Sedmi pečat: razlika između inačica
Bot: Automatski unos stranica |
m Bot: Automatska zamjena teksta (-{{imdb naslov +{{imdb) |
||
Redak 44: | Redak 44: | ||
== Vanjske poveznice == | == Vanjske poveznice == | ||
*{{imdb | *{{imdb|id=0050976|naslov=Sedmi pečat}} | ||
*[http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=11&eid=26§ion=essay Criterion Collection essay by Peter Cowie] | *[http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=11&eid=26§ion=essay Criterion Collection essay by Peter Cowie] | ||
* [http://www.theyshootpictures.com/review_seventhseal.htm Analysis of film from They Shoot Pictures, Don't They?] | * [http://www.theyshootpictures.com/review_seventhseal.htm Analysis of film from They Shoot Pictures, Don't They?] |
Posljednja izmjena od 2. siječanj 2022. u 21:24
{{#invoke:Naslov u kurzivu|main}} {{#invoke:Infobox|infobox}}
Sedmi pečat (šved. Det sjunde inseglet, eng.: The Seventh Seal) je film Ingmara Bergmana iz 1957. Priča prati viteza koji na putu kroz srednjovjekovnu Švedsku preispituje vlastitu vjeru i pokušava pronaći Boga i smisao postojanja. Film je poznat po scenama u kojima vitez igra šah protiv Smrti kako bi produžio vlastiti život. Naslov je preuzet iz Biblije (Apokalipsa), a cijeli citat se tijekom radnje nekoliko puta spominje.
1957. na festivalu u Cannesu dobio je posebnu nagradu žirija. Iste godine Bergman je objavio Divlje jagode, također vrlo uspješan film slične tematike.
Radnja[uredi]
Sredinom 12. stoljeća, vitez Antonius Block i njegov štitonoša su se vratili u Švedsku nakon desetogodišnjeg križarskog pohoda. Zemljom hara kuga, a Antonius brzo otkriva da je Smrt došla i po njega. Kako bi dobio na vremenu, i uspio se vratiti kući, izaziva Smrt na višednevnu partiju šaha. Usput igrajući šah, putuje zemljom i pokušava dokučiti postojanje Boga i smisao vlastitog života. Vjera mu je potresena, a dodatno ju potkopavaju događaji iz okoline i cinični štitonoša.
Putem nailaze na razne likove i pojave srednjovjekovnog života: flagelante, spaljivanje vještice, ljudsku okrutnost i ljubavne jade; vrlo je naglašena kritika svećenstva koje se služi strahom da bi kontroliralo narod. Antonius sve više sumnja u postojanje Boga i boji se ništavila koje možda slijedi nakon smrti. Očaju viteza i ogorčenosti štitonoše, suprotstavljena je sreća i duhovnost bračnog para putujućih zabavljača. Pri završetku šahovske partije, Antonius nadmudruje Smrt i omogućuje spas mladom paru. Dok su vitez i ostatak družine uvučeni u ples smrti, njih dvoje nastavljaju svoje putovanje.
Zanimljivosti[uredi]
- Inspiraciju za film Bergman je pronašao na slici čovjeka u igri šaha protiv smrti, koju je vidio u srednjovjekovnoj crkvi nedaleko od Stockholma.
- Prikaz srednjeg vijeka u filmu nije potpuno vjeran stvarnosti: flagelanti nikada nisu postojali u Švedskoj, a egzistencijalna pitanja koja muče glavnog junaka nisu uobičajena za srednjovjekovnu filozofiju.
- U jednom intervjuu, Bergman je priznao kako mu je ovaj film pomogao da svlada strah od smrti.
Vanjske poveznice[uredi]
- Sedmi pečat u internetskoj bazi filmova IMDb-a
- Criterion Collection essay by Peter Cowie
- Analysis of film from They Shoot Pictures, Don't They?