Razlika između inačica stranice »Vrt naslade«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (no summary specified) |
||
Redak 16: | Redak 16: | ||
Bosch je zbog ove slike bio obilježen kao liberal, [[heretik]], reformist i čak [[nadrealizam|nadrealist]]. No, sigurno je samo da je Bosch bio primjeran građanin, konvencionalan [[katolik]], čije su mušterije redom bile bogati plemići i visoki crkveni oci, premda skeptičnog pogleda na božansko i ljudsko. Konzervativni katolički dvor španjolskog kralja [[Filip II., španjolski kralj|Filipa II.]] skupljao je njegove radove, koje su smatrali najoštrijom kritikom nemorala, i čak jedan od umjetnika koji je kopirao njegov stilbio je [[Pieter Brueghel stariji]]. | Bosch je zbog ove slike bio obilježen kao liberal, [[heretik]], reformist i čak [[nadrealizam|nadrealist]]. No, sigurno je samo da je Bosch bio primjeran građanin, konvencionalan [[katolik]], čije su mušterije redom bile bogati plemići i visoki crkveni oci, premda skeptičnog pogleda na božansko i ljudsko. Konzervativni katolički dvor španjolskog kralja [[Filip II., španjolski kralj|Filipa II.]] skupljao je njegove radove, koje su smatrali najoštrijom kritikom nemorala, i čak jedan od umjetnika koji je kopirao njegov stilbio je [[Pieter Brueghel stariji]]. | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Slika:Hieronymus Bosch - The Garden of Earthly Delights - The exterior (shutters).jpg|<center>Zatvroeni triptih prikazuje svijet prilikom nastanka (Treći dan), prije prvih ljudi | Slika:Hieronymus Bosch - The Garden of Earthly Delights - The exterior (shutters).jpg|<center>Zatvroeni triptih prikazuje svijet prilikom nastanka (Treći dan), prije prvih ljudi |
Inačica od 02:40, 4. studenoga 2021.
- PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika
Vrt zemaljske naslade je najtajanstvenije djelo Hieronymusa Boscha (1450.-1516.), osobito središnji retabl na kojemu su prikazane nagi parovi u općenju okruženi golemim pticama i voćem. Slika je izvedena kao triptih od tri retabla, poput slika na crkvenim oltarima, i zapravo je moralna kritika prirode grijeha i osjetnih užitaka, prikazana početkom i krajem svijeta. Prvi retabl prikazuje nastanak svijeta u krajoliku u daljini, potom rajske životinje u bližem planu i naposlijetku "Bog predstavlja Evu Adamu" u prvom planu. Treći retabl prikazuje apokaliptičnu viziju svršetka svijeta, Otkrivenje.
Iako prikazani likovi izgledaju originalno bizarni, oni imaju svoje prethodnike u hibridnim čudovištima (bestiarij) na marginama srednjovjekovnih iluminiranih rukopisa.
Bosch je zbog ove slike bio obilježen kao liberal, heretik, reformist i čak nadrealist. No, sigurno je samo da je Bosch bio primjeran građanin, konvencionalan katolik, čije su mušterije redom bile bogati plemići i visoki crkveni oci, premda skeptičnog pogleda na božansko i ljudsko. Konzervativni katolički dvor španjolskog kralja Filipa II. skupljao je njegove radove, koje su smatrali najoštrijom kritikom nemorala, i čak jedan od umjetnika koji je kopirao njegov stilbio je Pieter Brueghel stariji.
Jedna od nagih djevojaka na glavi nosi trešnju, simbol ponosa, a muškarci halapljivo piju iz organske posude, a neki vire iz dagnje, afrodizijaka