Toggle menu
309,3 tis.
61
18
533,2 tis.
Hrvatska internetska enciklopedija
Toggle preferences menu
Toggle personal menu
Niste prijavljeni
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Silent Hill 2: razlika između inačica

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Bot: Automatski unos stranica
 
m bny
 
Nisu prikazane 3 međuinačice
Redak 1: Redak 1:
<!--'''Silent Hill 2'''-->{{Infookvir videoigra
{{Infookvir videoigra
| naslov        = Silent Hill 2
| naslov        = Silent Hill 2
| slika        = Silent Hill 2 omot.jpeg
| slika        = Silent Hill 2 omot.jpeg
Redak 34: Redak 34:
== Gameplay ==
== Gameplay ==
[[Datoteka:Silent Hill 2 - James i čudovište.jpeg|thumb|James u borbi protiv čudovišta.|left|200px]]
[[Datoteka:Silent Hill 2 - James i čudovište.jpeg|thumb|James u borbi protiv čudovišta.|left|200px]]
Cilj igre Silent Hill 2 je voditi glavnog lika, Jamesa Sunderlanda, kroz grad pun čudovišta kako bi pronašao svoju preminulu suprugu. Igra je u perspektivi treće osobe, s izmjenjujućim kutovima [[kamera|kamere]].  Glavna kontrola igre Silent Hill 2 jest da se James kreće u smjeru prema kojem gleda kada igrač drži analognu tipku prema gore.  Kako bi igrač provjerio Jamesovo [[zdravlje]], [[lokacija|lokaciju]], i stvari, mora ući u glavni izbornik, pritiskom na tipku ''Start''.<ref name="booklet">{{cite book|title=Silent Hill 2 -- Instruction Manual|publisher=[[Konami]]|year=2001|pages=9, 19, 22–23}}</ref> Kroz igru, James će pronalaziti [[karta|mape]] za važnija područja u kojima se nalazi, koje će jedino moći vidjeti na [[svijetlo|svijetlu]] ili sa [[svjetiljka|svjetiljkom]] uključenom. Također mapa se ažurira svaki put kada James prođe kroz određena [[vrata]], tako da piše da li su vrata zaključana, razbijena ili otključana.
Cilj igre Silent Hill 2 je voditi glavnog lika, Jamesa Sunderlanda, kroz grad pun čudovišta kako bi pronašao svoju preminulu suprugu. Igra je u perspektivi treće osobe, s izmjenjujućim kutovima [[kamera|kamere]].  Glavna kontrola igre Silent Hill 2 jest da se James kreće u smjeru prema kojem gleda kada igrač drži analognu tipku prema gore.  Kako bi igrač provjerio Jamesovo [[zdravlje]], [[lokacija|lokaciju]], i stvari, mora ući u glavni izbornik, pritiskom na tipku ''Start''.<ref name="booklet">{{Citiranje knjige|title=Silent Hill 2 -- Instruction Manual|publisher=[[Konami]]|year=2001|pages=9, 19, 22–23}}</ref> Kroz igru, James će pronalaziti [[karta|mape]] za važnija područja u kojima se nalazi, koje će jedino moći vidjeti na [[svijetlo|svijetlu]] ili sa [[svjetiljka|svjetiljkom]] uključenom. Također mapa se ažurira svaki put kada James prođe kroz određena [[vrata]], tako da piše da li su vrata zaključana, razbijena ili otključana.


Gameplay se velikim dijelom fokusira na pronalaženje [[ključ]]eva ili stvari kako bi se otvorila određena vrata ili prolazi kako bi igrač došao na sljedeću razinu. Manji dio gameplaya fokusira se na borbu sa čudovištima. Ponekad će zakonetke tj. puzle neće ovisiti o gameplayu ili ključu, već o igraču samom. Prije početka igre, igrač može izabrati željenu težinu igre, koja će utjecati na borbu s čudovištima, zagonetke i pronalaženje oružja i municije. James drži radio sa sobom kroz cijelu igru, koji mu pomaže da pronađe čudovište u njegovoj blizini kroz debelu i gustu [[magla|maglu]]. Također James okrene glavu prema čudovištu ili stvari kada ju ugleda. Kroz igru, dostupna su mu samo tri [[oružje|vatrena oružja]] i tri normalna oružja. Kasnije, igrač otključaje još dva oružja.  
Gameplay se velikim dijelom fokusira na pronalaženje [[ključ]]eva ili stvari kako bi se otvorila određena vrata ili prolazi kako bi igrač došao na sljedeću razinu. Manji dio gameplaya fokusira se na borbu sa čudovištima. Ponekad će zakonetke tj. puzle neće ovisiti o gameplayu ili ključu, već o igraču samom. Prije početka igre, igrač može izabrati željenu težinu igre, koja će utjecati na borbu s čudovištima, zagonetke i pronalaženje oružja i municije. James drži radio sa sobom kroz cijelu igru, koji mu pomaže da pronađe čudovište u njegovoj blizini kroz debelu i gustu [[magla|maglu]]. Također James okrene glavu prema čudovištu ili stvari kada ju ugleda. Kroz igru, dostupna su mu samo tri [[oružje|vatrena oružja]] i tri normalna oružja. Kasnije, igrač otključaje još dva oružja.  
Redak 43: Redak 43:


===''Letter from Silent Heaven'' (glavni scenarij)===
===''Letter from Silent Heaven'' (glavni scenarij)===
James Sunderland (Guy Cihi) dolazi u Silent Hill, nakon što mu je navodno preminula supruga Mary (Monica Taylor Horgan) poslala pismo u kojem piše da želi da se nađu u Silent Hillu. Mary je umrla tri godine prije početka igre.<ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref> Dok istražuje grad, naiđe na Angelu Orosco (Donna Burke), [[adolescencija|tinejdžericu]] koja traži svoju majku; Eddija Dombrowskija (David Schaufele), još jednog tinejdžera; i Lauru (Jacquelyn Brekenridge), osmogodišnjakinju koja se sprijateljila s Mary dok je bila živa te koja optužuje Jamesa da nikad nije volio Mary.<ref name="lostcharacters">{{cite book|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|publisher=[[Konami]]|language=Japanese|location=Japan|year=2003|pages=46–47|chapter=Silent Hill 2 Character Commentary|isbn=4-7571-8145-0|oclc=168084311}}</ref><ref name="IGNchar">{{cite web|url=http://ps2.ign.com/articles/097/097431p1.html |title=Meet the Characters and Monsters of Silent Hill 2 |publisher=IGN |date=2001-08-15 |accessdate=2007-08-08 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20071224201722/http://ps2.ign.com/articles/097/097431p1.html |archivedate=2007-12-24 |df= }}</ref><ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref>  James ubrzo nailazi na [[park]], u kojem upoznaje Mariu (Hogan), koja veoma simbolizira Mary, samo što ima drugačiju [[osobnost]] i [[odjeća|odjeću]]. Maria tvrdi kako nikad nije upoznala Mary te kako ne zna ni tko je sam James. Pošto je sama i nenaoružana, James i Maria nastavljaju dalje.<ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref>   
James Sunderland (Guy Cihi) dolazi u Silent Hill, nakon što mu je navodno preminula supruga Mary (Monica Taylor Horgan) poslala pismo u kojem piše da želi da se nađu u Silent Hillu. Mary je umrla tri godine prije početka igre.<ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref> Dok istražuje grad, naiđe na Angelu Orosco (Donna Burke), [[adolescencija|tinejdžericu]] koja traži svoju majku; Eddija Dombrowskija (David Schaufele), još jednog tinejdžera; i Lauru (Jacquelyn Brekenridge), osmogodišnjakinju koja se sprijateljila s Mary dok je bila živa te koja optužuje Jamesa da nikad nije volio Mary.<ref name="lostcharacters">{{Citiranje knjige|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|publisher=[[Konami]]|language=Japanese|location=Japan|year=2003|pages=46–47|chapter=Silent Hill 2 Character Commentary|isbn=4-7571-8145-0|oclc=168084311}}</ref><ref name="IGNchar">{{Citiranje web|url=http://ps2.ign.com/articles/097/097431p1.html |title=Meet the Characters and Monsters of Silent Hill 2 |publisher=IGN |date=2001-08-15 |accessdate=2007-08-08 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20071224201722/http://ps2.ign.com/articles/097/097431p1.html |archivedate=2007-12-24 |df= }}</ref><ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref>  James ubrzo nailazi na [[park]], u kojem upoznaje Mariu (Hogan), koja veoma simbolizira Mary, samo što ima drugačiju [[osobnost]] i [[odjeća|odjeću]]. Maria tvrdi kako nikad nije upoznala Mary te kako ne zna ni tko je sam James. Pošto je sama i nenaoružana, James i Maria nastavljaju dalje.<ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref>   


Ubrzo nailaze na Lauru, koju prate u [[bolnica|bolnicu]]. U istoj toj bolnici, James i Maria nađu se u zasjedi opasnog čudovišta Pyramid Heada. Maria pogiba dok James uspijeva pobjeći. James odluči istražiti sada napušteni [[hotel]] u kojem su Mary i on bili na odmoru. Na pola puta, James nalazi Mariu, živu i neozljeđenu u sobi za ormariće<ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref>  Tvrdi kako je uspjela pobjeći. Kasnije, Maryja opet pogiba, ali ju James opet pronalazi neozljeđenu, ovaj put u [[zatvor]]u iza rešetaka. Maria raspravlja o povijesti Jamesa i Maryje koju bi samo Mary znala. James nakon nekog vremena uspijeva naći način da ju oslobodi, no pronalazi Mariu mrtvu. Kasnije, James spašava Angelu od čudovišta koje je [[manifestacija]] njena oca koji ju je [[seksualno zlostavljanje|seksualno zlostavljao]]. Također otkriva da je Anglela ubila vlastitog oca u samoobrani. Također nailazi na Eddija, koji je u međuvremenu izgubio zdrav razum te priznaje da je ubio nasilnika koji ga je zlostavljao i njegovog psa prije no što je došao u Silent Hill. Kada Eddie pokuša ubiti Jamesa jer misli da mu se ruga, James ga ubije u samoobrani.
Ubrzo nailaze na Lauru, koju prate u [[bolnica|bolnicu]]. U istoj toj bolnici, James i Maria nađu se u zasjedi opasnog čudovišta Pyramid Heada. Maria pogiba dok James uspijeva pobjeći. James odluči istražiti sada napušteni [[hotel]] u kojem su Mary i on bili na odmoru. Na pola puta, James nalazi Mariu, živu i neozljeđenu u sobi za ormariće<ref>Silent Hill 2 – radnja igre</ref>  Tvrdi kako je uspjela pobjeći. Kasnije, Maryja opet pogiba, ali ju James opet pronalazi neozljeđenu, ovaj put u [[zatvor]]u iza rešetaka. Maria raspravlja o povijesti Jamesa i Maryje koju bi samo Mary znala. James nakon nekog vremena uspijeva naći način da ju oslobodi, no pronalazi Mariu mrtvu. Kasnije, James spašava Angelu od čudovišta koje je [[manifestacija]] njena oca koji ju je [[seksualno zlostavljanje|seksualno zlostavljao]]. Također otkriva da je Anglela ubila vlastitog oca u samoobrani. Također nailazi na Eddija, koji je u međuvremenu izgubio zdrav razum te priznaje da je ubio nasilnika koji ga je zlostavljao i njegovog psa prije no što je došao u Silent Hill. Kada Eddie pokuša ubiti Jamesa jer misli da mu se ruga, James ga ubije u samoobrani.
Redak 49: Redak 49:
Ponovno u hotelu, James pronalazi [[VHS|videokazetu]] koja otkriva kako je sam James ubio Mary te Maryjino pismo u izborniku postaje prazno.<ref name="Lakeview Hotel">Silent Hill 2 – radnja igre</ref> U drugoj sobi, nailazi na Angelu, koja je odustala od života, u nemoći da se riješi [[trauma|traume]]. Odšeta u [[vatra|vatru]] te više nije viđena. Pretpostavlja se da je izvršila [[samoubojstvo]]. Kasnije, James susreće dva Pyramid Heada koji opet ubijaju Mariu . James ubrzo shvaća kako je Pyramid Head ustvari proizvod njegove potsvjesti koju je trebao da bi ga kaznila zbog njegovih [[grijeh]]a. Također shvaća da su sva ostala čudovišta bazirana na njegovoj psihi i [[krivnja|krivnji]]. Maryjino pismo upotpunosti nestaje te dva Pyramid Heada počinjavaju samoubojstvo. James kreće prema krovu hotela, na kojem može, ovisno o izborima i postupcima igrača, susresti samu Mary ili Mariu prerušenu kao ona.
Ponovno u hotelu, James pronalazi [[VHS|videokazetu]] koja otkriva kako je sam James ubio Mary te Maryjino pismo u izborniku postaje prazno.<ref name="Lakeview Hotel">Silent Hill 2 – radnja igre</ref> U drugoj sobi, nailazi na Angelu, koja je odustala od života, u nemoći da se riješi [[trauma|traume]]. Odšeta u [[vatra|vatru]] te više nije viđena. Pretpostavlja se da je izvršila [[samoubojstvo]]. Kasnije, James susreće dva Pyramid Heada koji opet ubijaju Mariu . James ubrzo shvaća kako je Pyramid Head ustvari proizvod njegove potsvjesti koju je trebao da bi ga kaznila zbog njegovih [[grijeh]]a. Također shvaća da su sva ostala čudovišta bazirana na njegovoj psihi i [[krivnja|krivnji]]. Maryjino pismo upotpunosti nestaje te dva Pyramid Heada počinjavaju samoubojstvo. James kreće prema krovu hotela, na kojem može, ovisno o izborima i postupcima igrača, susresti samu Mary ili Mariu prerušenu kao ona.


Silent Hill 2 sadrži šest mogućih krajeva igre:<ref>{{cite book|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|publisher=[[Konami]]|language=Japanese|location=Japan|year=2003|pages=50–51|chapter=Silent Hill 2 Ending Analysis|isbn=4-7571-8145-0|oclc=168084311}}</ref>  
Silent Hill 2 sadrži šest mogućih krajeva igre:<ref>{{Citiranje knjige|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|publisher=[[Konami]]|language=Japanese|location=Japan|year=2003|pages=50–51|chapter=Silent Hill 2 Ending Analysis|isbn=4-7571-8145-0|oclc=168084311}}</ref>  


*'''"Leave"''': James ima zadnji susret s Mary, pročita njeno pismo te odlazi iz grada s Laurom.
*'''"Leave"''': James ima zadnji susret s Mary, pročita njeno pismo te odlazi iz grada s Laurom.
Redak 68: Redak 68:
== Razvoj ==
== Razvoj ==
[[Datoteka:Silent Hill 2 - James i čudovišta.png|thumb|"Bubble Head Nurses" dizajnirane su da predstavljaju Jamesovu seksualnu frustraciju.|right|220px]]
[[Datoteka:Silent Hill 2 - James i čudovišta.png|thumb|"Bubble Head Nurses" dizajnirane su da predstavljaju Jamesovu seksualnu frustraciju.|right|220px]]
Razvoj Silent Hilla 2 krenuo je u [[lipanj|lipnju]] [[1999.]] godine, odmah nakon uspjeha prijašnje igre.<ref name="satoresume">{{cite web|last=Sato |first=Takayoshi |title=My Resume |url=http://www.satoworks.com/Takayoshi_Sato_resume.html |archiveurl=https://www.webcitation.org/5vWbrogVB?url=http://www.satoworks.com/Takayoshi_Sato_resume.html |publisher=SatoWorks |archivedate=6 January 2011 |accessdate=18 June 2014 |deadurl=yes |df= }}</ref> Igru je napravio [[Team Silent]], produkcijski tim, koja je dio [[Konami Computer Entertainment Tokyo]]a.<ref name="E3 interview">{{cite web|url=http://ps2.ign.com/articles/094/094863p1.html |title=E3 2001: Silent Hill 2 Interview |date=17 May 2001 |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=26 December 2010 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20110525030314/http://ps2.ign.com/articles/094/094863p1.html |archivedate=25 May 2011 |df= }}</ref><ref>{{cite web |archiveurl=https://web.archive.org/web/20041012044127/http://www.konamityo.com/games/lineup/soft_ps2.html |archivedate=12 October 2004 |title=ゲームソフト プレイステーション2 |publisher=[[Konami Computer Entertainment Tokyo|Konami Computer Entertainment Tokyo, Inc.]]|url=http://www.konamityo.com/games/lineup/soft_ps2.html}}</ref> Priču je smislio CGI urednik Takayoshi Sato, koju je bazirao na [[novela|noveli]] [[pisca]] [[Fjodor Mihajlovič Dostojevski|Fjodora Mihajloviča Dostojevskia]] [[Zločin i kazna]] koja je objavljena [[1866.]] godine. Ostali članovi tima sastavili s<ref>{{cite web|url=http://top100.ign.com/2007/ign_top_game_97.html |title=IGN Top 100 Games 2007: 97 Silent Hill 2 |year=2007 |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=26 December 2010 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20100616184955/http://top100.ign.com/2007/ign_top_game_97.html |archivedate=16 June 2010 |df= }}</ref>u [[scenarij]] na toj ideji. Glavni pisci su Hiroyuki Owaku i Sato koji su osmislili [[dijalog]]e za ženske likove. Sato je izjavio kako je proračun igre bio oko 7 do 10 milijuna [[dolar]]a, što je dosta veći proračun od prijašnje igre, koji je imao proračun oko 2 do 5 milijuna dolara. Odluka da se napravi novi dio Silent Hilla je jednim dijelom bila [[financija|financijska]] odluka, pošto je prijašnja igra bila komercijalni uspjeh, ali i dijelom kreativna odluka, pošto je tim dobio razne nove ideje dok su radili prvu igru. Tim je dobio dozvolu da proizvedu igru za samo jednu igraču platformu.<ref name="satoint">{{cite web|url=http://coregamer.web.simplesnet.pt/sato.html |archiveurl=https://www.webcitation.org/5vWYyUN3u?url=http://coregamer.web.simplesnet.pt/sato.html |archivedate=6 January 2011 |title=Interview with Takayoshi Sato: Seizing New Creations |date=15 September 2009 |author=Dieubussy |publisher=Core Gamers |accessdate=6 January 2011 |deadurl=yes |df= }}</ref><ref name="gamasutra">{{cite web|url=http://www.gamasutra.com/view/feature/2382/silence_is_golden_takayoshi_.php |title=Silence Is Golden: Takayoshi Sato's Occidental Journey |author=[[Brandon Sheffield]] |date=25 August 2005 |work=[[Gamasutra]] |publisher=[[United Business Media|United Business Media LLC]] |accessdate=19 January 2011 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20110512030040/http://www.gamasutra.com/view/feature/2382/silence_is_golden_takayoshi_.php |archivedate=12 May 2011 |df= }}</ref><ref>{{cite web|url=http://8226.teacup.com/hill_nobu/bbs/1416 |archiveurl=https://www.webcitation.org/5s1yphuzf?url=http://8226.teacup.com/hill_nobu/bbs/1416 |archivedate=16 August 2010 |title=Nobu bbs: scenario writers |author=[[Masahiro Ito]] |date=14 April 2010 |accessdate=14 April 2010 |deadurl=yes |df= }}</ref> Pošto se nisu mogli dogovoriti oko [[Xbox]] konzole i tada još neobjavljene [[GameCube]] konzole, odlučili su se da će igru proizvesti za [[PlayStation 2]] konzolu. [[Producent]] Akihiro Imamura izjavio je kako je odluka također bila "poslovna želja, jer je PlayStation 2 sada u centru pažnje kao igrača konzola." Imamura pročitao je sve kritike i komentare na prvoj igri te ih se striktno držao tijekom izrade Silent Hilla 2. Procijenio je da je ukupno oko pedeset ljudi radilo na igri: dok je originalni tim od dvadeset ljudi ostao, morali su zaposliti još trideset ljudi iz Konami Computer Entertainment Tokya. Javnost je prvi dodir i pregled na igru dobila u [[ožujak|ožujku]] [[2001.]] za PlayStation 2 konzolu te je dobila pozitivne reakcije.<ref name="Imamura interview 2">{{cite web|url=http://xbox.ign.com/articles/092/092852p1.html |title=IGN Xbox Interviews Silent Hill 2 Producer Akihiro Imamura |date=2001-03-28 |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=2012-02-04 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20110911182029/http://xbox.ign.com/articles/092/092852p1.html |archivedate=2011-09-11 |df= }}</ref><ref>{{cite web|url=http://xbox.ign.com/articles/092/092944p1.html |title=TGS 2001: Silent Hill 2 Xbox Impressions |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |date=2001-03-29 |accessdate=2012-02-04 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20061230131224/http://xbox.ign.com/articles/092/092944p1.html |archivedate=2006-12-30 |df= }}</ref><ref>{{cite web|url=http://ps2.ign.com/articles/092/092925p1.html |title=TGS 2001: Silent Hill 2 Impressions |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |date=2001-03-29 |accessdate=2012-02-04 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070101233733/http://ps2.ign.com/articles/092/092925p1.html |archivedate=2007-01-01 |df= }}</ref>
Razvoj Silent Hilla 2 krenuo je u [[lipanj|lipnju]] [[1999.]] godine, odmah nakon uspjeha prijašnje igre.<ref name="satoresume">{{Citiranje web|last=Sato |first=Takayoshi |title=My Resume |url=http://www.satoworks.com/Takayoshi_Sato_resume.html |archiveurl=https://www.webcitation.org/5vWbrogVB?url=http://www.satoworks.com/Takayoshi_Sato_resume.html |publisher=SatoWorks |archivedate=6 January 2011 |accessdate=18 June 2014 |deadurl=yes |df= }}</ref> Igru je napravio [[Team Silent]], produkcijski tim, koja je dio [[Konami Computer Entertainment Tokyo]]a.<ref name="E3 interview">{{Citiranje web|url=http://ps2.ign.com/articles/094/094863p1.html |title=E3 2001: Silent Hill 2 Interview |date=17 May 2001 |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=26 December 2010 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20110525030314/http://ps2.ign.com/articles/094/094863p1.html |archivedate=25 May 2011 |df= }}</ref><ref>{{Citiranje web |archiveurl=https://web.archive.org/web/20041012044127/http://www.konamityo.com/games/lineup/soft_ps2.html |archivedate=12 October 2004 |title=ゲームソフト プレイステーション2 |publisher=[[Konami Computer Entertainment Tokyo|Konami Computer Entertainment Tokyo, Inc.]]|url=http://www.konamityo.com/games/lineup/soft_ps2.html}}</ref> Priču je smislio CGI urednik Takayoshi Sato, koju je bazirao na [[novela|noveli]] [[pisca]] [[Fjodor Mihajlovič Dostojevski|Fjodora Mihajloviča Dostojevskia]] [[Zločin i kazna]] koja je objavljena [[1866.]] godine. Ostali članovi tima sastavili s<ref>{{Citiranje web|url=http://top100.ign.com/2007/ign_top_game_97.html |title=IGN Top 100 Games 2007: 97 Silent Hill 2 |year=2007 |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=26 December 2010 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20100616184955/http://top100.ign.com/2007/ign_top_game_97.html |archivedate=16 June 2010 |df= }}</ref>u [[scenarij]] na toj ideji. Glavni pisci su Hiroyuki Owaku i Sato koji su osmislili [[dijalog]]e za ženske likove. Sato je izjavio kako je proračun igre bio oko 7 do 10 milijuna [[dolar]]a, što je dosta veći proračun od prijašnje igre, koji je imao proračun oko 2 do 5 milijuna dolara. Odluka da se napravi novi dio Silent Hilla je jednim dijelom bila [[financija|financijska]] odluka, pošto je prijašnja igra bila komercijalni uspjeh, ali i dijelom kreativna odluka, pošto je tim dobio razne nove ideje dok su radili prvu igru. Tim je dobio dozvolu da proizvedu igru za samo jednu igraču platformu.<ref name="satoint">{{Citiranje web|url=http://coregamer.web.simplesnet.pt/sato.html |archiveurl=https://www.webcitation.org/5vWYyUN3u?url=http://coregamer.web.simplesnet.pt/sato.html |archivedate=6 January 2011 |title=Interview with Takayoshi Sato: Seizing New Creations |date=15 September 2009 |author=Dieubussy |publisher=Core Gamers |accessdate=6 January 2011 |deadurl=yes |df= }}</ref><ref name="gamasutra">{{Citiranje web|url=http://www.gamasutra.com/view/feature/2382/silence_is_golden_takayoshi_.php |title=Silence Is Golden: Takayoshi Sato's Occidental Journey |author=[[Brandon Sheffield]] |date=25 August 2005 |work=[[Gamasutra]] |publisher=[[United Business Media|United Business Media LLC]] |accessdate=19 January 2011 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20110512030040/http://www.gamasutra.com/view/feature/2382/silence_is_golden_takayoshi_.php |archivedate=12 May 2011 |df= }}</ref><ref>{{Citiranje web|url=http://8226.teacup.com/hill_nobu/bbs/1416 |archiveurl=https://www.webcitation.org/5s1yphuzf?url=http://8226.teacup.com/hill_nobu/bbs/1416 |archivedate=16 August 2010 |title=Nobu bbs: scenario writers |author=[[Masahiro Ito]] |date=14 April 2010 |accessdate=14 April 2010 |deadurl=yes |df= }}</ref> Pošto se nisu mogli dogovoriti oko [[Xbox]] konzole i tada još neobjavljene [[GameCube]] konzole, odlučili su se da će igru proizvesti za [[PlayStation 2]] konzolu. [[Producent]] Akihiro Imamura izjavio je kako je odluka također bila "poslovna želja, jer je PlayStation 2 sada u centru pažnje kao igrača konzola." Imamura pročitao je sve kritike i komentare na prvoj igri te ih se striktno držao tijekom izrade Silent Hilla 2. Procijenio je da je ukupno oko pedeset ljudi radilo na igri: dok je originalni tim od dvadeset ljudi ostao, morali su zaposliti još trideset ljudi iz Konami Computer Entertainment Tokya. Javnost je prvi dodir i pregled na igru dobila u [[ožujak|ožujku]] [[2001.]] za PlayStation 2 konzolu te je dobila pozitivne reakcije.<ref name="Imamura interview 2">{{Citiranje web|url=http://xbox.ign.com/articles/092/092852p1.html |title=IGN Xbox Interviews Silent Hill 2 Producer Akihiro Imamura |date=2001-03-28 |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=2012-02-04 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20110911182029/http://xbox.ign.com/articles/092/092852p1.html |archivedate=2011-09-11 |df= }}</ref><ref>{{Citiranje web|url=http://xbox.ign.com/articles/092/092944p1.html |title=TGS 2001: Silent Hill 2 Xbox Impressions |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |date=2001-03-29 |accessdate=2012-02-04 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20061230131224/http://xbox.ign.com/articles/092/092944p1.html |archivedate=2006-12-30 |df= }}</ref><ref>{{Citiranje web|url=http://ps2.ign.com/articles/092/092925p1.html |title=TGS 2001: Silent Hill 2 Impressions |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |date=2001-03-29 |accessdate=2012-02-04 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070101233733/http://ps2.ign.com/articles/092/092925p1.html |archivedate=2007-01-01 |df= }}</ref>


Silent Hill 2 dijeli istu atmosferu i [[psihologija|psihološki]] [[horor]] kao prijašnja igra - Silent Hill. Pošto je tim imao snažno znanje na atmosferu i ambijent iz prve igre, odlučili su prvo raditi na samoj priči pa na dizajniranju grada.<ref name="Imamura interview">{{cite web|url=http://ps2.ign.com/articles/097/097467p1.html |title=Silent Hill 2's Producer Akihito Imamura Not So Silent |date=2001-08-17 |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=2012-02-06 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070620131721/http://ps2.ign.com/articles/097/097467p1.html |archivedate=2007-06-20 |df= }}</ref> Tada unaprijeđen PlayStation 2 [[hardver]] dopustio im je da stvore jači i bolji efekt guste i debele magle.<ref name="lostcharacters"/><ref>{{cite book|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|language=Japanese|publisher=[[Konami]]|location=Japan|year=2003|pages=100–101|isbn=4-7571-8145-0}}</ref><ref>{{cite book|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|language=Japanese|publisher=[[Konami]]|location=Japan|year=2003|pages=100–101|isbn=4-7571-8145-0}}</ref> Na primjer, čudovište se ne može uočiti ni kada je blizu, tek kada dođe direktno ispred igrača. Što se tiče kamera, tim se mučio oko perspektive koja se konstantno mijenja, ili miče s obzirom na prostoriju ili neko drugo mjesto. Psihološki elementi, tipa Maryjino pismo postepeno nestaje iz izbornika i sam [[simbolizam]], također je dospio u igru. Tim je također htio da se Silent Hillov protagonist, "odrazi na zlo", za razliku od protagonista prve igre, koji se mučio da to postigne.
Silent Hill 2 dijeli istu atmosferu i [[psihologija|psihološki]] [[horor]] kao prijašnja igra - Silent Hill. Pošto je tim imao snažno znanje na atmosferu i ambijent iz prve igre, odlučili su prvo raditi na samoj priči pa na dizajniranju grada.<ref name="Imamura interview">{{Citiranje web|url=http://ps2.ign.com/articles/097/097467p1.html |title=Silent Hill 2's Producer Akihito Imamura Not So Silent |date=2001-08-17 |author=IGN Staff |work=[[IGN]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |accessdate=2012-02-06 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070620131721/http://ps2.ign.com/articles/097/097467p1.html |archivedate=2007-06-20 |df= }}</ref> Tada unaprijeđen PlayStation 2 [[hardver]] dopustio im je da stvore jači i bolji efekt guste i debele magle.<ref name="lostcharacters"/><ref>{{Citiranje knjige|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|language=Japanese|publisher=[[Konami]]|location=Japan|year=2003|pages=100–101|isbn=4-7571-8145-0}}</ref><ref>{{Citiranje knjige|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|language=Japanese|publisher=[[Konami]]|location=Japan|year=2003|pages=100–101|isbn=4-7571-8145-0}}</ref> Na primjer, čudovište se ne može uočiti ni kada je blizu, tek kada dođe direktno ispred igrača. Što se tiče kamera, tim se mučio oko perspektive koja se konstantno mijenja, ili miče s obzirom na prostoriju ili neko drugo mjesto. Psihološki elementi, tipa Maryjino pismo postepeno nestaje iz izbornika i sam [[simbolizam]], također je dospio u igru. Tim je također htio da se Silent Hillov protagonist, "odrazi na zlo", za razliku od protagonista prve igre, koji se mučio da to postigne.


Što se tiče umjetničkog stila igre, umjetnike su privukli mnogi uzori: radovi [[film]]skih [[redatelj]]a [[David Cronenberg|Davida Cronenberga]], [[David Fincher|Davida Finchera]], [[David Lynch|Davida Lyncha]] i  [[Alfred Hitchcock|Alfreda Hitchcocka]]. Uz to, [[psihološki horor|psihološki horor]] filmovi iz [[1990-te|90-tih]], kao što je ''[[Jakobova ljestvica]]'', i [[slikar|slikari]] [[Francis Bacon]], [[Rembrandt]] i [[Andrew Wyeth]]. Rano u projektu, proučili su igru [[Tomb Raider]], i njezinu kreaciju 3D okoline. Drugi uzori za igru uključuje druge horor igre, tipa [[Alone in the Dark]], sama prva Silent Hill igra, i jedan japanski [[strip]], tj. [[manga]]. Dok su radili na dizajnu likova, Sato i njegov tim skicirali su ljudsko lice s puno drugačijih izražaja. Da bi bolje shvatili ljudsku konstrukciju lica, crtali su razna ljudska lica iz drugačijih kutova, profila i udaljenosti. Kasnije su ih napravili na računalu, te se jedno lice sastojalo od šest tisuča [[mnogokut|mnogokuta]]; Zatim su licu dodali teksturu. Animacija likova uključujući njihove kretnje, pomicanje usta, izrazi lica itd. napravljeno je uživo. tj. glumci su radili pokrete koji su se kasnije animirali. Masahiro Ito dizajnirao je čudovišta Silent Hill 2 igre. Čudovišta su također zvana tj. shvaćena kao "element čovječanstva". U većini slučajeva, čudovišta su bazirana na psihi lika. Na primjer, čudovište Pyramid Head nastao je kao Jamesova iluzija i osoba koja je tu da ga kazni za grijehe koje je počinio. Još jedan primjer je [[apstraktna umjetnost|apstraktno]] čudovište "Apstract Daddy" koje predstavlja Angelinog oca koji ju je zlostavljao u djetinjstvu.
Što se tiče umjetničkog stila igre, umjetnike su privukli mnogi uzori: radovi [[film]]skih [[redatelj]]a [[David Cronenberg|Davida Cronenberga]], [[David Fincher|Davida Finchera]], [[David Lynch|Davida Lyncha]] i  [[Alfred Hitchcock|Alfreda Hitchcocka]]. Uz to, [[psihološki horor|psihološki horor]] filmovi iz [[1990-te|90-tih]], kao što je ''[[Jakobova ljestvica]]'', i [[slikar|slikari]] [[Francis Bacon]], [[Rembrandt]] i [[Andrew Wyeth]]. Rano u projektu, proučili su igru [[Tomb Raider]], i njezinu kreaciju 3D okoline. Drugi uzori za igru uključuje druge horor igre, tipa [[Alone in the Dark]], sama prva Silent Hill igra, i jedan japanski [[strip]], tj. [[manga]]. Dok su radili na dizajnu likova, Sato i njegov tim skicirali su ljudsko lice s puno drugačijih izražaja. Da bi bolje shvatili ljudsku konstrukciju lica, crtali su razna ljudska lica iz drugačijih kutova, profila i udaljenosti. Kasnije su ih napravili na računalu, te se jedno lice sastojalo od šest tisuča [[mnogokut|mnogokuta]]; Zatim su licu dodali teksturu. Animacija likova uključujući njihove kretnje, pomicanje usta, izrazi lica itd. napravljeno je uživo. tj. glumci su radili pokrete koji su se kasnije animirali. Masahiro Ito dizajnirao je čudovišta Silent Hill 2 igre. Čudovišta su također zvana tj. shvaćena kao "element čovječanstva". U većini slučajeva, čudovišta su bazirana na psihi lika. Na primjer, čudovište Pyramid Head nastao je kao Jamesova iluzija i osoba koja je tu da ga kazni za grijehe koje je počinio. Još jedan primjer je [[apstraktna umjetnost|apstraktno]] čudovište "Apstract Daddy" koje predstavlja Angelinog oca koji ju je zlostavljao u djetinjstvu.


Silent Hill 2 također uključuje reference iz stvarnog života.<ref>{{cite book|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|publisher=[[Konami]]|language=Japanese|year=2003|location=Japan|page=93|chapter=VII: The Chariot|isbn=4-7571-8145-0|oclc=168084311}}</ref><ref>{{cite news|title=Silent Hill: Too Close to Home? |url=http://uk.ps2.ign.com/articles/094/094441p1.html |publisher=IGN |date=2001-05-11 |accessdate=2007-02-09 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070526061829/http://uk.ps2.ign.com/articles/094/094441p1.html |archivedate=2007-05-26 |df= }}</ref> U originalnom scenariju, kreatori dizajnirali su likove Mary i Jamesa s dvije osobnosti: Marijina druga osobnost je "Mary", referenca na Mary Jane Kelly, zadnju žrtvu [[Jack Trbosjek|Jacka Trbosjeka]], dok je Jamesova druga osobnost "Joseph", reference na jednog od sumnjivaca za identitet Jacks Trbosjeka. Eddie Dombrowski je dobio ime po glumcu [[Eddie Murphy|Eddiju Murphyju]], ali je navodno dizajniran s [[optimizam|optimističkom]] osobnosti. Ime Angele Orosco referenca je na ime Angele Bennett, ime [[protagonist]]a fima iz [[1995.]] godine, ''Mreža''.
Silent Hill 2 također uključuje reference iz stvarnog života.<ref>{{Citiranje knjige|script-title=ja:サイレントヒル3公式完全攻略ガイド: 失われた記憶-サイレントヒル・クロニクル-。|trans-title=Silent Hill 3 Official Strategy Guide / Lost Memories: Silent Hill Chronicle|publisher=[[Konami]]|language=Japanese|year=2003|location=Japan|page=93|chapter=VII: The Chariot|isbn=4-7571-8145-0|oclc=168084311}}</ref><ref>{{Citiranje novina|title=Silent Hill: Too Close to Home? |url=http://uk.ps2.ign.com/articles/094/094441p1.html |publisher=IGN |date=2001-05-11 |accessdate=2007-02-09 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070526061829/http://uk.ps2.ign.com/articles/094/094441p1.html |archivedate=2007-05-26 |df= }}</ref> U originalnom scenariju, kreatori dizajnirali su likove Mary i Jamesa s dvije osobnosti: Marijina druga osobnost je "Mary", referenca na Mary Jane Kelly, zadnju žrtvu [[Jack Trbosjek|Jacka Trbosjeka]], dok je Jamesova druga osobnost "Joseph", reference na jednog od sumnjivaca za identitet Jacks Trbosjeka. Eddie Dombrowski je dobio ime po glumcu [[Eddie Murphy|Eddiju Murphyju]], ali je navodno dizajniran s [[optimizam|optimističkom]] osobnosti. Ime Angele Orosco referenca je na ime Angele Bennett, ime [[protagonist]]a fima iz [[1995.]] godine, ''Mreža''.


Priča se bazira tj. u priču su uključeni mnoge [[zrelost|odrasle]] teme, koje uključuju: smrt, trauma, silovanje, krivnja, egzistencijalizam, nasilničko ponašanje, obiteljsko nasilje, incest, usamljenost, tjelesna slika, ubojstvo, zlouporaba supstancija, bol, moral, tugu, zlostavljanje (tjelesno, seksualno itd.), gubitak voljenih, odnosnih pitanja, eutanazije, samozavaravanje i seksualnost među ostalima.
Priča se bazira tj. u priču su uključeni mnoge [[zrelost|odrasle]] teme, koje uključuju: smrt, trauma, silovanje, krivnja, egzistencijalizam, nasilničko ponašanje, obiteljsko nasilje, incest, usamljenost, tjelesna slika, ubojstvo, zlouporaba supstancija, bol, moral, tugu, zlostavljanje (tjelesno, seksualno itd.), gubitak voljenih, odnosnih pitanja, eutanazije, samozavaravanje i seksualnost među ostalima.
Redak 83: Redak 83:


== Objava ==
== Objava ==
Silent Hill 2 je prvo objavljena [[24. rujna]] [[2001.]] godine u [[Sjeverna Amerika|Sjevernoj Americi]], pa u [[Japan]]u, [[27. rujna]] [[2001.]] godine, i konačno u [[Europa|Europi]], [[23. studenog]] [[2001.]] godine.<ref name="PS2 release">{{cite web|url=http://www.gamespot.com/reviews/silent-hill-2-review/1900-2814382/ |title=Silent Hill 2 for PlayStation 2 |work=[[GameSpot]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2010-04-23 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20140816054156/http://www.gamespot.com/reviews/silent-hill-2-review/1900-2814382/ |archivedate=2014-08-16 |df= }}</ref> Originalno europsko izdanje također je sadržavalo i drugi disk:  "Making-of", [[DVD]] s raznim snimkama, fotografijama i crtežima tijekom rađenja igre.<ref>{{cite news|title=Silent Hill 2 special edition in Europe |url=http://www.ps2fantasy.com/news/200111/1005043586.php |publisher=PS2Fantasy |date=2001-11-06 |accessdate=2007-01-23 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20061119133318/http://www.ps2fantasy.com/news/200111/1005043586.php |archivedate=2006-11-19 |df= }}</ref>
Silent Hill 2 je prvo objavljena [[24. rujna]] [[2001.]] godine u [[Sjeverna Amerika|Sjevernoj Americi]], pa u [[Japan]]u, [[27. rujna]] [[2001.]] godine, i konačno u [[Europa|Europi]], [[23. studenog]] [[2001.]] godine.<ref name="PS2 release">{{Citiranje web|url=http://www.gamespot.com/reviews/silent-hill-2-review/1900-2814382/ |title=Silent Hill 2 for PlayStation 2 |work=[[GameSpot]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2010-04-23 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20140816054156/http://www.gamespot.com/reviews/silent-hill-2-review/1900-2814382/ |archivedate=2014-08-16 |df= }}</ref> Originalno europsko izdanje također je sadržavalo i drugi disk:  "Making-of", [[DVD]] s raznim snimkama, fotografijama i crtežima tijekom rađenja igre.<ref>{{Citiranje novina|title=Silent Hill 2 special edition in Europe |url=http://www.ps2fantasy.com/news/200111/1005043586.php |publisher=PS2Fantasy |date=2001-11-06 |accessdate=2007-01-23 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20061119133318/http://www.ps2fantasy.com/news/200111/1005043586.php |archivedate=2006-11-19 |df= }}</ref>
=== Produljena verzija ===
=== Produljena verzija ===
Produljena verzija igre objavljena je za [[Xbox]] konzolu u Sjevernoj Americi, [[20. prosinca]] [[2001.]] godine, u Japanu [[22. veljače]] [[2002.]] godine, i u Europi [[14. listopada]] [[2002.]] godine.<ref name="Xbox release">{{cite web|url=http://www.gamespot.com/xbox/adventure/silenthill2restlessdreams/similar.html?mode=versions|title=Silent Hill 2 for Xbox|work=[[GameSpot]]|publisher=[[CBS Interactive]]|accessdate=2010-04-23}}</ref> Svaka regija imala je drugačije titlove; "Poem of the Last Moment" u Japanu, "Restless Dreams" u Sjevernoj Americi, i "Inner Fears" u Europi.<ref name="Eurogamer">{{cite web|author=Reed, Kristin |url=http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=3918 |title=Silent Hill 2: Inner Fears Review |work=[[Eurogamer]] |publisher=Eurogamer Network |date=2002-10-02 |accessdate=2010-05-30 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070930014519/http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=3918 |archivedate=2007-09-30 |df= }}</ref> Ovo izdanje igre sadržavalo je dodatni scenenario "Born From a Wish" s dodatnom pričom o Mariom podrijetlu prije upoznavanja Jamesa. Kasnije je igra ponovno objavljivana kao "Greatest Hits" na PlayStation 2 konzoli. Creature Labs razvili su igru za [[Microsoft Windows]], koju je [[Konami]] objavio u [[prosinac|prosincu]] [[2002.]] godine.<ref name="creature">{{cite book |title=Silent Hill 2 Manual |section=Credits |page=24 |date=2 December 2002 |publisher=[[Konami|Konami of America, Inc.]]}}</ref><ref name="GS">{{cite web|title=Silent Hill 2 |work=[[GameSpy]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |url=http://pc.gamespy.com/pc/silent-hill-2/ |accessdate=August 5, 2007 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070711213952/http://pc.gamespy.com/pc/silent-hill-2/ |archivedate=July 11, 2007 |df= }}</ref> Računalna verzija sadržavala je brzo spremanje igre i kratke najave za igru Silent Hill 3.
Produljena verzija igre objavljena je za [[Xbox]] konzolu u Sjevernoj Americi, [[20. prosinca]] [[2001.]] godine, u Japanu [[22. veljače]] [[2002.]] godine, i u Europi [[14. listopada]] [[2002.]] godine.<ref name="Xbox release">{{Citiranje web|url=http://www.gamespot.com/xbox/adventure/silenthill2restlessdreams/similar.html?mode=versions|title=Silent Hill 2 for Xbox|work=[[GameSpot]]|publisher=[[CBS Interactive]]|accessdate=2010-04-23}}</ref> Svaka regija imala je drugačije titlove; "Poem of the Last Moment" u Japanu, "Restless Dreams" u Sjevernoj Americi, i "Inner Fears" u Europi.<ref name="Eurogamer">{{Citiranje web|author=Reed, Kristin |url=http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=3918 |title=Silent Hill 2: Inner Fears Review |work=[[Eurogamer]] |publisher=Eurogamer Network |date=2002-10-02 |accessdate=2010-05-30 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070930014519/http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=3918 |archivedate=2007-09-30 |df= }}</ref> Ovo izdanje igre sadržavalo je dodatni scenenario "Born From a Wish" s dodatnom pričom o Mariom podrijetlu prije upoznavanja Jamesa. Kasnije je igra ponovno objavljivana kao "Greatest Hits" na PlayStation 2 konzoli. Creature Labs razvili su igru za [[Microsoft Windows]], koju je [[Konami]] objavio u [[prosinac|prosincu]] [[2002.]] godine.<ref name="creature">{{Citiranje knjige |title=Silent Hill 2 Manual |section=Credits |page=24 |date=2 December 2002 |publisher=[[Konami|Konami of America, Inc.]]}}</ref><ref name="GS">{{Citiranje web|title=Silent Hill 2 |work=[[GameSpy]] |publisher=IGN Entertainment, Inc. |url=http://pc.gamespy.com/pc/silent-hill-2/ |accessdate=August 5, 2007 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070711213952/http://pc.gamespy.com/pc/silent-hill-2/ |archivedate=July 11, 2007 |df= }}</ref> Računalna verzija sadržavala je brzo spremanje igre i kratke najave za igru Silent Hill 3.


Godine [[2006.]], Konami je ponovno objavio Silent Hill 2, ali ovaj put u kompletu sa igrama Silent Hill 3 i Silent Hill 4: The Room. Objavljene su u posebnom kompletu jedino u Europi i Japanu pod nazivom ''"The Silent Hill Collection"''. ''[[Silent Hill HD Collection]]'', komplet igara koji se sastoji od Silent Hilla 2 i Silent Hilla 3, ovoga puta u visokoj rezoluciji, objavljen je za [[PlayStation 3]] i [[Xbox 360]] konzole, [[20. ožujka]] [[2012.]] godine. Također, pored visoke rezolucije, sadržavale su i nove glasove za glumce.<ref>{{cite web|url=http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-23-silent-hill-hd-collection-has-original-silent-hill-2-voices |title=Silent Hill HD Collection has original Silent Hill 2 voices |date=2011-11-23 |author=Yin-Poole, Wesley |work=[[Eurogamer]] |publisher=Eurogamer Network |accessdate=2012-02-10 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20120216142852/http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-23-silent-hill-hd-collection-has-original-silent-hill-2-voices |archivedate=2012-02-16 |df= }}</ref> Komplet je naišao na jako loše kritike, zbog previše problema oko igre.<ref>{{cite web|url=http://www.destructoid.com/review-silent-hill-hd-collection-224478.phtml |title=Review: Silent Hill HD Collection |publisher=Destructoid |date= |accessdate=2014-02-26 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20140226075547/http://www.destructoid.com/review-silent-hill-hd-collection-224478.phtml |archivedate=2014-02-26 |df= }}</ref><ref>{{cite web|url=http://www.metacritic.com/game/playstation-3/silent-hill-hd-collection |title=Silent Hill HD Collection for PlayStation 3 Reviews |publisher=Metacritic |date= |accessdate=2014-02-26 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20140424065257/http://www.metacritic.com/game/playstation-3/silent-hill-hd-collection |archivedate=2014-04-24 |df= }}</ref>
Godine [[2006.]], Konami je ponovno objavio Silent Hill 2, ali ovaj put u kompletu sa igrama Silent Hill 3 i Silent Hill 4: The Room. Objavljene su u posebnom kompletu jedino u Europi i Japanu pod nazivom ''"The Silent Hill Collection"''. ''[[Silent Hill HD Collection]]'', komplet igara koji se sastoji od Silent Hilla 2 i Silent Hilla 3, ovoga puta u visokoj rezoluciji, objavljen je za [[PlayStation 3]] i [[Xbox 360]] konzole, [[20. ožujka]] [[2012.]] godine. Također, pored visoke rezolucije, sadržavale su i nove glasove za glumce.<ref>{{Citiranje web|url=http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-23-silent-hill-hd-collection-has-original-silent-hill-2-voices |title=Silent Hill HD Collection has original Silent Hill 2 voices |date=2011-11-23 |author=Yin-Poole, Wesley |work=[[Eurogamer]] |publisher=Eurogamer Network |accessdate=2012-02-10 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20120216142852/http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-23-silent-hill-hd-collection-has-original-silent-hill-2-voices |archivedate=2012-02-16 |df= }}</ref> Komplet je naišao na jako loše kritike, zbog previše problema oko igre.<ref>{{Citiranje web|url=http://www.destructoid.com/review-silent-hill-hd-collection-224478.phtml |title=Review: Silent Hill HD Collection |publisher=Destructoid |date= |accessdate=2014-02-26 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20140226075547/http://www.destructoid.com/review-silent-hill-hd-collection-224478.phtml |archivedate=2014-02-26 |df= }}</ref><ref>{{Citiranje web|url=http://www.metacritic.com/game/playstation-3/silent-hill-hd-collection |title=Silent Hill HD Collection for PlayStation 3 Reviews |publisher=Metacritic |date= |accessdate=2014-02-26 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20140424065257/http://www.metacritic.com/game/playstation-3/silent-hill-hd-collection |archivedate=2014-04-24 |df= }}</ref>


== Recenzije ==
== Recenzije ==
Silent Hill 2 zadobio je mnoge pohvale, i od kritičara i od igrača. Uspio se prodati preko jedan milijun primjeraka, nakon samo mjesec dana u Sjevernoj Americi, Japanu i Europi, s najviše kopija prodanih u Sjevernoj Ameiric. Na [[internet]]skoj stranici Metacritic, ima prosječnu ocjenu 89 od 100 za PlayStation 2 verziju, 84 od 100 za Xbox verziju, i 70 od 100 za računalnu verziju.<ref name="MC PS2">{{cite web|url=http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/silenthill2 |title=Silent Hill 2 - PS2 |work=[[Metacritic]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2007-02-07 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070128204718/http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/silenthill2 |archivedate=2007-01-28 |df= }}</ref><ref name="MC Xbox">{{cite web|url=http://www.metacritic.com/game/xbox/silent-hill-2-restless-dreams |title=Silent Hill 2: Restless Dreams - Xbox |work=[[Metacritic]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2012-02-08 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20111209162732/http://www.metacritic.com/game/xbox/silent-hill-2-restless-dreams |archivedate=2011-12-09 |df= }}</ref> <ref name="MC PC">{{cite web|url=http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/silenthill2 |title=Silent Hill 2 - PC |work=[[Metacritic]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2007-02-07 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070129021536/http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/silenthill2 |archivedate=2007-01-29 |df= }}</ref>
Silent Hill 2 zadobio je mnoge pohvale, i od kritičara i od igrača. Uspio se prodati preko jedan milijun primjeraka, nakon samo mjesec dana u Sjevernoj Americi, Japanu i Europi, s najviše kopija prodanih u Sjevernoj Ameiric. Na [[internet]]skoj stranici Metacritic, ima prosječnu ocjenu 89 od 100 za PlayStation 2 verziju, 84 od 100 za Xbox verziju, i 70 od 100 za računalnu verziju.<ref name="MC PS2">{{Citiranje web|url=http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/silenthill2 |title=Silent Hill 2 - PS2 |work=[[Metacritic]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2007-02-07 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070128204718/http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/silenthill2 |archivedate=2007-01-28 |df= }}</ref><ref name="MC Xbox">{{Citiranje web|url=http://www.metacritic.com/game/xbox/silent-hill-2-restless-dreams |title=Silent Hill 2: Restless Dreams - Xbox |work=[[Metacritic]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2012-02-08 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20111209162732/http://www.metacritic.com/game/xbox/silent-hill-2-restless-dreams |archivedate=2011-12-09 |df= }}</ref> <ref name="MC PC">{{Citiranje web|url=http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/silenthill2 |title=Silent Hill 2 - PC |work=[[Metacritic]] |publisher=[[CBS Interactive]] |accessdate=2007-02-07 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20070129021536/http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/silenthill2 |archivedate=2007-01-29 |df= }}</ref>


Danas, Silent Hill 2 smatra se najboljom [[horor]] igrom svih vremena, zbog svoje priče, korištenja [[metafora|metafore]], psihološkog horora, i temama. Završila je na prvom mjestu kao najstrašnija horor igra na stranici X-Play, [[2006.]] godine. Godine [[2009.]], IGN uvrtstio ju je u pet najboljih horor igara nakon [[2000.]] godine, i u dvanaest najboljih igara za PlayStation 2 konzolu ikada.<ref>{{cite news |title=The Scariest Games of All Time|url=http://g4tv.com/thefeed/blog/post/658946/X-Play-Top-10-Scariest-Games.html|author=D'Alonzo, Mike|publisher= G4TV|date= 2006-10-25|accessdate=2010-06-13}}</ref><ref>{{cite news|author=Andrew Reiner |title=The Top 25 Horror Games Of All Time |url=http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/11/26/the-top-25-horror-games-of-all-time.aspx?PostPageIndex=5 |work=[[Game Informer]] |publisher=[[Game Informer]] |date=2014-11-26 |accessdate=2015-07-27 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20150818051108/http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/11/26/the-top-25-horror-games-of-all-time.aspx?PostPageIndex=5 |archivedate=2015-08-18 |df= }}</ref>
Danas, Silent Hill 2 smatra se najboljom [[horor]] igrom svih vremena, zbog svoje priče, korištenja [[metafora|metafore]], psihološkog horora, i temama. Završila je na prvom mjestu kao najstrašnija horor igra na stranici X-Play, [[2006.]] godine. Godine [[2009.]], IGN uvrtstio ju je u pet najboljih horor igara nakon [[2000.]] godine, i u dvanaest najboljih igara za PlayStation 2 konzolu ikada.<ref>{{Citiranje novina |title=The Scariest Games of All Time|url=http://g4tv.com/thefeed/blog/post/658946/X-Play-Top-10-Scariest-Games.html|author=D'Alonzo, Mike|publisher= G4TV|date= 2006-10-25|accessdate=2010-06-13}}</ref><ref>{{Citiranje novina|author=Andrew Reiner |title=The Top 25 Horror Games Of All Time |url=http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/11/26/the-top-25-horror-games-of-all-time.aspx?PostPageIndex=5 |work=[[Game Informer]] |publisher=[[Game Informer]] |date=2014-11-26 |accessdate=2015-07-27 |deadurl=no |archiveurl=https://web.archive.org/web/20150818051108/http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/11/26/the-top-25-horror-games-of-all-time.aspx?PostPageIndex=5 |archivedate=2015-08-18 |df= }}</ref>


== Izvori ==
== Izvori ==

Posljednja izmjena od 14. travanj 2022. u 03:05

Silent Hill 2
Script error: No such module "InfoboxSlika".
ProizvođačTeam Silent
Izdavač(i)Konami Digital Entertainment
Redatelj(i)Masashi Tsuboyama
Producent(i)Akihiro Imamura
Pisac/pisciHiroyuki Owaku
Umjetnik/umjetniciMasahiro Ito
Skladatelj(i)Akira Yamaoka
SerijalSilent Hill
Žanr(ovi)Survival horror
PlatformaPlayStation 2, Xbox, Microsoft Windows


Silent Hill 2 je survival horror videoigra, koju je objavio Konami, a napravio Team Silent, za PlayStation 2 konzolu. Igra je objavljena 24. rujna 2001. godine te je drugi dio Silent Hill serijala. Proširena verzija koja sadrži dodatni scenarij i druge dodatke je objavljena za Xbox konzolu u prosincu iste godine. Godine 2002., igra je objavljena i za Windows operativni sistem. Ponovno je objavljena 2012. godine, u visokoj rezoluciji kao dio Silent Hill HD Collection igre, zajedno s igrom Silent Hill 3, za PlayStation 3 i Xbox 360.

Iako se radnja odvija u istoimenom gradu, Silent Hill 2 nije direktni nastavak prve igrice. Umjesto toga, priča prati Jamesa Sunderlanda, koji dolazi u grad, nakon što je primio pismo od njegove preminule supruge Mary, koje govori da ga čeka u Silent Hillu. Zajedno s Mariom, misterioznom ženom koju James sreće, traži Mary i otkriva mračne tajne o samom sebi te o smrti svoje supruge . Dodatni materijal sadrži novi scenarij "Born From a Wish" koji prati Mariu prije no što sretne Jamesa.

Silent Hill 2 koristi perspektivu u trećoj osobi te se jako bazira na traženju stvari i rješavanju zagonetki pa borbi. Uključuje psihološke aspekte poput postupnog nestanka Maryjinog pisma i reference na povijesne događaje, filmove i književnost. Čudovišta su ovaj put dizajnirana da predstavljaju Jamesovu podsvijest, umjesto čudovišta koja se nasumično pojavljuju.

Silent Hill 2 visoko je pohvaljen i kritiziran kao jedna od najboljih horor igara ikada. Unutar jednog mjeseca, prodao se u više od milijun kopija u Sjevernoj Americi, Japanu i Europi. Kritičari najviše su pohvaljivali atmosferu, rezoluciju, dizajn i čudovišta igre Silent Hill 2, ali i kritizirali kontrole jer ih je teško koristiti, iako su bolje nego kontrole prijašnje igre. Često se smatra najboljom horor igrom ikada i među najvećim igrama svih vremena, hvaljena je za svoju priču i korištenje metafore i psihološkog horora, temu, glazbu, zvučne efekte i dizajn.[1][2][3][4] Igru je nasljedila igra Silent Hill 3 koja je objavljena 2003. godine.

Gameplay

Datoteka:Silent Hill 2 - James i čudovište.jpeg
James u borbi protiv čudovišta.

Cilj igre Silent Hill 2 je voditi glavnog lika, Jamesa Sunderlanda, kroz grad pun čudovišta kako bi pronašao svoju preminulu suprugu. Igra je u perspektivi treće osobe, s izmjenjujućim kutovima kamere. Glavna kontrola igre Silent Hill 2 jest da se James kreće u smjeru prema kojem gleda kada igrač drži analognu tipku prema gore. Kako bi igrač provjerio Jamesovo zdravlje, lokaciju, i stvari, mora ući u glavni izbornik, pritiskom na tipku Start.[5] Kroz igru, James će pronalaziti mape za važnija područja u kojima se nalazi, koje će jedino moći vidjeti na svijetlu ili sa svjetiljkom uključenom. Također mapa se ažurira svaki put kada James prođe kroz određena vrata, tako da piše da li su vrata zaključana, razbijena ili otključana.

Gameplay se velikim dijelom fokusira na pronalaženje ključeva ili stvari kako bi se otvorila određena vrata ili prolazi kako bi igrač došao na sljedeću razinu. Manji dio gameplaya fokusira se na borbu sa čudovištima. Ponekad će zakonetke tj. puzle neće ovisiti o gameplayu ili ključu, već o igraču samom. Prije početka igre, igrač može izabrati željenu težinu igre, koja će utjecati na borbu s čudovištima, zagonetke i pronalaženje oružja i municije. James drži radio sa sobom kroz cijelu igru, koji mu pomaže da pronađe čudovište u njegovoj blizini kroz debelu i gustu maglu. Također James okrene glavu prema čudovištu ili stvari kada ju ugleda. Kroz igru, dostupna su mu samo tri vatrena oružja i tri normalna oružja. Kasnije, igrač otključaje još dva oružja.

Radnja

Postavljanje

Iako nije nastavak prijašnjim događajima i likovima iz prve Silent Hill igre, Silent Hill 2 se odvija u istome gradu Silent Hill, lociran u Sjedinjenim Američkim Državama. Silent Hill 2 smješten je u drugom dijelu grada te se otkriva više povijesti samog grada. Grad se gradi na bazi psihe onoga koji dođe u njega, kreirajući tako vlastitu noćnu moru onome koji dođe u grad. Koncept grada je navodno "mali grad u Americi". Kako bi napravili grad još realističnijim i misterioznijim, u nekim kućama i stanovima nedostaje namještaj.

Letter from Silent Heaven (glavni scenarij)

James Sunderland (Guy Cihi) dolazi u Silent Hill, nakon što mu je navodno preminula supruga Mary (Monica Taylor Horgan) poslala pismo u kojem piše da želi da se nađu u Silent Hillu. Mary je umrla tri godine prije početka igre.[6] Dok istražuje grad, naiđe na Angelu Orosco (Donna Burke), tinejdžericu koja traži svoju majku; Eddija Dombrowskija (David Schaufele), još jednog tinejdžera; i Lauru (Jacquelyn Brekenridge), osmogodišnjakinju koja se sprijateljila s Mary dok je bila živa te koja optužuje Jamesa da nikad nije volio Mary.[7][8][9] James ubrzo nailazi na park, u kojem upoznaje Mariu (Hogan), koja veoma simbolizira Mary, samo što ima drugačiju osobnost i odjeću. Maria tvrdi kako nikad nije upoznala Mary te kako ne zna ni tko je sam James. Pošto je sama i nenaoružana, James i Maria nastavljaju dalje.[10]

Ubrzo nailaze na Lauru, koju prate u bolnicu. U istoj toj bolnici, James i Maria nađu se u zasjedi opasnog čudovišta Pyramid Heada. Maria pogiba dok James uspijeva pobjeći. James odluči istražiti sada napušteni hotel u kojem su Mary i on bili na odmoru. Na pola puta, James nalazi Mariu, živu i neozljeđenu u sobi za ormariće[11] Tvrdi kako je uspjela pobjeći. Kasnije, Maryja opet pogiba, ali ju James opet pronalazi neozljeđenu, ovaj put u zatvoru iza rešetaka. Maria raspravlja o povijesti Jamesa i Maryje koju bi samo Mary znala. James nakon nekog vremena uspijeva naći način da ju oslobodi, no pronalazi Mariu mrtvu. Kasnije, James spašava Angelu od čudovišta koje je manifestacija njena oca koji ju je seksualno zlostavljao. Također otkriva da je Anglela ubila vlastitog oca u samoobrani. Također nailazi na Eddija, koji je u međuvremenu izgubio zdrav razum te priznaje da je ubio nasilnika koji ga je zlostavljao i njegovog psa prije no što je došao u Silent Hill. Kada Eddie pokuša ubiti Jamesa jer misli da mu se ruga, James ga ubije u samoobrani.

Ponovno u hotelu, James pronalazi videokazetu koja otkriva kako je sam James ubio Mary te Maryjino pismo u izborniku postaje prazno.[12] U drugoj sobi, nailazi na Angelu, koja je odustala od života, u nemoći da se riješi traume. Odšeta u vatru te više nije viđena. Pretpostavlja se da je izvršila samoubojstvo. Kasnije, James susreće dva Pyramid Heada koji opet ubijaju Mariu . James ubrzo shvaća kako je Pyramid Head ustvari proizvod njegove potsvjesti koju je trebao da bi ga kaznila zbog njegovih grijeha. Također shvaća da su sva ostala čudovišta bazirana na njegovoj psihi i krivnji. Maryjino pismo upotpunosti nestaje te dva Pyramid Heada počinjavaju samoubojstvo. James kreće prema krovu hotela, na kojem može, ovisno o izborima i postupcima igrača, susresti samu Mary ili Mariu prerušenu kao ona.

Silent Hill 2 sadrži šest mogućih krajeva igre:[13]

  • "Leave": James ima zadnji susret s Mary, pročita njeno pismo te odlazi iz grada s Laurom.
  • "In Water": James počini samoubojstvo vozeći autom u rijeku.
  • "Maria": Mary ne oprašta Jamesu za to što ju je ubio te nakon što ju James porazi odlazi iz grada zajedno s Mariom. Maria ubrzo zakašlje, sugerirajući da će se i ona ubrzo razboljeti te umrijeti kao Mary te da će se cijela priča ponoviti. [14][15]

Ostala tri svršetka dostupna su na drugom igranju:[16][17]

  • "Rebirth": James pokušava spasiti Mary s navodno čarobnim objektima koje je skupio kroz put.

Ostala dva svršetka nemaju veze sa samim gamplayeom te se zbog tog nazivaju "joke endings".

Born from a Wish

Born from a Wish je dodatni scenarij koji je objavljen s kasnijim izdanjima igre. Prvo je objavljen za Xbox konzolu. U scenariju, igrač preuzima ulogu Marie prije no što upoznaje Jamesa u Silent Hillu. Nakon što se probudi u gradu s pištoljem, misli se o samoubojstvu, no ipak odluči prije potražiti nekoga. S vremenom naiđe na kuću i njena vlasnika, Ernesta Baldwina.[18] Ernest odbija pustiti Mariu u sobu gdje se nalazi te s njom priča jedino preko zatvorenih vrata. Nakon što Maria izvrši zadatak za njega, kaže joj da se čuva jednog čovjeka - Jamesa te ga opisuje kao "lošeg čovjeka".[19] Nakon što Maria otvori vrata u kojima se Ernest nalazi, nađe ju praznu te napusti kuću. Na kraju priče, Maria ponovno razmišlja o samoubojstvu, no odustaje te kreće u potragu za Jamesom.[20]

Razvoj

Datoteka:Silent Hill 2 - James i čudovišta.png
"Bubble Head Nurses" dizajnirane su da predstavljaju Jamesovu seksualnu frustraciju.

Razvoj Silent Hilla 2 krenuo je u lipnju 1999. godine, odmah nakon uspjeha prijašnje igre.[21] Igru je napravio Team Silent, produkcijski tim, koja je dio Konami Computer Entertainment Tokyoa.[22][23] Priču je smislio CGI urednik Takayoshi Sato, koju je bazirao na noveli pisca Fjodora Mihajloviča Dostojevskia Zločin i kazna koja je objavljena 1866. godine. Ostali članovi tima sastavili s[24]u scenarij na toj ideji. Glavni pisci su Hiroyuki Owaku i Sato koji su osmislili dijaloge za ženske likove. Sato je izjavio kako je proračun igre bio oko 7 do 10 milijuna dolara, što je dosta veći proračun od prijašnje igre, koji je imao proračun oko 2 do 5 milijuna dolara. Odluka da se napravi novi dio Silent Hilla je jednim dijelom bila financijska odluka, pošto je prijašnja igra bila komercijalni uspjeh, ali i dijelom kreativna odluka, pošto je tim dobio razne nove ideje dok su radili prvu igru. Tim je dobio dozvolu da proizvedu igru za samo jednu igraču platformu.[25][26][27] Pošto se nisu mogli dogovoriti oko Xbox konzole i tada još neobjavljene GameCube konzole, odlučili su se da će igru proizvesti za PlayStation 2 konzolu. Producent Akihiro Imamura izjavio je kako je odluka također bila "poslovna želja, jer je PlayStation 2 sada u centru pažnje kao igrača konzola." Imamura pročitao je sve kritike i komentare na prvoj igri te ih se striktno držao tijekom izrade Silent Hilla 2. Procijenio je da je ukupno oko pedeset ljudi radilo na igri: dok je originalni tim od dvadeset ljudi ostao, morali su zaposliti još trideset ljudi iz Konami Computer Entertainment Tokya. Javnost je prvi dodir i pregled na igru dobila u ožujku 2001. za PlayStation 2 konzolu te je dobila pozitivne reakcije.[28][29][30]

Silent Hill 2 dijeli istu atmosferu i psihološki horor kao prijašnja igra - Silent Hill. Pošto je tim imao snažno znanje na atmosferu i ambijent iz prve igre, odlučili su prvo raditi na samoj priči pa na dizajniranju grada.[31] Tada unaprijeđen PlayStation 2 hardver dopustio im je da stvore jači i bolji efekt guste i debele magle.[7][32][33] Na primjer, čudovište se ne može uočiti ni kada je blizu, tek kada dođe direktno ispred igrača. Što se tiče kamera, tim se mučio oko perspektive koja se konstantno mijenja, ili miče s obzirom na prostoriju ili neko drugo mjesto. Psihološki elementi, tipa Maryjino pismo postepeno nestaje iz izbornika i sam simbolizam, također je dospio u igru. Tim je također htio da se Silent Hillov protagonist, "odrazi na zlo", za razliku od protagonista prve igre, koji se mučio da to postigne.

Što se tiče umjetničkog stila igre, umjetnike su privukli mnogi uzori: radovi filmskih redatelja Davida Cronenberga, Davida Finchera, Davida Lyncha i Alfreda Hitchcocka. Uz to, psihološki horor filmovi iz 90-tih, kao što je Jakobova ljestvica, i slikari Francis Bacon, Rembrandt i Andrew Wyeth. Rano u projektu, proučili su igru Tomb Raider, i njezinu kreaciju 3D okoline. Drugi uzori za igru uključuje druge horor igre, tipa Alone in the Dark, sama prva Silent Hill igra, i jedan japanski strip, tj. manga. Dok su radili na dizajnu likova, Sato i njegov tim skicirali su ljudsko lice s puno drugačijih izražaja. Da bi bolje shvatili ljudsku konstrukciju lica, crtali su razna ljudska lica iz drugačijih kutova, profila i udaljenosti. Kasnije su ih napravili na računalu, te se jedno lice sastojalo od šest tisuča mnogokuta; Zatim su licu dodali teksturu. Animacija likova uključujući njihove kretnje, pomicanje usta, izrazi lica itd. napravljeno je uživo. tj. glumci su radili pokrete koji su se kasnije animirali. Masahiro Ito dizajnirao je čudovišta Silent Hill 2 igre. Čudovišta su također zvana tj. shvaćena kao "element čovječanstva". U većini slučajeva, čudovišta su bazirana na psihi lika. Na primjer, čudovište Pyramid Head nastao je kao Jamesova iluzija i osoba koja je tu da ga kazni za grijehe koje je počinio. Još jedan primjer je apstraktno čudovište "Apstract Daddy" koje predstavlja Angelinog oca koji ju je zlostavljao u djetinjstvu.

Silent Hill 2 također uključuje reference iz stvarnog života.[34][35] U originalnom scenariju, kreatori dizajnirali su likove Mary i Jamesa s dvije osobnosti: Marijina druga osobnost je "Mary", referenca na Mary Jane Kelly, zadnju žrtvu Jacka Trbosjeka, dok je Jamesova druga osobnost "Joseph", reference na jednog od sumnjivaca za identitet Jacks Trbosjeka. Eddie Dombrowski je dobio ime po glumcu Eddiju Murphyju, ali je navodno dizajniran s optimističkom osobnosti. Ime Angele Orosco referenca je na ime Angele Bennett, ime protagonista fima iz 1995. godine, Mreža.

Priča se bazira tj. u priču su uključeni mnoge odrasle teme, koje uključuju: smrt, trauma, silovanje, krivnja, egzistencijalizam, nasilničko ponašanje, obiteljsko nasilje, incest, usamljenost, tjelesna slika, ubojstvo, zlouporaba supstancija, bol, moral, tugu, zlostavljanje (tjelesno, seksualno itd.), gubitak voljenih, odnosnih pitanja, eutanazije, samozavaravanje i seksualnost među ostalima.

Glazba i zvuk

Podrobniji članak o temi: Silent Hill 2 Original Soundtracks

Akira Yamaoka skladao je glazbu za Silent Hill 2. Kod kuće, Yamaoki su trebala samo tri dana da sklada pjesmu "Theme of Laura", Glavnu pjesmu Silent Hilla 2, kombinirajući "snažan ritam", ali i "tužnu melodiju". Htio je da glazba probudi emocije u igraču, ali da ga ne ometaju toliko da ne može igrati igru. Silent Hill 2 koristi i razne zvukove sve od vriskova do razbijanja stakla. Igra ukupno ima pedeset zvučnih efekata, a Yamaoka je htio iznenaditi igrače na taj način i veoma ih uplašiti i dati im nelagodu tijekom igranja. Također je izjavio da je "u nekim momentima i sama tišina glazba".[36]

Objava

Silent Hill 2 je prvo objavljena 24. rujna 2001. godine u Sjevernoj Americi, pa u Japanu, 27. rujna 2001. godine, i konačno u Europi, 23. studenog 2001. godine.[37] Originalno europsko izdanje također je sadržavalo i drugi disk: "Making-of", DVD s raznim snimkama, fotografijama i crtežima tijekom rađenja igre.[38]

Produljena verzija

Produljena verzija igre objavljena je za Xbox konzolu u Sjevernoj Americi, 20. prosinca 2001. godine, u Japanu 22. veljače 2002. godine, i u Europi 14. listopada 2002. godine.[39] Svaka regija imala je drugačije titlove; "Poem of the Last Moment" u Japanu, "Restless Dreams" u Sjevernoj Americi, i "Inner Fears" u Europi.[40] Ovo izdanje igre sadržavalo je dodatni scenenario "Born From a Wish" s dodatnom pričom o Mariom podrijetlu prije upoznavanja Jamesa. Kasnije je igra ponovno objavljivana kao "Greatest Hits" na PlayStation 2 konzoli. Creature Labs razvili su igru za Microsoft Windows, koju je Konami objavio u prosincu 2002. godine.[41][42] Računalna verzija sadržavala je brzo spremanje igre i kratke najave za igru Silent Hill 3.

Godine 2006., Konami je ponovno objavio Silent Hill 2, ali ovaj put u kompletu sa igrama Silent Hill 3 i Silent Hill 4: The Room. Objavljene su u posebnom kompletu jedino u Europi i Japanu pod nazivom "The Silent Hill Collection". Silent Hill HD Collection, komplet igara koji se sastoji od Silent Hilla 2 i Silent Hilla 3, ovoga puta u visokoj rezoluciji, objavljen je za PlayStation 3 i Xbox 360 konzole, 20. ožujka 2012. godine. Također, pored visoke rezolucije, sadržavale su i nove glasove za glumce.[43] Komplet je naišao na jako loše kritike, zbog previše problema oko igre.[44][45]

Recenzije

Silent Hill 2 zadobio je mnoge pohvale, i od kritičara i od igrača. Uspio se prodati preko jedan milijun primjeraka, nakon samo mjesec dana u Sjevernoj Americi, Japanu i Europi, s najviše kopija prodanih u Sjevernoj Ameiric. Na internetskoj stranici Metacritic, ima prosječnu ocjenu 89 od 100 za PlayStation 2 verziju, 84 od 100 za Xbox verziju, i 70 od 100 za računalnu verziju.[46][47] [48]

Danas, Silent Hill 2 smatra se najboljom horor igrom svih vremena, zbog svoje priče, korištenja metafore, psihološkog horora, i temama. Završila je na prvom mjestu kao najstrašnija horor igra na stranici X-Play, 2006. godine. Godine 2009., IGN uvrtstio ju je u pet najboljih horor igara nakon 2000. godine, i u dvanaest najboljih igara za PlayStation 2 konzolu ikada.[49][50]

Izvori

  1. https://www.polygon.com/features/2017/11/27/16158276/polygon-500-best-games-of-all-time-500-401
  2. https://web.archive.org/web/20110515221956/http://www.empireonline.com/100greatestgames/
  3. https://web.archive.org/web/20110515221956/http://www.empireonline.com/100greatestgames/
  4. http://www.ign.com/lists/top-100-games
  5. Silent Hill 2 -- Instruction Manual. Konami. 2001. str. 9, 19, 22–23 
  6. Silent Hill 2 – radnja igre
  7. 7,0 7,1 "Silent Hill 2 Character Commentary" (Japanese). Japan: Konami. 2003. str. 46–47. ISBN 4-7571-8145-0. OCLC 168084311 
  8. {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

]]}},

  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • "Silent Hill 2 Ending Analysis" (Japanese). Japan: Konami. 2003. str. 50–51. ISBN 4-7571-8145-0. OCLC 168084311 
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • Silent Hill 2 – radnja igre
  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},
  • ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • (Japanese). Japan: Konami. 2003. str. 100–101. ISBN 4-7571-8145-0 
  • (Japanese). Japan: Konami. 2003. str. 100–101. ISBN 4-7571-8145-0 
  • "VII: The Chariot" (Japanese). Japan: Konami. 2003. str. 93. ISBN 4-7571-8145-0. OCLC 168084311 
  • "Silent Hill: Too Close to Home?". IGN. 11. svibanj 2001.. Inačica arhivirana 26. svibanj 2007.. http://uk.ps2.ign.com/articles/094/094441p1.html Pristupljeno 9. veljača 2007. 
  • Silent Hill 2: Making of [CD]. FUN TV.
  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • "Silent Hill 2 special edition in Europe". PS2Fantasy. 6. studeni 2001.. Inačica arhivirana 19. studeni 2006.. http://www.ps2fantasy.com/news/200111/1005043586.php Pristupljeno 23. siječanj 2007. 
  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • "Credits". Silent Hill 2 Manual. Konami of America, Inc.. 2. prosinac 2002.. str. 24 
  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • {{
    1. if:
    ||
    Morate navesti naslov = i url = dok rabite {{[[Predložak:Citiranje web},
    |Citiranje web},

    ]]}},

  • D'Alonzo, Mike (25. listopad 2006.). "The Scariest Games of All Time". G4TV. http://g4tv.com/thefeed/blog/post/658946/X-Play-Top-10-Scariest-Games.html Pristupljeno 13. lipanj 2010. 
  • Andrew Reiner (26. studeni 2014.). "The Top 25 Horror Games Of All Time". Game Informer (Game Informer). Inačica arhivirana 18. kolovoz 2015.. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/11/26/the-top-25-horror-games-of-all-time.aspx?PostPageIndex=5 Pristupljeno 27. srpanj 2015.