Razlika između inačica stranice »Impresija, izlazak sunca«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (brisanje nepotrebnog teksta)
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Impresija, izlazak sunca'''-->{{Infookvir slika
{{Infookvir slika
| slika=Claude Monet, Impression, soleil levant.jpg
| slika=Claude Monet, Impression, soleil levant.jpg
| slika_širina=350px
| slika_širina=350px

Trenutačna izmjena od 07:18, 8. ožujka 2022.

Claude Monet, Impression, soleil levant.jpg
Impresija, izlazak sunca
Claude Monet, 1872.
ulje na platnu
48 × 63 cm
Muzej Marmottan Monet, Pariz
Portal: Likovna umjetnost

Impresija, izlazak sunca (fra.: Impression, soleil levant) je jedna od najpoznatijih slika francuskog slikara Claudea Moneta po kojoj je čitav pravac (impresionizam) dobio ime.

Opisa

Slika je nastala 1872. godine i predstavlja prikaz francuske luke Le Havre. Koriste se labavi potezi kistom koji ne definiraju predmet nego samo upućuju na njega. Tehnika kojom je slika napravljena je ulje na platnu, a dimenzije su 48 cm x 63 cm. Slika je bila ukradena iz muzeja Маrmottan Моnet 1985. godine, u kome se dotad čuvala. Pronađena je i vraćena 1990. godine, tako da je od 1991. godine ponovo postala dio stalne postave istog muzeja.

Prvo izlaganje i kritike

Slika je prvi put izložena 1874. na samostalnoj izložbi u ateljeu fotografa Félixa Nadara. Ovu izložbu su priredili Claude Monet i još 29 drugih slikara, njegovih istomišljenika, koji također nisu bili zadovoljni izborom slika postavljenih u Salonu, godišnjoj slikarskoj izložbi u Francuskoj. Kritika je bila oštra. Naziv "impresionizam" tada je prvi put upotrijebio Louis Leroy, kada je za časopis Le Charivari napisao članak o izložbi. Ovaj izraz je upotrijebio u podrugljivom smislu, ali se kasnije odomaćio i kod samih slikara. Naime, Leroy je, u podrugljivim člancima punim oštre kritike u časopisu Le Charivari, pozajmivši riječ iz naslova Monetove slike Impresija, nazvao novi pravac:

„Impresija – sasvim točno! I upravo sam rekao sebi da ako neka impresija tako utječe na mene, nečeg tu mora biti. Kakva sloboda i lakoća u potezu! Nedovršeni tapeti mnogo su završeniji nego ova morska slika. (…) Ako se njihovi ciljevi trebaju opisati u jednoj jedinoj riječi, morali bismo izmisliti riječ "impresionisti". Oni su impresionisti u tome što ne reproduciraju pejzaž, nego izražavaju dojam koji on ostavlja na promatrača.”
(Louis Leroy)


Vanjske poveznice