Cirkus (Seurat): razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje
Bot: Automatski unos stranica
 
m bnz
 
(Nisu prikazane 3 međuinačice 2 suradnika)
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Cirkus (Seurat)'''-->{{Slika
{{Slika
| slika= Georges_Seurat,_1891,_Le_Cirque_(The_Circus),_oil_on_canvas,_185_x_152_cm,_Mus%C3%A9e_d%27Orsay.jpg
| slika= Georges_Seurat,_1891,_Le_Cirque_(The_Circus),_oil_on_canvas,_185_x_152_cm,_Mus%C3%A9e_d%27Orsay.jpg
| slika_širina= 250px
| slika_širina= 250px
| ime= Cirkus
| ime= Cirkus
| autor= [[Georges Seurat]]
| autor= [[Georges Seurat]]
| godina= [[1890.]]-[[1891.]]  
| godina= [[slikarstvo u 1890.|1890.]]-[[slikarstvo u 1891.|1891.]]  
| tip= ulje na platnu  
| tip= ulje na platnu  
| visina= 185
| visina= 185
Redak 15: Redak 15:
Kao takva izložena je na Salonu društva neovisnih umjetnika (''Société des Artistes Indépendants'') 1891. godine, a poslije je vraćena njegovoj majci. Kupio ju je umjetnik [[Paul Signac]] oko 1900., a od njega američki kolekcionar John Quinn, koji ju je donirao muzeju [[Louvre]] 1927. god. Od njegova osnutka, 1977. godine, izložena je u muzeju [[d'Orsay]] u [[Pariz]]u.
Kao takva izložena je na Salonu društva neovisnih umjetnika (''Société des Artistes Indépendants'') 1891. godine, a poslije je vraćena njegovoj majci. Kupio ju je umjetnik [[Paul Signac]] oko 1900., a od njega američki kolekcionar John Quinn, koji ju je donirao muzeju [[Louvre]] 1927. god. Od njegova osnutka, 1977. godine, izložena je u muzeju [[d'Orsay]] u [[Pariz]]u.
[[Datoteka:Georges Seurat 065.jpg|mini|lijevo|<center>Skica za sliku u ulju, 55 x 46 cm, Muzej d'Orsay]]
[[Datoteka:Georges Seurat 065.jpg|mini|lijevo|<center>Skica za sliku u ulju, 55 x 46 cm, Muzej d'Orsay]]
Djelo ''Cirkus'' je treće u nizu djela s tematikom [[cirkus]]a. Seurat je prije već slikao slična djela: ''[[Parada (Seurat)|Parada]]'' (1887.-88.) i ''[[Le Chahut]]'' (1889.-90.). Djelo prikazuje ženskog izvođača kako izvodi svoju točku na konju u Cirkusu Fernando. Cirkus je bio popularna zabava u Parizu, a usto se ovaj cirkus nalazio blizu Seuratova studija, tako da je imao priliku često ga posjećivati i inspirirati se izvedbama.
Djelo ''Cirkus'' je treće u nizu djela s tematikom [[cirkus]]a. Seurat je prije već slikao slična djela: ''[[Cirkuska parada|Cirkuska parada]]'' (1887.-88.) i ''[[Le Chahut]]'' (1889.-90.). Djelo prikazuje ženskog izvođača kako izvodi svoju točku na konju u Cirkusu Fernando. Cirkus je bio popularna zabava u Parizu, a usto se ovaj cirkus nalazio blizu Seuratova studija, tako da je imao priliku često ga posjećivati i inspirirati se izvedbama.
Seurat koristi neo-impresionistički stil u koji uklapa pointilizam gdje točkice čistih stvaraju iluziju drugih boja. Djelom dominiraju bijela i tri primarne boje, uglavnom crvena, žuta i  plava. Slika je podijeljena u dva prostora gdje umjetnici zauzimaju donji dio slike, gdje snažna krivulja i spirale stvaraju osjećaj pokreta, dok publika zauzima gornji lijevi dio, ograničena redovima klupa. Za osjećaj prostora su zaslužni klauni koji kao da padaju iza glavnih izvođača i prva dva reda tribina na kojima sjede bolje odjevena, bogatija, i šarenija publika<ref>[http://www.musee-orsay.fr/en/collections/oeuvres-commentees/recherche/commentaire/commentaire_id/cirque-7090.html Georges Seurat, Cirque,] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20161018223947/http://www.musee-orsay.fr/en/collections/oeuvres-commentees/recherche/commentaire/commentaire_id/cirque-7090.html |date=18. listopada 2016. }} Musée d'Orsay {{eng oznaka}} Pristupljeno 17. listopada 2016.</ref>.
Seurat koristi [[neoimprsionizam|neoimpresionistički]] stil u koji uklapa [[pointilizam]] gdje točkice čistih stvaraju iluziju drugih boja. Djelom dominiraju bijela i tri primarne boje, uglavnom crvena, žuta i  plava. Slika je podijeljena u dva prostora gdje umjetnici zauzimaju donji dio slike, gdje snažna krivulja i spirale stvaraju osjećaj pokreta, dok publika zauzima gornji lijevi dio, ograničena redovima klupa. Za osjećaj prostora su zaslužni klauni koji kao da padaju iza glavnih izvođača i prva dva reda tribina na kojima sjede bolje odjevena, bogatija, i šarenija publika<ref>[http://www.musee-orsay.fr/en/collections/oeuvres-commentees/recherche/commentaire/commentaire_id/cirque-7090.html Georges Seurat, Cirque,] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20161018223947/http://www.musee-orsay.fr/en/collections/oeuvres-commentees/recherche/commentaire/commentaire_id/cirque-7090.html |date=18. listopada 2016. }} Musée d'Orsay {{eng oznaka}} Pristupljeno 17. listopada 2016.</ref>.


==Izvori==
==Izvori==
{{commonscat|Une baignade à Asnières}}
 
{{izvori}}
{{izvori}}
* [http://books.google.co.uk/books?id=GIC728g8ps8C&pg=PA360 Georges Seurat, 1859-1891], ur. Robert L. Herbert, [[Metropolitan]] Museum of Art ([[New York]], N.Y.), str. 360.-362.
* [http://books.google.co.uk/books?id=GIC728g8ps8C&pg=PA360 Georges Seurat, 1859-1891], ur. Robert L. Herbert, [[Metropolitan]] Museum of Art ([[New York]], N.Y.), str. 360.-362.
Redak 26: Redak 26:
[[Kategorija:Muzej d'Orsay]]
[[Kategorija:Muzej d'Orsay]]
[[Kategorija:Slike iz 1890-ih]]
[[Kategorija:Slike iz 1890-ih]]
[[Kategorija:Cirkus]]

Posljednja izmjena od 8. svibanj 2022. u 18:46

  1. PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika

Cirkus (francuski: Le Cirque) je posljednja slika poentilista Georgesa Seurata koje je slikao od 1890. u svom postimpresionističkom stilu, ali je ostala nedovršenom prilikom njegove smrti u ožujku 1890. godine.

Kao takva izložena je na Salonu društva neovisnih umjetnika (Société des Artistes Indépendants) 1891. godine, a poslije je vraćena njegovoj majci. Kupio ju je umjetnik Paul Signac oko 1900., a od njega američki kolekcionar John Quinn, koji ju je donirao muzeju Louvre 1927. god. Od njegova osnutka, 1977. godine, izložena je u muzeju d'Orsay u Parizu.

Skica za sliku u ulju, 55 x 46 cm, Muzej d'Orsay

Djelo Cirkus je treće u nizu djela s tematikom cirkusa. Seurat je prije već slikao slična djela: Cirkuska parada (1887.-88.) i Le Chahut (1889.-90.). Djelo prikazuje ženskog izvođača kako izvodi svoju točku na konju u Cirkusu Fernando. Cirkus je bio popularna zabava u Parizu, a usto se ovaj cirkus nalazio blizu Seuratova studija, tako da je imao priliku često ga posjećivati i inspirirati se izvedbama. Seurat koristi neoimpresionistički stil u koji uklapa pointilizam gdje točkice čistih stvaraju iluziju drugih boja. Djelom dominiraju bijela i tri primarne boje, uglavnom crvena, žuta i plava. Slika je podijeljena u dva prostora gdje umjetnici zauzimaju donji dio slike, gdje snažna krivulja i spirale stvaraju osjećaj pokreta, dok publika zauzima gornji lijevi dio, ograničena redovima klupa. Za osjećaj prostora su zaslužni klauni koji kao da padaju iza glavnih izvođača i prva dva reda tribina na kojima sjede bolje odjevena, bogatija, i šarenija publika[1].

Izvori[uredi]

  1. Georges Seurat, Cirque, (Arhivirano 18. listopada 2016.) Musée d'Orsay (engl.) Pristupljeno 17. listopada 2016.