Toggle menu
310,1 tis.
44
18
525,6 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Žena s vagom: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Bot: Automatski unos stranica
 
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{cite book +{{Citiranje knjige)
 
Nije prikazana jedna međuinačica
Redak 24: Redak 24:


== Vanjske poveznice ==
== Vanjske poveznice ==
{{commonscat|Johannes Vermeer}}
 
*{{cite book|last1=Carroll|first1=Jane Louise|author2=Alison G. Stewart|title=Saints, Sinners, and Sisters: Gender and Northern Art in Medieval and Early Modern Europe|url=http://books.google.com/books?id=cTeZGWx93VUC&pg=PA61|accessdate=29 June 2010|date=December 2003|publisher=Ashgate Publishing, Ltd.|isbn=978-0-7546-0589-8}}
*{{Citiranje knjige|last1=Carroll|first1=Jane Louise|author2=Alison G. Stewart|title=Saints, Sinners, and Sisters: Gender and Northern Art in Medieval and Early Modern Europe|url=http://books.google.com/books?id=cTeZGWx93VUC&pg=PA61|accessdate=29 June 2010|date=December 2003|publisher=Ashgate Publishing, Ltd.|isbn=978-0-7546-0589-8}}
*{{cite book|last=Huerta|first=Robert D.|title=Vermeer and Plato: Painting the Ideal|url=http://books.google.com/books?id=agjKpI3a1c0C&pg=PA85|accessdate=29 June 2010|year=2005|publisher=Bucknell University Press|isbn=978-0-8387-5606-5}}
*{{Citiranje knjige|last=Huerta|first=Robert D.|title=Vermeer and Plato: Painting the Ideal|url=http://books.google.com/books?id=agjKpI3a1c0C&pg=PA85|accessdate=29 June 2010|year=2005|publisher=Bucknell University Press|isbn=978-0-8387-5606-5}}
*{{cite book|last=Kenner|first=T. A.|title=Symbols and Their Hidden Meanings: The Mysterious Significance and Forgotten Origins of Signs and Symbols in the Modern World|url=http://books.google.com/books?id=I8P2sZPHEOEC&pg=PA56|accessdate=29 June 2010|date=October 2006|publisher=Thunder's Mouth Press|isbn=978-1-56025-949-7}}
*{{Citiranje knjige|last=Kenner|first=T. A.|title=Symbols and Their Hidden Meanings: The Mysterious Significance and Forgotten Origins of Signs and Symbols in the Modern World|url=http://books.google.com/books?id=I8P2sZPHEOEC&pg=PA56|accessdate=29 June 2010|date=October 2006|publisher=Thunder's Mouth Press|isbn=978-1-56025-949-7}}
*{{cite book|last=Montias|first=John Michael|authorlink=John Michael Montias|title=Vermeer and His Milieu: A Web of Social History|url=http://books.google.com/books?id=Ev1xavyduGYC&pg=PA162|accessdate=29 June 2010|date=1 January 1991|publisher=Princeton University Press|isbn=978-0-691-00289-7}} {{eng oznaka}}
*{{Citiranje knjige|last=Montias|first=John Michael|authorlink=John Michael Montias|title=Vermeer and His Milieu: A Web of Social History|url=http://books.google.com/books?id=Ev1xavyduGYC&pg=PA162|accessdate=29 June 2010|date=1 January 1991|publisher=Princeton University Press|isbn=978-0-691-00289-7}} {{eng oznaka}}


[[Kategorija:Slike Johannesa Vermeera]]
[[Kategorija:Slike Johannesa Vermeera]]
[[Kategorija:Nacionalna galerija umjetnosti]]
[[Kategorija:Nacionalna galerija umjetnosti]]
[[Kategorija:Slike iz 1660-ih‎]]
[[Kategorija:Slike iz 1660-ih‎]]

Posljednja izmjena od 18. studeni 2021. u 22:10

  1. PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika

Žena s vagom ili Žena koja važe zlato je slavna slika koju je naslikao nizozemski barokni slikar Johannes Vermeer od 1662.-1663. godine.

Od nešto manje od 40 platana koji su zasigurno atribuirani Vermeeru, većina prikazuje smirene prizore u interijeru, niskih tonova boja, te asimetričnom ali snažnom geometrijskom kompozicijom. Vermeer je uspio ostvariti svoj izričaj kroz jasno arhitektonsko oblikovanje prostora u kojemu svaki predmet ima svoju ulogu u značenju i ravnoteži kompozicije. Blago svjetlo koje prodire kroz prozor često daje čvrstoću figurama i predmetima u prostoriji. Sve emocije su obuzdane dok Vermeer priziva mirnoću meditacije. Čak su i potezi kistom tako kontrolirani da postaju gotovo nevidljivi, osim kada slika refleksiju svjetla sitnim mrljama boje.

Na slici „Žena s vagom“, savršena ravnoteža stvara monumentalnu kompoziciju u trenutku vrhunske mirnoće. Bezvremenski prizor „svijeta mrtve prirode“, koji kao da je zamrznut čarolijom[1]. Mlada trudna žena, odjevena u raskošnu ali svakodnevnu odjeću, udubljena je u misli iznad prazne vage zahtjevajući od nas da se zamislimo o samom činu vaganja i suda. Prije se mislilo kako tragovi svjetlosti na tanjurima vage predstavljaju bisere, ali je znanstvenom analizom potvrđeno kako su tanjuri prazni[1]. Njezina ruka i vaga se nalaze u središtu slike, ali odmah iznad nje, na zidu prostorije, visi velika slika „Posljednjeg suda“ na kojoj Krist sudi i važe duše. Stoga, Vermeerova slika postaje metaforom vječnog suđenja. Ženin trenutak tihe introspekcije prije dodirivanja zlata ili bisera također priziva motiv vanitasa, prolaznosti života, dozvoljavajući slikaru da komentira nepostojanu kvalitetu materijalnih stvari[2].

Nadalje, ovaj trenutak je možda povezan s trudničinom zabrinutošću nad dušom i budućnosti njezina nerođenog djeteta. Također, ova slika je svjedočanstvo umjetnikove vjere. Naime, Vermeer je bio katolik koji je živio u većinski protestantskoj Nizozemskoj, gdje je njegova vjera službeno bila zabranjena, iako se njezino prakticiranje u privatnosti doma toleriralo.

Izvori

  1. 1,0 1,1 Janson's History of Art, Pearson Education Ltd., 2007., New Jersey, str. 728. ISBN 0-13-193455-4
  2. Marilyn Stockstad, Art History vol. 2, Pearson Education Ltd., 2005., New Jersey, str. 776. ISBN 0-13-145527-13 nevaljani ISBN

Vanjske poveznice