Razlika između inačica stranice »Podizanje križa (Rubens)«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (no summary specified)
 
Redak 25: Redak 25:


==Izvori==
==Izvori==
{{commonscat|Passion by Rubens|Rubensova ''Pasija''}}
 
{{izvori}}
{{izvori}}



Trenutačna izmjena od 02:35, 3. studenoga 2021.

  1. PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika

Podizanje križa je središnji retabl monumentalnog triptiha u Antwerpenskoj katedrali koji je u duhu protureformacije i baroka naslikao Peter Paul Rubens.

Cijeli triptih.

Povijest

Oltarni triptih je izvorno bio naslikan za crkvu sv. Walburgisa, a sada se nalazi u Antwerpenskoj katedrali. Za Napoleonove vladavine, slike su, zajedno sa Skidanjem s Križa bile prebačene u Pariz, a vraćene su tek koncem 19. stoljeća.[1]

Odlike

Formalno i emocionalno, gledatelji su uvučeni u samu sliku, potaknuti da se poistovjete s Isusovom patnjom. Kompozicija (likovna) se temelji na snažnoj dijagonali Krista na križu, čija je težina istaknuta mišićavim tijelima koja se grčevito bore u težnji da ga podignu u uspravan položaj. Trunka realizma se nalazi u prikazu psa koji laje u lijevom kutu čije je krzno minicuozno materijalizirano.

Slika suprotstavlja surovu snagu krvnika s Kristovom prosvećenom duhovnošću. Dok oni guraju i vuku ne bi li podigli križ, Krist se lakoćom uzdiže prema Nebesima, usprkos vidljivoj boli od trnove krune na glavi i ćavala u šakama i stopalima. Njegovo tijelo je najosvjetljeniji dio slike, čime nas slikar podsjeća na njegov sinonim kao „Svjetla svijeta”. Iznad njegove glave lebdi, kao bez težine, natpis na latinskom, grčkom i hebrejskom na kojemu se Krist ističe kao „kralj Židova”.

Izvori

  1. Larkin Dunton, The World and Its People, Silver Burdett, 1896., str. 164.

Poveznice