Razlika između inačica stranice »Heteroseksualni um i drugi eseji«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (\) |
||
Redak 4: | Redak 4: | ||
== Sažetak == | == Sažetak == | ||
U travnju 1979. Wittig je iznijela svoj esej "Straight Mind", kao jutarnju uvodnu riječ na događaju Barnard Collegea, "The Scholar and Feminist Conference, The Future of Difference".<ref>{{ | U travnju 1979. Wittig je iznijela svoj esej "Straight Mind", kao jutarnju uvodnu riječ na događaju Barnard Collegea, "The Scholar and Feminist Conference, The Future of Difference".<ref>{{Citiranje časopisa|jstor=25773119|title=French Feminist Theorists & Psychoanalytic Theory|last1=West|first1=Lois A.|journal=Off Our Backs|year=1979|volume=9|issue=7|pages=4–23}}</ref> Esej se pojavio na francuskom jeziku u ''Question Feministe'', gdje se urednički kolektiv, koji je uključivao Wittiga, usidrio oko "lezbijskog pitanja" što je dovelo do raspada kolektiva i prestanka objavljivanja.<ref>Shaktini, Namascar, ed. ''On Monique Wittig: Theoretical, Political, And Literary Essays'' (University of Illinois Press, 2005). {{ISBN|9780252029844}}. page 9.</ref> Također se pojavio na engleskom u ''Feminist Issues.''<ref>"The Straight Mind.' Feminist Issues 1. no. 1 (Summer 1980): 108-111.</ref> | ||
"Nitko se ne rađa kao žena", objavljena u rujnu 1979. na "Konferenciji o 30. obljetnici drugog spola" održanoj na Sveučilištu New York, preuzima ishode feminističkih političkih vizija [[Simone de Beauvoir]] za lezbijke.<ref>Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', ''Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism'', [[GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies]], special issue, Duke University Press, 2007, page 438</ref> Wittig piše: "Lezbijke nisu žene", pod pretpostavkom da pojam "žena" definiraju muškarci. <ref>Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', ''Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism'', [[GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies]], special issue, Duke University Press, 2007, page 425</ref> Štoviše, lezbijke uspoređuje s odbjeglim robovima.<ref>[https://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C00E5DA1731F931A25752C0A9659C8B63&scp=1&sq=%22The+Straight+Mind%22&st=nyt Monique Wittig, 67, Feminist Writer, Dies, by Douglas Martin, January 12, 2003, New York Times]</ref> | "Nitko se ne rađa kao žena", objavljena u rujnu 1979. na "Konferenciji o 30. obljetnici drugog spola" održanoj na Sveučilištu New York, preuzima ishode feminističkih političkih vizija [[Simone de Beauvoir]] za lezbijke.<ref>Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', ''Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism'', [[GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies]], special issue, Duke University Press, 2007, page 438</ref> Wittig piše: "Lezbijke nisu žene", pod pretpostavkom da pojam "žena" definiraju muškarci. <ref>Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', ''Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism'', [[GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies]], special issue, Duke University Press, 2007, page 425</ref> Štoviše, lezbijke uspoređuje s odbjeglim robovima.<ref>[https://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C00E5DA1731F931A25752C0A9659C8B63&scp=1&sq=%22The+Straight+Mind%22&st=nyt Monique Wittig, 67, Feminist Writer, Dies, by Douglas Martin, January 12, 2003, New York Times]</ref> |
Inačica od 18:48, 17. prosinca 2021.
Heterosekaualni um i drugi eseji zbirka je eseja Monique Wittig (1992.).
Zbirka je prevedena na francuski kao La Pensée straight 2001.[1] Naslovni esej, "Heteroseksualni um" (Straight Mind), dostavljen je godišnjoj konvenciji Asocijacije modernih jezika 1978.[2]
Sažetak
U travnju 1979. Wittig je iznijela svoj esej "Straight Mind", kao jutarnju uvodnu riječ na događaju Barnard Collegea, "The Scholar and Feminist Conference, The Future of Difference".[3] Esej se pojavio na francuskom jeziku u Question Feministe, gdje se urednički kolektiv, koji je uključivao Wittiga, usidrio oko "lezbijskog pitanja" što je dovelo do raspada kolektiva i prestanka objavljivanja.[4] Također se pojavio na engleskom u Feminist Issues.[5]
"Nitko se ne rađa kao žena", objavljena u rujnu 1979. na "Konferenciji o 30. obljetnici drugog spola" održanoj na Sveučilištu New York, preuzima ishode feminističkih političkih vizija Simone de Beauvoir za lezbijke.[6] Wittig piše: "Lezbijke nisu žene", pod pretpostavkom da pojam "žena" definiraju muškarci. [7] Štoviše, lezbijke uspoređuje s odbjeglim robovima.[8]
"Trojanski konj", objašnjava svoju teoriju književnosti kao "ratni stroj", [9] ponavljajući Gillesa Deleuzea.
Izvori
- ↑ Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism, GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies, special issue, Duke University Press, 2007, page 424
- ↑ Wittig, Monique (veljače 1980). "La pensée straight". Questions Féministes (7): fn 9, p.52. JSTOR 40619186
- ↑ West, Lois A. (1979). "French Feminist Theorists & Psychoanalytic Theory". Off Our Backs 9 (7): 4–23. JSTOR 25773119
- ↑ Shaktini, Namascar, ed. On Monique Wittig: Theoretical, Political, And Literary Essays (University of Illinois Press, 2005). ISBN 9780252029844. page 9.
- ↑ "The Straight Mind.' Feminist Issues 1. no. 1 (Summer 1980): 108-111.
- ↑ Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism, GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies, special issue, Duke University Press, 2007, page 438
- ↑ Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism, GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies, special issue, Duke University Press, 2007, page 425
- ↑ Monique Wittig, 67, Feminist Writer, Dies, by Douglas Martin, January 12, 2003, New York Times
- ↑ Brad Epps and Jonathan Katz, 'Monique Wittig's Materialist Utopia and Radical Critique', Monique Wittig: At the Crossroads of Criticism, GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies, special issue, Duke University Press, 2007, page 442