Prenošenje slike na dasci na novu podlogu: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje
Bot: Automatski unos stranica
 
m file->datoteka
 
Nisu prikazane 2 međuinačice
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Prenošenje slike na dasci na novu podlogu'''-->{{Formatirati tekst}}
{{Formatirati tekst}}
[[File:Sebastiano del Piombo, The Raising of Lazarus.jpg|thumb|[[Sebastiano del Piombo]]' ''Uskrsnuće  Lazarovo'', prenešeno sa daske  na  platno  1771.<ref>http://www.nationalgallery.org.uk/upload/pdf/dunkerton_howard2009.pdf</ref>]]
[[Datoteka:Sebastiano del Piombo, The Raising of Lazarus.jpg|thumb|[[Sebastiano del Piombo]]' ''Uskrsnuće  Lazarovo'', prenešeno sa daske  na  platno  1771.<ref>http://www.nationalgallery.org.uk/upload/pdf/dunkerton_howard2009.pdf</ref>]]
Praksa [[konzervacija-restauracija|konzervacije]] nestabilnih [[slika na dasci|slika na dasci]] putem  prenošenja na  novu  podlogu postoji još od  18. stoljeća.Danas  je  ona  uglavnom  zastarjela  zbog  razvoja  novih  metoda  konzerviranja  slika  na  drvenom  nosiocu.<ref>{{cite book|title=The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum |editor1-first= Kathleen|editor1-last= Dardes |editor2-first=Andrea|editor2-last= Rothe|publisher=The Getty Conservation Institute|location=Los Angeles|volume=3|page=189|url=http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download}}</ref>
Praksa [[konzervacija-restauracija|konzervacije]] nestabilnih [[slika na dasci|slika na dasci]] putem  prenošenja na  novu  podlogu postoji još od  18. stoljeća.Danas  je  ona  uglavnom  zastarjela  zbog  razvoja  novih  metoda  konzerviranja  slika  na  drvenom  nosiocu.<ref>{{Citiranje knjige|title=The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum |editor1-first= Kathleen|editor1-last= Dardes |editor2-first=Andrea|editor2-last= Rothe|publisher=The Getty Conservation Institute|location=Los Angeles|volume=3|page=189|url=http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download}}</ref>


Postupak je razvijen u  Napulju i Kremoni oko 1711-25, te je u  Francusku  stigao sredinom 18. stoljeća.<ref>{{cite book|title=The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum |editor1-first= Kathleen|editor1-last= Dardes |editor2-first=Andrea|editor2-last= Rothe|publisher=The Getty Conservation Institute|location=Los Angeles|volume=3|pages=268–9|url=http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download}}</ref> Uvelike je prakticirana u  drugoj polovini 19. stoljeća.Identična  je tehnika korištena  i za  slike u fresko tehnici. Slike u tehnici ulja na platnu također su prenošene na  novu  podlogu ili se  staro platno dubliralo  novim.
Postupak je razvijen u  Napulju i Kremoni oko 1711-25, te je u  Francusku  stigao sredinom 18. stoljeća.<ref>{{Citiranje knjige|title=The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum |editor1-first= Kathleen|editor1-last= Dardes |editor2-first=Andrea|editor2-last= Rothe|publisher=The Getty Conservation Institute|location=Los Angeles|volume=3|pages=268–9|url=http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download}}</ref> Uvelike je prakticirana u  drugoj polovini 19. stoljeća.Identična  je tehnika korištena  i za  slike u fresko tehnici. Slike u tehnici ulja na platnu također su prenošene na  novu  podlogu ili se  staro platno dubliralo  novim.
==Metoda==
==Metoda==
Henry Mogford  opisuje  postupak u  svom  djelu '' Handbook for the Preservation of Pictures''. listovi  glatkog papira naljepili bi se na  slikani sloj, te  preko toga  sloj tkanine (muslin). Oslikana daska bi se zatim fiksirala na  stol i  stanjila  što je  više  moguće.Temeljni sloj  bi se zatim uklonio otapalima,ili struganjem,sve dok ne  bi preostao samo sloj  boje zaljepljen  na papir ojačan muslinom.Potom bi se ovaj sloj prenio i zaljepio na  novu podlogu,bilo dasku ,bilo platno.<ref name=mogford>{{cite book|title= Handbook for the Preservation of Pictures|first=Henry|last=Mogford|edition=3rd|year=1851|pages=35–6|publisher= Winsor and Newton|location=London|url=}}</ref>
Henry Mogford  opisuje  postupak u  svom  djelu '' Handbook for the Preservation of Pictures''. listovi  glatkog papira naljepili bi se na  slikani sloj, te  preko toga  sloj tkanine (muslin). Oslikana daska bi se zatim fiksirala na  stol i  stanjila  što je  više  moguće.Temeljni sloj  bi se zatim uklonio otapalima,ili struganjem,sve dok ne  bi preostao samo sloj  boje zaljepljen  na papir ojačan muslinom.Potom bi se ovaj sloj prenio i zaljepio na  novu podlogu,bilo dasku ,bilo platno.<ref name=mogford>{{Citiranje knjige|title= Handbook for the Preservation of Pictures|first=Henry|last=Mogford|edition=3rd|year=1851|pages=35–6|publisher= Winsor and Newton|location=London|url=}}</ref>


Vodeća pariška radionica bila je ona Jean-Louis Hacquina (umro 1783), on je  na  novu podlogu prenio niz  slika iz kraljevske zbirke.
Vodeća pariška radionica bila je ona Jean-Louis Hacquina (umro 1783), on je  na  novu podlogu prenio niz  slika iz kraljevske zbirke.
Drugu metodu razvio je  njegov suvremenik Jean-Michel Picault ,on bi kemijskim putem otopio temeljni sloj,koristeći dušikov oksid,te  bi tako dasku odvojio od oslika.Marie-Jacob Godefroid je kasnije isto postigao pomoću vodene pare.<ref>{{cite book|publisher=Getty Publications|title=Issues in the Conservation of Paintings|first1=David|last1= Bomford|first2=Mark|last2= Leonard,|year=2004|page=281|url=https://books.google.com/books?id=ywaDvCzGxpsC&pg=PA281&lpg=PA284&dq|isbn=978-0-89236-781-8}}
Drugu metodu razvio je  njegov suvremenik Jean-Michel Picault ,on bi kemijskim putem otopio temeljni sloj,koristeći dušikov oksid,te  bi tako dasku odvojio od oslika.Marie-Jacob Godefroid je kasnije isto postigao pomoću vodene pare.<ref>{{Citiranje knjige|publisher=Getty Publications|title=Issues in the Conservation of Paintings|first1=David|last1= Bomford|first2=Mark|last2= Leonard,|year=2004|page=281|url=https://books.google.com/books?id=ywaDvCzGxpsC&pg=PA281&lpg=PA284&dq|isbn=978-0-89236-781-8}}
</ref>
</ref>
Manje  dramatičan postupak korišten je u Njemačkoj i Austriji,kod  tog  postupka  daska  bi se  jako stanjila te  bi se  onda rezulturajuća ploča prenijela na novu podlogu..<ref>{{cite book|title=The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum |editor1-first= Kathleen|editor1-last= Dardes |editor2-first=Andrea|editor2-last= Rothe|publisher=The Getty Conservation Institute|location=Los Angeles|volume=3|page=222|url=http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download}}</ref>
Manje  dramatičan postupak korišten je u Njemačkoj i Austriji,kod  tog  postupka  daska  bi se  jako stanjila te  bi se  onda rezulturajuća ploča prenijela na novu podlogu..<ref>{{Citiranje knjige|title=The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum |editor1-first= Kathleen|editor1-last= Dardes |editor2-first=Andrea|editor2-last= Rothe|publisher=The Getty Conservation Institute|location=Los Angeles|volume=3|page=222|url=http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download}}</ref>


Tehnika je naveliko korištena i u Rusiji,skoro sve  slike na dasci u  Ermitažu prenešene su tijekom 19.stoljeća na  novu podlogu.Samo je A.S.Sidorov  to obavio na  više od 400 slika iz zbirki  spomenutog muzeja.<ref>http://art-con.ru/node/111</ref>
Tehnika je naveliko korištena i u Rusiji,skoro sve  slike na dasci u  Ermitažu prenešene su tijekom 19.stoljeća na  novu podlogu.Samo je A.S.Sidorov  to obavio na  više od 400 slika iz zbirki  spomenutog muzeja.<ref>http://art-con.ru/node/111</ref>

Posljednja izmjena od 7. svibanj 2022. u 16:46

{{#invoke:Category handler|main|draft={{SAFESUBST:#invoke:Unsubst||$B=

{{#invoke:Category handler|main}}

}}}}

Sebastiano del Piombo' Uskrsnuće Lazarovo, prenešeno sa daske na platno 1771.<ref>http://www.nationalgallery.org.uk/upload/pdf/dunkerton_howard2009.pdf</ref>

Praksa konzervacije nestabilnih slika na dasci putem prenošenja na novu podlogu postoji još od 18. stoljeća.Danas je ona uglavnom zastarjela zbog razvoja novih metoda konzerviranja slika na drvenom nosiocu.<ref>Dardes, Kathleen; Rothe, Andrea, eds. The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum. 3. Los Angeles: The Getty Conservation Institute. str. 189. http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download </ref>

Postupak je razvijen u Napulju i Kremoni oko 1711-25, te je u Francusku stigao sredinom 18. stoljeća.<ref>Dardes, Kathleen; Rothe, Andrea, eds. The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum. 3. Los Angeles: The Getty Conservation Institute. str. 268–9. http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download </ref> Uvelike je prakticirana u drugoj polovini 19. stoljeća.Identična je tehnika korištena i za slike u fresko tehnici. Slike u tehnici ulja na platnu također su prenošene na novu podlogu ili se staro platno dubliralo novim.

Metoda[uredi]

Henry Mogford opisuje postupak u svom djelu Handbook for the Preservation of Pictures. listovi glatkog papira naljepili bi se na slikani sloj, te preko toga sloj tkanine (muslin). Oslikana daska bi se zatim fiksirala na stol i stanjila što je više moguće.Temeljni sloj bi se zatim uklonio otapalima,ili struganjem,sve dok ne bi preostao samo sloj boje zaljepljen na papir ojačan muslinom.Potom bi se ovaj sloj prenio i zaljepio na novu podlogu,bilo dasku ,bilo platno.<ref name=mogford>Mogford, Henry (1851). Handbook for the Preservation of Pictures (3rd ed.). London: Winsor and Newton. str. 35–6 </ref>

Vodeća pariška radionica bila je ona Jean-Louis Hacquina (umro 1783), on je na novu podlogu prenio niz slika iz kraljevske zbirke. Drugu metodu razvio je njegov suvremenik Jean-Michel Picault ,on bi kemijskim putem otopio temeljni sloj,koristeći dušikov oksid,te bi tako dasku odvojio od oslika.Marie-Jacob Godefroid je kasnije isto postigao pomoću vodene pare.<ref>Bomford, David; Leonard,, Mark (2004). Issues in the Conservation of Paintings. Getty Publications. str. 281. ISBN 978-0-89236-781-8 nevaljani ISBN. https://books.google.com/books?id=ywaDvCzGxpsC&pg=PA281&lpg=PA284&dq  </ref> Manje dramatičan postupak korišten je u Njemačkoj i Austriji,kod tog postupka daska bi se jako stanjila te bi se onda rezulturajuća ploča prenijela na novu podlogu..<ref>Dardes, Kathleen; Rothe, Andrea, eds. The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum. 3. Los Angeles: The Getty Conservation Institute. str. 222. http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download </ref>

Tehnika je naveliko korištena i u Rusiji,skoro sve slike na dasci u Ermitažu prenešene su tijekom 19.stoljeća na novu podlogu.Samo je A.S.Sidorov to obavio na više od 400 slika iz zbirki spomenutog muzeja.<ref>http://art-con.ru/node/111</ref>

Dodatna literatura[uredi]

Dardes, K.; Rothe, A. (eds.). The Structural Conservation of Panel Paintings:Proceedings of a symposium at the J. Paul Getty Museum,Los Angeles 1998.

Ciatti,M., Castelli,C., Santacesaria,A. Panel painting: technique and conservation of wood supports,Firenca 2006.

Paul van Duin, Nico Kos, The conservation of panel paintings and related objects,Amsterdam 2014.(online)

Paul van Duin, Nico Kos, The conservation of panel paintings and related objects,pregled literature,Amsterdam 2014. (online)

Izvori[uredi]

<references group=""></references>

Vanjske poveznice[uredi]

http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/pdf_publications/panelpaintings.html#download