Razlika između inačica stranice »U Moulin Rougeu«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
m (no summary specified)
m (Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite web +{{Citiranje web))
 
Redak 13: Redak 13:
'''''U Moulin Rougeu''''', izvorno [[francuski]] '''''Au Moulin Rouge''''', je slavno [[ulje na platnu]] koje je naslikao [[Henri de Toulouse-Lautrec]] između 1892. i 1895. godine. Na njoj je umjetnik zabilježio atmosferu veselja i tjeskobe u noćnom klubu [[Moulin Rouge]]u. Naime, Henri de Toulouse-Lautrec je bio povezan s ovim lokalom od samog njegovog otvorenja u Parizu 1889. godine kada je vlasnik kupio umjetnikovu sliku ''Equestrienne'' za ukras u foajeu. Lautrec je na slici prikazao ''habitués'' ("stanare") i redovite posjetitelje plesne dvorane, uključujući i samoga sebe.
'''''U Moulin Rougeu''''', izvorno [[francuski]] '''''Au Moulin Rouge''''', je slavno [[ulje na platnu]] koje je naslikao [[Henri de Toulouse-Lautrec]] između 1892. i 1895. godine. Na njoj je umjetnik zabilježio atmosferu veselja i tjeskobe u noćnom klubu [[Moulin Rouge]]u. Naime, Henri de Toulouse-Lautrec je bio povezan s ovim lokalom od samog njegovog otvorenja u Parizu 1889. godine kada je vlasnik kupio umjetnikovu sliku ''Equestrienne'' za ukras u foajeu. Lautrec je na slici prikazao ''habitués'' ("stanare") i redovite posjetitelje plesne dvorane, uključujući i samoga sebe.


Premda nas balustrada u donjem lijevom kutu kompozicijski odvaja od likova na slici, ona nas također vodi do skupine za središnjim stolom koji su prikazani s dozom prijaznosti. U središtu slike se nalazi stol oko kojeg sjede tri muškarca i dvije žene ([[Edouard Dujardin]], plesačica La Macarona, i fotografi Paul Secau i Maurice Guibert). Iza njih se može prepoznati i sam Lautrec koji sjedi za stolom pored kojega stoji njegov rođak i čest saputnik, doktor Gabriel Tapié de Céleyran<ref name="NYT">{{cite web|url=https://www.nytimes.com/2005/03/18/arts/design/18JOHN.html?pagewanted=all&position=|title=Lautrec's Life, High and Low|last=Johnson|first=Ken|date=2005-03-18|publisher=The New York Times|pages=para. 7| accessdate=2018-05-27| archiveurl= https://web.archive.org/web/20131220221908/http://www.nytimes.com/2005/03/18/arts/design/18JOHN.html?pagewanted=all&position=| archivedate=December 20, 2013<!--DASHBot-->| deadurl= no}}</ref>. U pozadini su dvije žene za koje se pretpostavlja da su prostitutke, premda jedna od njih snažno sliči na plesačicu La Goulue. Nadalje, lice žene prikazane u prvom planu desno (skandalozna engleska pjevačica May Milton) izobličeno je vještačkom električnom rasvjetom tako da podsjeća na masku koja se koristi u ''[[Commedia dell'arte]]'' i izravno nas čini da se osjećamo neugodno. Prizor na ovoj slici je nejasan, boje su tamne i monotone, a atmosfera bezlična i tumorna, tako da se pitamo nije li ga umjetnik držao za mjesto zla<ref>''Janson's History of Art'', Pearson Education Ltd., 2007., New Jersey, str. 752. {{ISBN|0-13-193455-4}}</ref>
Premda nas balustrada u donjem lijevom kutu kompozicijski odvaja od likova na slici, ona nas također vodi do skupine za središnjim stolom koji su prikazani s dozom prijaznosti. U središtu slike se nalazi stol oko kojeg sjede tri muškarca i dvije žene ([[Edouard Dujardin]], plesačica La Macarona, i fotografi Paul Secau i Maurice Guibert). Iza njih se može prepoznati i sam Lautrec koji sjedi za stolom pored kojega stoji njegov rođak i čest saputnik, doktor Gabriel Tapié de Céleyran<ref name="NYT">{{Citiranje web|url=https://www.nytimes.com/2005/03/18/arts/design/18JOHN.html?pagewanted=all&position=|title=Lautrec's Life, High and Low|last=Johnson|first=Ken|date=2005-03-18|publisher=The New York Times|pages=para. 7| accessdate=2018-05-27| archiveurl= https://web.archive.org/web/20131220221908/http://www.nytimes.com/2005/03/18/arts/design/18JOHN.html?pagewanted=all&position=| archivedate=December 20, 2013<!--DASHBot-->| deadurl= no}}</ref>. U pozadini su dvije žene za koje se pretpostavlja da su prostitutke, premda jedna od njih snažno sliči na plesačicu La Goulue. Nadalje, lice žene prikazane u prvom planu desno (skandalozna engleska pjevačica May Milton) izobličeno je vještačkom električnom rasvjetom tako da podsjeća na masku koja se koristi u ''[[Commedia dell'arte]]'' i izravno nas čini da se osjećamo neugodno. Prizor na ovoj slici je nejasan, boje su tamne i monotone, a atmosfera bezlična i tumorna, tako da se pitamo nije li ga umjetnik držao za mjesto zla<ref>''Janson's History of Art'', Pearson Education Ltd., 2007., New Jersey, str. 752. {{ISBN|0-13-193455-4}}</ref>


Lik žene u desnom kutu su sam umjetnik, ili njegov preprodavač, u jednom trenutku uklonili izrezavši ju iz kompozicije slike. Vjerojatno jer je njezina šokantna pojava sprečavala njezinu prodaju. No, prije 1914. godine ovaj dio je ponovno vraćen na sliku<ref>[http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/61128 Službene stranice slike], Art Institute of Chicago {{eng oznaka}} Posjećeno 27. svibnja 2018.</ref>. Slika je danas u posjedu Umjetničkog instituta Chicaga kao dio zbirke Helen Birch Bartlett, gdje je prvi put predstavljena 23. prosinca 1930. godine. God. 2011. slika je izložena i u [[London]]u na Institutu za umjetnost Courtauld<ref>[http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/61128 At the Moulin Rouge | The Art Institute of Chicago], www.artic.edu {{eng oznaka}} Posjećeno 27. svibnja 2018.</ref>.
Lik žene u desnom kutu su sam umjetnik, ili njegov preprodavač, u jednom trenutku uklonili izrezavši ju iz kompozicije slike. Vjerojatno jer je njezina šokantna pojava sprečavala njezinu prodaju. No, prije 1914. godine ovaj dio je ponovno vraćen na sliku<ref>[http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/61128 Službene stranice slike], Art Institute of Chicago {{eng oznaka}} Posjećeno 27. svibnja 2018.</ref>. Slika je danas u posjedu Umjetničkog instituta Chicaga kao dio zbirke Helen Birch Bartlett, gdje je prvi put predstavljena 23. prosinca 1930. godine. God. 2011. slika je izložena i u [[London]]u na Institutu za umjetnost Courtauld<ref>[http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/61128 At the Moulin Rouge | The Art Institute of Chicago], www.artic.edu {{eng oznaka}} Posjećeno 27. svibnja 2018.</ref>.

Trenutačna izmjena od 10:41, 8. prosinca 2021.

  1. PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika

U Moulin Rougeu, izvorno francuski Au Moulin Rouge, je slavno ulje na platnu koje je naslikao Henri de Toulouse-Lautrec između 1892. i 1895. godine. Na njoj je umjetnik zabilježio atmosferu veselja i tjeskobe u noćnom klubu Moulin Rougeu. Naime, Henri de Toulouse-Lautrec je bio povezan s ovim lokalom od samog njegovog otvorenja u Parizu 1889. godine kada je vlasnik kupio umjetnikovu sliku Equestrienne za ukras u foajeu. Lautrec je na slici prikazao habitués ("stanare") i redovite posjetitelje plesne dvorane, uključujući i samoga sebe.

Premda nas balustrada u donjem lijevom kutu kompozicijski odvaja od likova na slici, ona nas također vodi do skupine za središnjim stolom koji su prikazani s dozom prijaznosti. U središtu slike se nalazi stol oko kojeg sjede tri muškarca i dvije žene (Edouard Dujardin, plesačica La Macarona, i fotografi Paul Secau i Maurice Guibert). Iza njih se može prepoznati i sam Lautrec koji sjedi za stolom pored kojega stoji njegov rođak i čest saputnik, doktor Gabriel Tapié de Céleyran[1]. U pozadini su dvije žene za koje se pretpostavlja da su prostitutke, premda jedna od njih snažno sliči na plesačicu La Goulue. Nadalje, lice žene prikazane u prvom planu desno (skandalozna engleska pjevačica May Milton) izobličeno je vještačkom električnom rasvjetom tako da podsjeća na masku koja se koristi u Commedia dell'arte i izravno nas čini da se osjećamo neugodno. Prizor na ovoj slici je nejasan, boje su tamne i monotone, a atmosfera bezlična i tumorna, tako da se pitamo nije li ga umjetnik držao za mjesto zla[2]

Lik žene u desnom kutu su sam umjetnik, ili njegov preprodavač, u jednom trenutku uklonili izrezavši ju iz kompozicije slike. Vjerojatno jer je njezina šokantna pojava sprečavala njezinu prodaju. No, prije 1914. godine ovaj dio je ponovno vraćen na sliku[3]. Slika je danas u posjedu Umjetničkog instituta Chicaga kao dio zbirke Helen Birch Bartlett, gdje je prvi put predstavljena 23. prosinca 1930. godine. God. 2011. slika je izložena i u Londonu na Institutu za umjetnost Courtauld[4].

Izvori

  1. {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

]]}},

  • Janson's History of Art, Pearson Education Ltd., 2007., New Jersey, str. 752. ISBN 0-13-193455-4
  • Službene stranice slike, Art Institute of Chicago (engl.) Posjećeno 27. svibnja 2018.
  • At the Moulin Rouge | The Art Institute of Chicago, www.artic.edu (engl.) Posjećeno 27. svibnja 2018.