dramski filmovi]] | ||
[[Kategorija:Filmovi Piera Paola Pasolinija]] | [[Kategorija:Filmovi Piera Paola Pasolinija]] | ||
[[Kategorija:Pustolovni filmovi]] | [[Kategorija:Pustolovni filmovi]] | ||
[[Kategorija:Talijanski filmovi]] | [[Kategorija:Talijanski filmovi 1970-ih]] |
Trenutačna izmjena od 21:55, 5. travnja 2022.
Cvijet 1001 noći | |
---|---|
200px | |
Naslov izvornika | Il fiore delle mille e una notte |
Redatelj | Pier Paolo Pasolini |
Producent | Alberto Grimaldi |
Scenarist | Dacia Maraini Pier Paolo Pasolini |
Glavne uloge | Franco Merli Ines Pellegrini Ninetto Davoli Franco Citti Tessa Bouche Margaret Clementi Francelise Noel Ali Abdulla |
Glazba | Ennio Morricone |
Snimatelj | Giuseppe Ruzzolini |
Montaža | Nino Baragli Tatiana Casini Morigi |
Distributer | United Artists |
Godina izdanja | 1974. |
Trajanje | 155 min. (Francuska) 135 min. (Argentina) 131 min. (SAD i Australija) 129 min. (Italija) |
Država | Italija Francuska |
Jezik | talijanski |
Prethodni | |
Profil na IMDb-u | |
Portal o filmu |
Cvijet 1001 noći (tal. Il fiore delle mille e una notte) je talijanska pustolovno fantastična epizodična drama iz 1974. koju je režirao Pier Paolo Pasolini, a kojemu je to 15. film. Film je snimljen po arapskim bajkama 1001 noć: za film je odabrano 6 priča koje slave mladost i užitak u životu.
Radnja
Srednji vijek. U nekoj arapskoj zemlji siromašni Nur Er Din na tržnici kupuje crnoputu ropkinju Zumurrud koja je mu je za to posudila novac. Oni se zaljube i provedu par ljubavnih noći zajedno. No tada Zumurrud biva oteta od nekog kršćanina koji ju sveže za stub, ali se ona oslobodi. Slučajno zaluta u neko kraljevstvo gdje biva okrunjena kao kralj. Nur Er Din ju nakon dugo vremena pronađe i ona ga sretno zagrli...Neki stariji muškarac u Africi voli ljubiti muškarce i filozofirati... Ženskar Aziz napušta zaručnicu te ju vara sa puno ljubavnica, pa mu žene iz osvete iščupaju penis...Neki čovjek u nekoj podzemnoj pečini otkrije ženu koju neki demon drži zarobljenom. Oni postane intiman sa njom te ju odluči osloboditi. No, demon ga pretvori u majmuna i premjesti u Nepal. Ipak, kasnije se opet pretvori u čovjeka...Moreplovac Yunan na nekom otoku sretne dječaka s kojim se sprijatelji. No u snu ga slučajno ubije.
Glume
- Franco Merli - Nur Er Din
- Ninetto Davioli - Aziz
- Ines Pellegrini - Zumurrud
- Francesco Paolo Governale - Princ Tagi
- Salvatore Sapienza - Princ Yunan
Nagrade
- Nominacija za Zlatnu palmu u Cannesu (osvojen grand prix žirija).
Zanimljivosti
- Filmske lokacije na kojima je film sniman su bile smiještene u raznim državama: Indija, Iran, Jemen, Etiopija i Jemen.
- Ovo je treći i zadnji film iz Pasolinijeva „triologije života“. Prvi je bio "Dekameron" a drugi "Canterburyske priče".
Kritike
Kritičar Leo Goldsmith je napisao: "Cvijet 1001 noći" je posljednji film u triologiji života a koji dalje razvija Pasolinijevo razmišljanje o odnosu idealiziranog i ispričanog svijeta srednjeg vijeka. Ovo je širok opseg Bliskog istoka, od sjeverne Afrike pa sve do Nepala, predstavljenim sa znatiželjnim spojem etnografskog detalja i orijentalne egzotike; srednjovjekovne ruševine, pustinjski krajolici, maštoviti kostimi i glazba...U uvodu piše: "Istina se ne može naći u jednom snu, nego u više njih", a priče u ovom filmu se doimaju poput beskrajnog kolektivnog sna jedne kulture. Ako je "Cvijet 1001 noći" najšareniji i estetski najljepši film triologije, onda je ujedno i najslobodniji što se tiče narativne strukture po svojem izvornom materijalu. Po svojoj ljepoti boja i lokacija, to je poput Paradžanova filma "Sajat Nova" ili Scorseseova "Kunduna", apstraktan sa baroknim prizorima i neuhvatljivim smislom za mjesto i vrijeme".
Jeremy Heilman je zaključio: "Mnoge priče su seksualno nabijene, a većina njih predstavlja likove koji se okreču spolnom odnosu tako spontano, i gotovo jednako grafički, kao da su u nekom pornografskom filmu. Međutim, za razliku od pornografskih filmova, Pasolini predstavlja svoje scene spolnog odnosa sa dozom potpune iskrenosti, tako da se nikada ne doimaju eksploativnim ili neugodnim. Kombinacija ovakve spolne otvorenosti i priča sa temama koje se čine djetinjasto nevinima stvaraju veseli medij u kojem se spolni odnos doima nedužniji nego što je, a ove "dječje priče" su odjednom vrijedne odraslog razmatranja. Pasolinijev "Cvijet 1001 noći" većinom uspijeva jer nikada ne pretpostavlja da su spolnost ili iluzija nešto što je niže vrijednosti".
Vanjske poveznice
- Cvijet 1001 noći u internetskoj bazi filmova IMDb-a
- Recenzije na Rottentomatoes.com
- Pasolinijeva triologija života