Razlika između inačica stranice »Caritas in veritate«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (bnz) |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
'''Caritas in veritate''' ([[hrvatski]]: "Ljubav u istini") je treća i posljednja [[enciklika]] [[papa|pape]] [[Benedikt XVI.|Benedikta XVI.]], njegova prva socijalna enciklika. Objavljena je [[7. srpnja]] [[2009.]] na talijanskom, engleskom, francuskom, njemačkom, poljskom, portugalskom i španjolskom jeziku. | |||
Enciklika se bavi problemima globalnog razvoja i napretka u odnosu na [[opće dobro]], tvrdeći da su [[ljubav]] i [[istina]] bitni elementi učinkovitoga odgovora na te probleme. Enciklika je namijenjena svim slojevima globalnoga društva - postoje određene točke napisane za političke vođe, poslovne lidere, vjerske vođe, financijere i humanitarne agencije, ali enciklika kao cjelina je upućena svim [[ljudi]]ma dobre volje. | Enciklika se bavi problemima globalnog razvoja i napretka u odnosu na [[opće dobro]], tvrdeći da su [[ljubav]] i [[istina]] bitni elementi učinkovitoga odgovora na te probleme. Enciklika je namijenjena svim slojevima globalnoga društva - postoje određene točke napisane za političke vođe, poslovne lidere, vjerske vođe, financijere i humanitarne agencije, ali enciklika kao cjelina je upućena svim [[ljudi]]ma dobre volje. |
Trenutačna izmjena od 10:52, 7. svibnja 2022.
Caritas in veritate (hrvatski: "Ljubav u istini") je treća i posljednja enciklika pape Benedikta XVI., njegova prva socijalna enciklika. Objavljena je 7. srpnja 2009. na talijanskom, engleskom, francuskom, njemačkom, poljskom, portugalskom i španjolskom jeziku.
Enciklika se bavi problemima globalnog razvoja i napretka u odnosu na opće dobro, tvrdeći da su ljubav i istina bitni elementi učinkovitoga odgovora na te probleme. Enciklika je namijenjena svim slojevima globalnoga društva - postoje određene točke napisane za političke vođe, poslovne lidere, vjerske vođe, financijere i humanitarne agencije, ali enciklika kao cjelina je upućena svim ljudima dobre volje.
Caritas in veritate sadrži detaljna razmišljana o ekonomskim i socijalnim pitanjima. Papa ističe da Crkva ne nudi konkretna tehnička rješenja, radije moralne principe koji će pomoći u izgradnji takvih rješenja. Tu je naglasak na potrebu za djelovanje svih ekonomskih aktera kako bi se u isto vrijeme postupalo etično a i ostvario profit, koji je bitan ekonomski čimbenik. Ostala područja o kojima se raspravlja su: glad, okoliš, migracije, seksualni turizam, bioetika, kulturni relativizam, društvena solidarnost, energija i pitanja stanovništva.