Razlika između inačica stranice »Girlanda«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
m (no summary specified)
m (file->datoteka)
 
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Girlanda'''-->[[File:DSC00349 - Encausto da Solunto - sec. I a.C. - Foto di G. Dall'Orto1.jpg|thumb|370px|Girlanda i kazališna maska, [[enkaustika]] na zidu, 1. st. pr. K., iz Solunta (Sicilija), Regionalni arheološki muzej, Palermo]]
<!--'''Girlanda'''-->[[Datoteka:DSC00349 - Encausto da Solunto - sec. I a.C. - Foto di G. Dall'Orto1.jpg|thumb|370px|Girlanda i kazališna maska, [[enkaustika]] na zidu, 1. st. pr. K., iz Solunta (Sicilija), Regionalni arheološki muzej, Palermo]]


'''Girlanda''' (tal. ''ghirlanda'') je naziv za vijenac od cvijeća, lišća i plodova, često isprepleten ukrasnim vrpcama, koji se lučno pruža između dvaju nosača, obično pričvršćenih za zid.  
'''Girlanda''' (tal. ''ghirlanda'') je naziv za vijenac od cvijeća, lišća i plodova, često isprepleten ukrasnim vrpcama, koji se lučno pruža između dvaju nosača, obično pričvršćenih za zid.  

Trenutačna izmjena od 11:03, 26. travnja 2022.

Girlanda i kazališna maska, enkaustika na zidu, 1. st. pr. K., iz Solunta (Sicilija), Regionalni arheološki muzej, Palermo

Girlanda (tal. ghirlanda) je naziv za vijenac od cvijeća, lišća i plodova, često isprepleten ukrasnim vrpcama, koji se lučno pruža između dvaju nosača, obično pričvršćenih za zid.

Girlande se od antike naovamo koriste kao ukrasi prigodom različitih svečanosti. U antici su često bile prikazane na slavolucima, žrtvenicima, hramovima i dr., uglavnom u visokom reljefu.

Često su bile korištene kao motiv i u antičkom slikarstvu, no ono je do nas došlo mnogo slabije sačuvano od skulpture.

Nakon srednjeg vijeka, girlande ponovo postaju uobičajen ukras u renesansi, baroku i klasicizmu.

Kiparski oblikovane girlande često se nazivaju festoni.

Literatura

  • Enciklopedija likovnih umjetnosti, Girlanda, sv. 2, Zagreb, 1962., str. 387
  • Jadranka Damjanov; Ksenija Radulić: Girlanda, Umjetnost (Likovne umjetnosti), 3. izdanje, Zagreb, 1967., str. 84